اخبار داغ

امام جمعه اراک:

آمریکایی ها باید حقوق حقه ملت ایران را به رسمیت بشناسند/ دفاع مقدس ریشه در مکتب عاشورا دارد

آمریکایی ها باید حقوق حقه ملت ایران را به رسمیت بشناسند/ دفاع مقدس ریشه در مکتب عاشورا دارد
دری نجف آبادی گفت: آمریکایی‌ها باید دست از لجاجت بردارند و حقوق حقه ملت ایران را به رسمیت بشناسند، زمان یاغی‌گری گذشته و ملت ما مقاوم است و سال‌ها ایستادگی کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اراک گفت: در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله (ع) قرار داریم و فرصت بسیار خوبی است که ما یک‌بار دیگر کلاس درس کربلا و عاشورا را در دانشگاه امام حسین (ع) دوره کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
وی افزود: اربعین احیای مجدد عاشورا و آرمان‌های بلند امام حسین (ع) و اهل‌بیت ایشان است، حتی کسانی که امکان زیارت اربعین را ندارند حداقل سلامی خدمت اباعبدالله (ع) عرض کنند و دل‌ها را روانه کربلا کنند، قلب‌های ما باید کانون نور امام حسین باشد، نور سیدالشهدا باید در خانه‌ها روشن باشد و باید اربعین را قدر بدانیم.
,
 
,
امام‌جمعه اراک همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما ریشه در مکتب عاشورا دارد و شهدای ما عاشقان اباعبدالله بودند که این‌همه جانبازی و فداکاری کردند الآن هم جبهه مقاومت جبهه امام حسین (ع) است در برابر جبهه یزیدیان تاریخ و منافقان و دشمنان کوردل که باید این جبهه تقویت کرد.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی افزود: شاید بازگشایی رسمی هنوز زمان نیاز داشته باشد اما به هر صورت هم خانواده‌ها و هم آموزش و پروش باید همت کنند چراکه جریان آموزش و پروش، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها که جریان اصلی نظام است و باید در راستای تربیت کادر انقلاب باشد که جزو مقدس‌ترین کارهاست.
,
 
,
دری نجف‌آبادی تصریح کرد: باید همت کنیم جریان آموزش‌وپرورش انقلابی و در راستای لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری در گام دوم باشد.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه پرورش جزو اساسی‌ترین کارهاست گفت: با اصل قرار گرفتن آموزش نباید پرورش فراموش شود، یکی از بزرگ‌ترین وظایف معلمان نقش‌آفرینی در تربیت فرزندان مردم است و غفلت از آن گناه بزرگی است، نباید بچه‌های ما برای دشمن تربیت شوند بلکه باید علمداران بزرگی برای اردوگاه امام حسین (ع) باشند.
,
 
,
امام‌جمعه اراک همچنین افزود: ورزش هم از مسائلی است که باید به آن توجه شود، ورزش واقعاً ازنظر اعتقادی و سلامت جسمی و روحی و هم ازنظر اعتبار بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و بانوان و آقایان باید در این زمینه با قدرت در میدان‌ها حاضر شوند.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخشی از سخنان خود درباره رفتارهای سیاسی آمریکایی‌ها گفت: مقام معظم رهبری تکلیف را مشخص کرده‌اند، آمریکایی‌ها باید دست از لجاجت بردارند و حقوق حقه ملت ایران را به رسمیت بشناسند، زمان یاغی‌گری گذشته و ملت ما مقاوم است و سال‌ها ایستادگی کرده است.
,
 
,
وی افزود: حتی اگر آمریکایی‌ها تحریم‌های ضد حقوق بشری اعمال کرده‌اند ملت ما در برابر این رفتارها باقدرت ایستاده و خواهد ایستاد و دولت باید تمام قدرت از منافع ملی دفاع کند.
,
 
,
دری نجف‌آبادی تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید عقب‌نشینی کنند و اگر فکر می‌کنند دنیا در انحصار آنهاست غلط تصور می‌کنند چراکه ملت‌ها و در رأس آن‌ها ملت ایران بیدار شده‌اند.
,
 
,
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی همچنین درباره وضعیت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: مواظبت‌ها باید ادامه پیدا کند و البته واکسن هم به‌اندازه کافی وجود دارد که با واکسیناسیون ضریب ایمنی نیز افزایش می‌یابد.
,
 
,
امام‌جمعه اراک همچنین در پایان از تغییراتی در مجموعه ستاد نماز جمعه استان خبر داد و افزود: سردار سلیم‌آبادی در دوران مسئولیت ۱۰ ساله در این ستاد خدمات ارزشمندی برجای گذاشتند که از ایشان بسیار تشکر می‌کنیم و برای این بردار خدوم آرزوی توفیق داریم، از این پس حجت‌الاسلام خجسته پور ضمن اینکه مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) را اداره می‌کنند مسئولیت ستاد نماز جمعه را نیز عهده‌دار خواهند شد و امیدواریم با همکاری مردم شاهد تحولاتی در مصلی قدس باشیم چراکه اینجا خیمه انقلاب است و چراغ انقلاب باید روشن باشد و نورانی‌تر شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه