اخبار داغ

نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا:

آموزش و پرورش، موتور محرک دولت و جامعه است

آموزش و پرورش، موتور محرک دولت و جامعه است
حسین بامیری گفت: موتور متحرکه هر دولت و جامعه، وزارت آموزش و پرورش است، چون خشت بنای همه تصمیم‌گیری‌ها صفرتا صد بایستی از نظام تعلیم و تربیت عبور کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حسین بامیری نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع معلمان، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان مدرسه نمونه دخترانه بشرا ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت گفت: همه ماها اگر رجعتی به گذشته داشته باشیم در محافلی از جنس همین فضاهای آموزشی سیر  مراحل جوانی و نوجوانی و میان سالی خودمان را طی کردیم و از گیت و فیلتر آموزش و پرورش، مدارج علمی و تحصیلی و بلکه سیر تکامل خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی طی نمودیم و امروز در کشور عزیزمان ایران اسلامی مشغول خدمت هستیم .

بامیری بیان داشت: آنچه ما در چنته داریم از رهگذر معلمان، مربیان و فرهنگیان و فرهیختگانی است که با تمرکز و با دقت و با عشقی وصف ناپذیر از بعد فکری تزریق به همه ما نمودند تا شاهد رشد و توسعه در همه حوزه ها باشند .

وی افزود: تا مادامی که بعضی از نگرش ها و بعضی از رویکردها و کارکردها در بعضی از مقامات دولتی دستخوش  تغییر و تحولات نشود ما باز هم شاهد بعضی از کمبودها و کاستی ها در جامعه ایران اسلامی خواهیم بود .

نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا گفت: متاسفانه نگرش بعضی از دولتمردان در خصوص آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مصرفی قلمداد می‌شد و یا به تعبیری ارزیابی می شود که این نوع نگرش بسیار منفی و چه بسا خطرناک و مضر است.

 وی افزود: موتور متحرکه هر دولت و جامعه،  وزارت آموزش و پرورش است، چون خشت بنای همه تصمیم‌گیری‌ها صفرتا صد بایستی از نظام تعلیم و تربیت عبور کند.

 حسین بامیری با اشاره به سه عنصر مهم در برگیرنده نظام تعلیم و تربیت گفت: معلم، دانش آموز و اولیای دانش آموزان سه عنصر در برگیرنده نظام تعلیم و تربیت و یا آموزش و پرورش هست که هر یک از این سه عنصر می تواند در راستای رشد و توسعه و بالندگی ایران اسلامی سهم بسزایی در راستای موتور متحرکه آموزش و پرورش داشته باشند؛ اگر درک متقابل و فهم متقابل در خصوص این سه مولفه در راستای رشد و توسعه و بالندگی نظام تعلیم و تربیت وجود نداشته باشد قطع و یقین  آسیب‌ها و آفت‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلکه دراز مدتی را در حوزه‌های مختلف شاهد و نظاره گر هستیم .

بامیری بیان داشت: اگر معلمان و مربیان و مشاوران و در یک کلام نظام تعلیم و تربیت ما مطالباتی دارند با رویکرد همراهی و همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها اهم از ائمه جمعه و جماعات فرمانداران و دیگر دستگاه‌های دولتی همه بایستی در راستای تسهیل گری موانع فراروی آموزش و پرورش یاریگر معلمان باشند.

نماینده مردم شهرستان های لردگان و خانمیرزا در پایان گفت: امروز یکی از مطالبات جدی آموزش و پرورش طرح رتبه بندی معلمان است که به الحمدلله مجمع نمایندگان استان تمام تلاش و تمرکز خودشان را بر این مسئله گذاشتند که به عنوان یک طرح در مجلس بر اساس شاخص ها و پارامترها و اصول ملاحظات را به سرمنزل مقصود برسانیم .
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه