اخبار داغ

مدعیان استقامت در روزهای کرونایی؛

باشگاه‌های ورزشی سلامت مردم را تهدید می‌کنند

باشگاه‌های ورزشی سلامت مردم را تهدید می‌کنند
با وجود دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا و هشدارهای مسئولان امر برخی از باشگاه های ورزشی بی وقفه در روزهای کرونایی فعالیت داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، به دنبال شیوع کرونا دستورالعمل هایی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شد که از جمله آنها ممنوعیت فعالیت برخی صاحبان مشاغل چون باشگاه های ورزشی بود با این حال شماری از باشگاه داران از عمل به آن استنکاف کردند.

عدم اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حالی است که مصوبات آن در حکم قانون و اجرای آن الزامی است بر همین مبنا باید با خاطیان امر تحت عنوان تهدید علیه سلامتی  برخوردی جدی صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

جامعه ورزشی نسبت به سایر صنوف، بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را  داشته اند

, جامعه ورزشی نسبت به سایر صنوف، بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را  داشته اند, جامعه ورزشی نسبت به سایر صنوف، بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را  داشته اند,

جلال عزیزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در ستاد مقابله با کرونا مشخص شده که برخی از صنوف باید در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی بسته باشند برهمین مبنا بارها باشگاه های ورزشی را تعطیل و باشگاه های متخلف را پلمب کردیم و به صاحبان آنها تذکر دادیم.

,

وی با بیان اینکه هیچ کدام از صنوف جز باشگاه ها در ایام پیک کرونا تعطیل نشدند، افزود: در شرایط شیوع کرونا وجود ورزش یک ظرفیت است و مردم باید فعالیت های ورزشی را برای تقویت سیستم قلبی- عروقی شان انجام دهند همچنین ورزش سبب می شود از افسردگی نجات یابند.

,

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه با شیوع کرونا و عدم تحرک و خانه نشینی، افسردگی است برهمین مبنا باید این مسیر را باز کنیم و کم کم فعالیت‌های ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شود.

,

عزیزی تصریح کرد: بحث سلامت مردم در اولویت است اما با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان بسیاری از فعالیت‌های ورزشی را انجام داد.

,

, ,

وی افزود: شاید بسیاری از موضوعاتی که در حوزه های مختلف بحث می شود به طور کامل کارشناسی نشده از جمله اینکه در یک باشگاه بدنسازی ۲۰۰متری و با تهویه مناسب که چند نفر محدود با فاصله ۱۵ متر فعالیت کنند مشکلی  برای دیگران ایجاد نمی شود.

,

عزیزی با بیان اینکه معمولا باشگاه های ورزشی بسیار خلوت هستند، گفت: هرچند که به همه باشگاه داران هم تذکر داده ایم اما بسیاری از باشگاه ها ورشکسته شده اند و نمی توان بیش از این به آنها فشار وارد کرد.

,

وی با بیان اینکه باید فکری جایگزین برای تعطیلی باشگاه ها شود، عنوان کرد: اگرچه با مواردی از تخلفات باشگاه دارای برخورد شده اما با برخی موارد هم به دلیل فراوانی تعداد باشگاه ها و پراکندگی آنها برخوردی صورت نگرفته است.

,

اداره ورزش و جوانان برنامه ای برای برخورد با باشگاه داران متخلف ندارد

, اداره ورزش و جوانان برنامه ای برای برخورد با باشگاه داران متخلف ندارد, اداره ورزش و جوانان برنامه ای برای برخورد با باشگاه داران متخلف ندارد,

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷۰ باشگاه ورزشی فعال در کرمانشاه وجود دارد که بیشتر آنها باشگاه های بدنسازی هستند.

,

وی افزود: تاکنون حدود ۷۰ باشگاه متخلف شناسایی شده و برای برخورد قانونی به اداره کل ورزش و جوانان معرفی شدند.

,

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: همچنین در حال معرفی حدود ۴۰ باشگاه متخلف دیگر هستیم اما تاکنون اقدامی از سوی اداره کل ورزش و جوانان صورت نگرفته است.

,

خدادادیان تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد باشگاه های ورزشی به ویژه باشگاه های بدنسازی در فضاهای بسته و زیرزمین هستند و تهویه مناسب ندارند از سوی دیگر در بسیاری از باشگاه ها تراکم جمعیت طی ساعات ابتدایی صبح و عصر بسیار بالا است هرچند ممکن است در برخی از ساعات تعداد اندکی در باشگاه حضور یابند.

,

وی افزود: بیشتر ورزشکاران ادعا دارند بدنی قوی دارند و به کرونا مبتلا نمی شوند البته ممکن است که هیچ علامتی نداشته باشند یا دارای علایمی خفیف باشند با این حال ناقل بیماری هستند.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: باشگاه داران ادعا می کنند اگرچه بیماری کرونا بسیار طولانی شده اما از آنها حمایت نمی شود در حالی که درآمدشان کاهش یافته و اکثرا ورشکسته شده اند.

,

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید برای باشگاه های ورزشی، بسته های حمایتی مالی لحاظ کند یا تنفس هایی را برای وام آنها در نظر بگیرد همچنین بخشودگی مالیات و تخفیف در قبوض آب، برق و گاز باشگاه  های ورزشی را پیگیری کند.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: با شیوع کرونا برخی مشاغل چون تالارهای پذیرایی، مهدهای کودک و سالن‌های ورزشی بسیار آسیب دیدند و از صاحبان آنها حمایت نشد از این جهت نیاز است مسئولان ورزش و جوانان با هماهنگی استاندار یا فرماندار حمایت‌های لازم را از باشگاه های ورزشی سلام به عمل آورند.

,

خدادادیان با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از باشگاه داران برای رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری نکردند، گفت: این باشگاه ها حتی در دورانی که محدودیت‌های شدید اعمال شد از عمل به دستورالعمل های ستاد کرونا سرباز زدند که لیست آنها به اداره کل ورزش و جوانان ارائه شده و رونوشت آن به دادستانی و فرمانداری ارسال شده است.

,

, ,

وی افزود: اداره ورزش و جوانان برنامه ای برای برخورد با باشگاه داران متخلف ندارد البته صرفا خواستار تعطیلی این مراکز نیستیم زیرا باید هنگام تعطیلی، از آنها حمایت هم به عمل آید با این حال دستگاه مذکور نه برنامه ای برای اعمال محدودیت و نه برای حمایت از باشگاه های ورزشی داشته است.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: البته در جامعه بسیاری از مراسمات دیگر هم برگزار شد و علت طولانی شدن پیک پنجم در غرب کشور و استان کرمانشاه نیز عدم توجه به دستورالعملهای بهداشتی هم از سوی مردم و هم از سوی مسئولین نظارتی بوده است.

,

وی افزود: اکنون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی حدود ۴۰درصد است در حالی که برای قطع زنجیره کرونا باید حداقل میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی به عدد ۷۵ درصد برسد زیرا همچنان نسبت به میانگین کشوری شمار مبتلایان به کرونا در کرمانشاه بالا است.

,

خدادادیان تصریح کرد: در مجموع باید در کنار اعمال محدودیت‌های قانونی، حمایتی از اصناف به عمل آید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه