اخبار داغ

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای در شمال و شمال شرق/ خیزش گردوخاک در جنوب کشور و دامنه‌های البرز

بارش باران و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای در شمال و شمال شرق/ خیزش گردوخاک در جنوب کشور و دامنه‌های البرز
سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی و شمال شرق کشور خبر داد و بارش باران از امروز تا روز چهارشنبه در ۱۱ استان و احتمال سیلاب ناگهانی در برخی مناطق پیش بینی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی؛ امروز و فردا در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و روز یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در شمال شرق کشور کاهش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی و ورود سامانه بارشی به سواحل دریای خزر، در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.
,
 
,
فردا در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود که با توجه به فعالیت سامان بارشی طی امروز و فردا احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت، خیزش گردو خاک، کاهش دما در نوار شمالی کشور وجود دارد.
,
 
,
روز یکشنبه علاوه بر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی بارش‌ها را خواهیم داشت، البته در گیلان به طور موقت کاهش می‌یابد و در شرق مازندران و گلستان بر شدت آن افزوده می‌شود.
,
 
,
روز دوشنبه در شرق سواحل دریای خزر بارش‌ها کاهش می‌یابد و در استان‌های گیلان و شرق اردبیل تقویت می‌شود. روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در شمال و شرق آذربایجان شرقی نیز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده که در غرب گیلان بارش‌ها شدت می‌گیرد.
,
 
,
طی سه روز آینده و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
,
 
,
امروز و فردا با توجه به تغییر نوع توده هوا در استان‌های کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک درو از انتظار نیست.
,
 
,
از بعدازظهر امروز و فردا در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، ایلام، غرب خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس وزش باد شدید و احتمال خزش گردوخاک را شاهد خواهیم بود و روز دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد رخ خواهد داد.
,
 
,
از اواخر وقت امروز تا پایان روز دوشنبه با توجه به وزش باد شدید تا بسیار شدید، افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل خلیج فارس و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر در سواحل نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس پیش بینی می‌شود.
,
 
,
سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به وزش باد شدید طی امروز و فردا، از افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ تا ۲.۵ متر در فراساحل دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران خبر داد.
,
 
,
آسمان تهران امروز صاف همراه با وزش باد پیش بینی شده است که با بیشترین و کمترین دمای امروز پایتخت ۳۴ و ۲۲ درجه خواهد بود.
,
 
,
اهواز امروز با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۸ درجه‌ سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه