اخبار داغ

آخرین وضعیت آتش سوزی در ارتفاعات کردکوی؛

مهارت آتش در ارتفاعات یانه سر/ زرشک چال و درازنو در آتش فقدان امکانات می سوزد

مهارت آتش در ارتفاعات یانه سر/ زرشک چال و درازنو در آتش فقدان امکانات می سوزد
با وجود تلاش نیروهای مردمی و منابع طبیعی به دلیل وزش باد شدید و عدم استقرار بالگرد گسترش آتش در ارتفاعات کردکوی همچنان ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما، آتش در روز گذشته و از ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه آغاز شد و دوربین های پایش آتش در منطقه درازنو این آتش سوزی را مخابره کردند و پس از آن نیروهای مردمی و دیده بان های منابع طبیعی که در ارتفاعات حضور داشتند خود را به محل آتش سوزی رساندند و اقدامات لازم را برای مهار آتش انجام دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
 
,
پس از وقوع آتش و به دلیل صعب العبور بودن منطقه نیروهای امدادی پس از گذشته دو ساعت از شهرستان نیز توانستند خود را به محل آتش سوزی برسانند و همچنین با توجه به گستردگی آتش مسئولان استان درخواست بالگرد برای اطفاء حریق را به تهران صادر کردند.
,
 
,
 
,
 
,
برای اطفاء مهار اولیه آتش سوزی از شهرستان بندرگز و کردکوی به صورت زمینی و از شهرستان گرگان به صورت هیلی بورد نیرو به منطقه اعزام شد ولی از آنجا که حجم آتش سوزی گسترش یافته بود و در مناطق دره ای و صعب العبور این آتش سوزی رقم خورده کار اطفاء با گره هایی رو به رو شده است.
,
 
,
, ,
 
,
بنا به گفته عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان  در دو نقطه از ارتفاعات کردکوی آتش سوزی اتفاق افتاده که بنا به تلاش نیروهای امدادی آتش در منطقه یانسر مهار شده است.
,
 
,
این مقام مسئول بیان کرد: آتش سوزی در منطقه هزار منزل، زرشک چال  که بین رادکان و درازنو قرار دارد خیلی گسترده شده و به دلیل آنکه سرعت وزش باد از ۵۰ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا نمی کند لذا کار مهار آتش گره خورده است.
,
 
,
 
,
 
,
لطفی تاکید کرد: موقعیت آتش سوزی به گونه ای است که نمی توانیم از ماشین های آتش نشانی و دیگر امکانات برای مهار آتش استفاده کنیم.
,
 
,
وی در خصوص درخواست استفاده از بالگرد گفت: بالگرد در درون استان برای اطفاء حریق مشکلاتی دارد و باید بالگرد از تهران اعزام شود و مکاتباتی در روز گذشته در این خصوص انجام شده که هنوز اتفاقی نیفتاده است.
,
 
,
همچنین گزارشات حاکی از آن است که نیروهای امدادی علاوه بر مشکلاتی از قبیل دسترسی به نقاط دچار حریق با مسئله مسمومیت به دلیل دودناشی از آتش رو به رو هستند.
,
 
,
, ,
 
,
خوشبختانه از آنجایی که نیروهای هلال احمر در منطقه حضور دارند به دلیل مسمومیت تاکنون هیچ نیرویی به مراکز درمانی هدایت نشده است ولی با استفاده از عینک های مخصوص مقداری از مشکلات آنها از جمله سوزش چشم کاهش یافته است.
,
 
,
یکی از مشکلات مهار آتش در این منطقه شیب زیاد و ترکیدگی سنگ ها و سقوط آنها به پایین دره است که این مهم کار مهار آتش را از پایین دست با مشکل رو به رو کرده است.
,
, ,
 
,
همچنین برخی نیروهای منابع طبیعی معتقد هستند که اگر سرعت وزش باد در این منطقه کاهش نیابد استفاده از بالگرد هم تاثیرچندانی در مهار آتش نخواهد داشت  و این مهم کار مهار آتش را در این منطقه مختل کرده است.
,
 
,
البته تا صبح امروز خبری از حضور بالگرد در منطقه نبود و باید دید که پس از حضور بالگرد جریان مهار آتش چه چرخشی پیدا می کند، پیش از این نیز گلستان ما مخاطرات فقدان استقرار بالگرد را در گزارشی به مسئولان استان گوشزد کرده بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه