اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبرداد؛

۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد افتتاح شد/ اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای کارگاه‌های اشتغال مناطق محروم خراسان جنوبی

۱۳۰ کارگاه اشتغال خرد افتتاح شد/ اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای کارگاه‌های اشتغال مناطق محروم خراسان جنوبی
سردار زهرایی گفت: از محل تبصره ۱۶ بودجه امسال تسهیلات کم بهره چهار درصد هفت ساله برای کارگاه های اشتغالزای کوچک و مناطق محروم خراسان جنوبی در نظر گرفته شد.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، سردار سرتیپ دوم  محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه افتتاح یادمان شهدای گمنام پاسداران در جمع خبرنگاران ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی، اظهار کرد: امروز توفیق حضور در جمع مردم شهرستان قاین را داشتم و سه برنامه داشتیم.
, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: افتتاح کارگاه های اشتغالزایی که برخواسته از صندوق های قرض الحسنه است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: امروز در کشور ۲۶ هزار صندوق قرض الحسنه مردمی اشتغالزا داریم که بسیج فقط تسهیلگری انجام میدهد؛ پول پاک مردم به سمت اشتغال حرکت میکند.
,
 
,
زهرایی عنوان کرد: امروز ۱۳۰ کارگاه ماحصل این صندوقها در استان افتتاح شد. اعتباری معادل ۳.۵ میلیارد تومان درآمد خود مردم بود به اضافه تسهیلات کم بهره ای که بسیج سازندگی از بانکهای عامل گرفته و در اختیار مردم قرار داده بود.
,
 
,
وی اظهار کرد: هدف این است در محصولات مزیت دار نسبی منطقه برای تکمیل زنجیره ارزش کار شود.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خراسان جنوبی با کمی اغماض حدود ۲۰ سال است با خشکسالی مستمری درگیر است لذا یکی از الزامات این است که پیش فرض همه برنامه ها در دستگاه های اجرایی خشکسالی باشد اول در مورد بی آبی برنامه نوشته و بعد اجرایی شود.
,
 
,
زهرایی با بیان اینکه بسیج سازندگی این موضوع را در دستور کار خودش قرار داده است، افزود: طرحی داریم به نام طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در خراسان جنوبی بخشی از طرح این است که در روستاها از آبخیز تا جالیز برای پایداری و ماندن مردم در روستاها اجرا شود‌.
,
 
,
وی ادامه داد: امروز ۸۲۰ امین قنات اجرا شده به صورت مشترک بین بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی خراسان جنوبی را که معادل ۲۲۱ کیلومتر بود را افتتاح کردیم؛ یعنی هر پنج روز افتتاح یک قنات در خراسان جنوبی که اقدام بسیار خوبی است اما با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در خراسان جنوبی ۸ هزار رشته قنات و چشمه داریم که کمتر از یک سوم احیا و مرمت شده است حتما برای این اقدام کار علمی و محافظتی از قنوات بعد از "آبخیز تا جالیز" نیاز است.
,
 
,
 
,
زهرایی به سومین برنامه اش در خراسان جنوبی که افتتاح یادمان شهدای گمنام پاسداران بود اشاره کرد و گفت: کار بعدی بسیج سازندگی توجه به کارهای فرهنگی و مذهبی است.
,
 
,
وی ادامه داد: تعریف ما این است انقلاب اسلامی امتداد عاشورای حسینی بود و دفاع مقدس امتداد انقلاب اسلامی و امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی ما با استوانه هایی به نام شهدا میتوانیم کار را جلو ببریم به همین دلیل بخشی از کارهای ما حتما پیوست فرهنگی و مذهبی دارد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: احداث یادمان شهدا در خراسان جنوبی و سایر استانها یکی از برنامه های بسیج سازندگی است که با همکاری و حمایت سازمانها و نهادهایی که در ارتباط است انجام میشود‌.
,
 
,
زهرایی خاطرنشان کرد: امروز در خراسان جنوبی چهار یادمان شهدای گمنام را در شهرهای بیرجند، طبس، درح و دیهوک که به نمایندگی یادمان شهدای گمنام پاسداران افتتاح کردیم.
,
 
,
 
,
وی عنوان کرد: یکی دیگر از کارهایی که امروز انجام شد از محل تبصره ۱۶ بودجه امسال تسهیلات کم بهره چهار درصد هفت ساله برای کارگاه های اشتغالزای کوچک و مناطق محروم خراسان جنوبی در نظر گرفته شد.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امروز با بررسی که انجام دادیم ان شاءالله میزان تسهیلات خراسان جنوبی را تا درصدی افزایش میدهیم به واسطه اینکه محصولاتی که اینجا داریم کار مردمی و پیوندهای اجتماعی مرتبط با اشتغال بیشتر با رویکرد روستاها عمیق تر شود.
,
 
,
زهرایی با اشاره به برنامه های آینده بسیج سازندگی کشور برای خراسان جنوبی، بیان کرد: در بحث تشکیل ستاد احیای قنوات که آیت الله رئیسی رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی دستور فرمودند، ما یک بسته حمایتی از اقشار آسیب پذیر تهیه میکنیم که شامل حال خراسان جنوبی نیز میشود.
,
 
,
وی ادامه داد: این طرح از آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد را شامل میشود تا بسیج مردمی. این طرح به عنوان اشتغالزایی و کمک مومنانه است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: برای انجام پروژه های محرومیت زدایی یک بسته پیشنهادی برای دولت آماده میکنیم که بسیج بار مردمی کردن ماموریت های دولت را بر عهده بگیرد این بخش در حوزه اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و امورات اشتغال پیشنهاد داده میشود.
,
 
,
 
,
زهرایی بیان کرد: این طرح با رویکرد استفاده از ظرفیت نسل جوانی تحت عنوان گروه های جهادی آماده میشود. در کشور ۴۲ هزار گروه جهادی با بیش از ۸۰۰ هزار نفر فعال و پویا داریم. این طرح را میخواهیم روی میز نظام بگذاریم برای اینکه حلقه واسط بین مردم و ماموریت های دولت بشود.
,
 
,
وی افزود: در خراسان جنوبی نیز برای ستاد احیای قنوات با وزیر کشاورزی هماهنگی میشود که ان شاءالله طرح از آبخیز تا جالیز را اگر بپذیرند در خراسان جنوبی این آمادگی را داریم که تمام مسئولیت را بپذیریم در این راستا فاصله بین کشاورزان نمونه با کشاورزان معمولی با کار میدانی و آموزش انجام میشود.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برای قطب های صنایع تبدیلی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک، عناب و زعفران در خراسان جنوبی که متاسفانه گاها فله فروشی میشود حتما باید برای رسیدن به برند سازی و بازار مطمئن به آن کمک کنیم.
,
 
,
زهرایی خاطرنشان کرد: در هفته بسیج رویداد ملی در این خصوص داریم که حتما خراسان جنوبی نقش موثری خواهد داشت و ما هم سرمایه گذار، وصل کردن به بانکهای عامل و بازار مطمئن را در دستور کار خود قرار میدهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه