اخبار داغ

رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی:

۲۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

۲۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد
صمدی گفت: شوراهای حل اختلاف استان در اجرای سند تحول قضائی و عمل به رسالت ذاتی خویش در حل و فصل دعاوی، موفق به صلح و سازش تعداد ۲۴ هزار و ۳۶۵ فقره پرونده در پنج ماه ابتدایی سال جاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی صمدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: این آمار ۳۵ درصد از دعاوی قابل صلح را شامل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز,

وی بیان کرد: این آمار رشد چهار درصدی میزان صلح و سازش در دعاوی قابل صلح را نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.
رییس شوراهای حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: صلح و سازش دارای ابعاد معنوی، انسانی و اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است و ما وظیفه داریم نگاه مردم را به صلح و سازش تغییر داده و روحیه عفو و بخشایش را احیا نماییم.
صمدی بیان کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش و امنیت اجتماعی ، مدارا و آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می شود.

,
,
,

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف در سال جاری رسیدگی و مختومه شده‌اند  گفت: طی این مدت وارده شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۱۰۱ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده بوده که با تلاش و همت جهادی اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در سراسر استان تعداد ۹۸ هزار و ۵۸۵ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

,

صمدی در ادامه با اشاره به آمار و عملکرد حوزه‌های قضایی استان افزود: طی این مدت اعضای شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی چایپاره موفق به حل و فصل ۵۷ درصد از پرونده‌های قابل صلح شده‌اند و حوزه‌های قضایی شوط و چالدران  نیز به ترتیب با دارا بودن ۵۲ و ۴۷ درصد صلح و سازش در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

,

عضو شورای قضایی آذربایجان‌غربی از صلح و سازش ۵۰ درصد پرونده‌های شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان های استان خبر داد و گفت: با ختم به صلح و سازش شدن تعداد ۵۷۶ پرونده در شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان آذربایجانغربی در پنج ماهه سال جاری ، تعداد ۴۳۸ نفر از مددجویان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

,

وی با اشاره به آغاز به کار ۲۵ هسته جهادی بخشایش در چارچوب برنامه‌های ستاد صبر استان گفت: با فعالیت جهادی هسته‌های بخشایش در امر برقراری مصالحه دعاوی مهم همچون قتل و اختلافات طایفه ای و کمک به آزادی زندانیان  از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری بعمل خواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه