اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

«خاتون» به دل مخاطب نشسته است/ قصه‌ای که دیر شروع شد؛ اما شد

«خاتون» به دل مخاطب نشسته است/ قصه‌ای که دیر شروع شد؛ اما شد
سریال «خاتون» نخستین تجربه تینا پاکروان در سریال سازی است که با ترکیبی از عوامل حرفه ای سینما در پشت صحنه این سریال و جلوی دوربین، توانسته تا اینجا نظرات مثبت منتقدان و تماشاگران را به سمت خود جلب کند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها در شبکه نمایش خانگی سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان در حال پخش است؛ سریالی که نخستین تجربه پاکروان در VODها به شمار می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, VOD,

تینا پاکروان سال های زیادی را به عنوان دستیار کارگردان، مدیر تولید، برنامه ریز و حتی بازیگر در سینما و تلویزیون گذرانده و پیش از اینکه نخستین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کند، در کنار بزرگانی چون بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، مسعود ده نمکی، محمدرضا ورزی و سید ضیاالدین دری مشق کارگردانی فرا گرفته است.

,

و حالا پس از سال ها ممارست و سختی، «خاتون» را به نمایش همگان گذاشته است؛ سریالی که با ترکیبی از بهترین های سینما آمده تا نام خود را به عنوان سریالی ماندگار در حافظه مخاطبان حک کند. هومن بهمنش با قاب بندی های سینمایی خود به همراه صدابرداری مهران ملکوتی و صداگذاری علیرضا علویان، «خاتون» را به هنر دستان کیهان کلهر سپرده اند تا موسیقی این سریال را گوش نواز و جاودانه کند. با این ترکیب استثنایی در پشت صحنه و با بازی های به اندازه و پخته اشکان خطیبی، نگار جواهریان و بابک حمیدیان در مقابل دوربین، مگر تینا پاکروان کاری به جز خلق اثری به یادماندنی دارد؟

,

بدون شک می توان گفت که اشکان خطیبی و نگار جواهریان حاصل سال ها تجربه بازیگری خود را هم اینک در «خاتون» به نمایش گذاشته اند؛ شخصیت پردازی سرهنگ ملک با بازی خطیبی آنقدر خوب از کار درآمده که تماشاگر را با خود براحتی همراه می کند تا گاهی برای کارهایش به او حق دهد، گاهی از او متنفر شود و گاهی وطن پرستی اش را بستاید.

,

نگار جواهریان نیز بر خلاف ذهنیتی که تماشاگر از مرور نقش های او در ذهن دارد، این بار نقش زنی مستقل، شجاع، مادر و همسری درد کشیده را با همه ظرافت ها و پیچیدگی های آن بازی کرده و توانسته حق مطلب را به خوبی ادا کند، تماشاگر را وادار کند تا با او همراهی کند و نقش اصلی این ماجرا باشد.

,

, ,

«خاتون» تا این لحظه که 7 قسمت از آن منتشر شده، توانسته نظر مثبت بسیاری از سریال بین ها را به خود جلب کند و امتیاز بالایی از آنها بگیرد. هرچند برای شروع قصه خود، 5 قسمتی این داستان را اصطلاحا کش داد و موتورش قدری دیر به حرکت افتاد که این را هم می شود به عنوان اولین تجربه سریال سازی پاکروان، از آن گذشت و چشم پوشی کرد؛ چون نمی شود 5 قسمت تماشاگر را صرف معرفی شخصیت ها، مکان و زمانی که ماجرا در آن اتفاق می افتد و داستانک هایی برای پر و بال دادن به قصه معطل کرد. تماشاگر امروزی حالا خود را در معرض بسیاری از سریال های روز خارجی می بیند و قدرت انتخاب بالایی دارد و با کوچکترین اشتباه، دیگر کار شما را تماشا نخواهد کرد و به همین راحتی یک سریال می تواند تماشاگر خود را از دست بدهد.

,

علی اسدزاده که تجربه موفق تهیه کنندگی سریال قورباغه را برای نماوا در کارنامه خود دارد، این بار در کنار همسر کارگردان خود قرار گرفته تا «خاتون» را برای دوست داران سریال های تاریخی عاشقانه تهیه و تولید کند.

,

علاوه بر اشکان خطیبی، نگار جواهریان و بابک حمیدیان در سریال «خاتون»، شبنم مقدمی، رضا بهبودی، میرسعید مولویان، ستاره پسیانی، شاهرخ فروتنیان، بهناز جعفری، فرخ نعمتی، پژمان بازغی، مهران مدیری، عاطفه رضوی، غزل شاکری، مهدی قربانی، سروش صحت، قربان نجفی، مهران غفوریان و پیام دهکردی نقش آفرینی های کوتاه و بلندی دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه