اخبار داغ

مدیر عامل خانه ریاضیات خبرداد؛

شرکت بیش از ٨٠٠ هزار نفر در ١۴ دوره لیگ علمی پایا/ تمامی مدال آوران مرحله کشوری برنامه آموزش المپیاد دریافت می کنند

شرکت بیش از ٨٠٠ هزار نفر در ١۴ دوره لیگ علمی پایا/ تمامی مدال آوران مرحله کشوری برنامه آموزش المپیاد دریافت می کنند
مدیر عامل خانه ریاضیات گفت: شرکت بیش از ٨٠٠ هزار نفر در ١۴ دوره لیگ علمی پایا نشان از توجه گسترده در سطح کشور نسبت به این موضوع دارد؛ موضوعی که در تمام استان های کشور به نوعی جریان عدالت آموزشی را گسترده تر انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مصطفی نوری پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهاردهمین لیگ علمی پایا اظهار کرد: این مسابقه یکی از بزرگترین مسابقات گروهی بین المللی است که امسال سال متفاوتی برای این لیگ علمی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر عامل خانه ریاضیات عنوان کرد: کارکردهای لیگ علمی پایا شامل ١۴ دوره برگزاری لیگ است که نشان دهنده تبدیل شدن این لیگ بعنوان یکی از قدیمی ترین مسابقات علمی کشور را دارد.

,

*شرکت بیش از ٨٠٠ هزار نفر در این ١۴ دوره لیگ علمی پایا

, *شرکت بیش از ٨٠٠ هزار نفر در این ١۴ دوره لیگ علمی پایا, *شرکت بیش از ٨٠٠ هزار نفر در این ١۴ دوره لیگ علمی پایا,

نوری گفت: شرکت بیش از ٨٠٠ هزار نفر در این ١۴ دوره لیگ نشان از توجه گسترده در سطح کشور نسبت به این موضوع دارد؛ موضوعی که در تمام استان های کشور به نوعی جریان عدالت آموزشی را گسترده تر انجام داده است.

,

وی افزود: شاید به نوعی برگزاری لیگ علمی پایا مسابقه ای است که برخلاف سایر مسابقاتی که در سطح کشور انجام می شود استعدادهای بیشتری را از استان هایی غیر از تهران شناسایی کرده و زمینه رشدشان را فراهم می کند.

,

نوری خاطر نشان کرد: جریان بین رشته ای از دیگر کارکردهای لیگ علمی پایا است ما در ستاد عالی لیگ علمی پایا به این نتیجه رسیدیم که با توجه به تغییراتی که در نگرش و جریان های علمی که در فضاهای بین المللی رخ داده لیگ علمی پایا را از نگاه تک رشته ای به نگاه بین رشته ای تبدیل کنیم.

,

مدیر عامل خانه ریاضیات اذعان کرد: این موضوع به معنی ایجاد رشته های علوم پایه که به نوعی ترکیب سوالاتی از رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، اقتصاد و حوزه های دیگر حتی از مقطع ابتدایی است.

,

نوری تصریح کرد: یعنی موضوعاتی با نگاه آماری که برای دانش آموزان پایه ششم وجود دارد در دوره اول علوم پایه، سوالات ترکیبی بین رشته ای را در نگاه بین المللی تبدیل کرده است.

,

وی ادامه داد: ما این موضوع را در دوره های دوم متوسطه با نگاه به علوم تجربی که به نوعی ترکیبی از زیست، شیمی و ریاضی است و در رشته ریاضی که علوم ریاضی نگاه ترکیبی از رشته های ریاضی، فیزیک و شیمی است همچنین علوم انسانی که ترکیبی از مباحث کلی علوم است؛ علوم کامپیوتر نیز ترکیبی از رشته ریاضی و کامپیوتر دارد، پیگیری کردیم.

,

مدیرعامل خانه ریاضیات گفت: ما با یک نگاه کامل سعی کردیم جریان گروهی را به معنای واقعی شکل دهیم و استفاده جدی از این موضوع بعمل آوریم نکته ی دیگر لیگ علمی پایا این است که یکی از بزرگترین جریان های آموزش مجازی کشور رقم خورده است.

,

نوری خاطرنشان کرد: حدود ۶ دوره است که آموزش مجازی را به صورت کامل داشتیم و برای تمام شرکت کنندگان شناسه هایی را آماده کردیم که از طریق این شناسه ها متناسب با رشته هایشان، محتوای آموزشی در مراحل مختلف در اختیارشان قرارداده شده است.

,

وی افزود: از لحاظ تعداد شرکت کننده، رشته ها و تنوع دانش آموزان بعد از تحقیقاتی که بعمل آوردیم، بزرگترین مسابقات بین المللی هستیم و در سطح کشور رکورد دار برگزاری آموزن مجازی هستیم چرا که در دو سال برگزاری بین ٣۵ تا ۵٠ هزار نفر را در هر سال داشتیم.

,

مصطفی نوری اظهار کرد: نوع سوالات پیش آزمون از ٢ سال گذشته از شروع آزمون محتوای پیش آزمون در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود امسال دنبال آن هستیم که مطالب پیش آزمون از چند ماه قبل یعنی از شروع مطالب، حوزه ای که قرار است آزمون انجام شود در اختیار دانش آموزان قرار داده شود.

,

مدیرعامل خانه ریاضیات  بیان کرد: حتی کتاب هایی در این زمینه معرفی شود تا عملا جریان مسابقه ای لیگ علمی پایا به یک مدرسه لیگ علمی پایا تبدیل شود و دانش آموزان هر سال بتوانند مباحثی را در این زمینه به طور قطعی داشته باشند.

,

وی افزود: افتخاری که در دوسال گذشته برای این لیگ بوجود آمد نوع برگزاری مرحله کشوری بود ارائه ١١ سوال از بین ٢٠ تا ۴٠ روز قبل از برگزاری مرحله پایانی برای دانش آموزان مطرح شد که در قالب پژوهش و سوال بود.

,

مصطفی نوری اذعان کرد: گاهی اوقات برای پاسخ به هر کدام از این سوالات در برخی از گروه ها و رشته ها پاسخ هایی بیش از ١٠ الی ١۵ صفحه ارائه کرده اند.

,

مدیرعامل خانه ریاضیات تصریح کرد: ما با این مدل و به نوعی ارائه، قضاوت و نقدی که بین ۴ تیم انجام می شد یک شرایط بسیار عالی را در بین برگزاری سوالات با توجه به شیوع کرونا در کشور را بوجود آوردیم.

,

نوری ادامه داد: ما احساس کردیم به این شیوه شاید بتوان بیشترین عدالت آموزشی را بوجود آورد و با کارکردهایی که بوجود آمد حتی در صورتی که  از سال آینده حضوری باشد نوع برگزاری مرحله کشوری ما با همین شیوه ادامه پیدا خواهد کرد.

,

وی افزود: یکی از افتخارات لیگ علمی پایا تعداد بسیار گسترده کسانی است که بعد از حضور در مسابقات کشوری موفق به کسب مدال در مرحله کشوری، جهانی و رتبه های تک رقمی یا دو رقمی کنکور شدند.

,

نوری بیان کرد: ما دوره اول، دوم و سوم را وقتی به طور میدانی و کامل استحصال کردیم متوجه شدیم بیش‌از ٩۵ درصد شرکت کنندگان در چهار یا پنج دانشگاه دولتی برتر کشوری تحصیل می کنند و حدود ٣٠ درصدشان مدال های المپیاد کشوری کسب کردند.

,

مدیرعامل خانه ریاضیات عنوان کرد: امیدواریم با حمایت هایی که انجام می شود در سال آتی دوباره بتوانیم بحث بین المللی را با حضور کشورهای مقاومت داشته باشیم تا دانش آموزانشان بتوانند در این مسابقات شرکت کرده و زمینه رشدشان به صورت جدی تر فراهم شود.

,

نوری تاکید کرد: کاری آماده شده است که تیم داوران ما می گویند قابلیت درآمدزایی بسیاربالا حتی درحد استارت آپ ملی دارد پیش بینی می کنیم در جشنواره خوارزمی نتیجه خوبی را بدست خواهد آورد و کلیت این را دارد که یک نتیجه فوق العاده در حوزه خاک که کار قدرتمندی بود، بدست آورد.

,

وی افزود: ما این کار را بخاطر کیفیت بالایی که داشت خارج از لیگ پژوهشی قضاوت کردیم حوزه کارآفرینی و پژوهش بسیار خوبی در این زمینه بوجود آمد اگر حمایتی انجام شود حتی قابلیت بوجود آوردن استارت آپ های زیادی از این حوزه وجود خواهد داشت.

,

نوری گفت: موضوعی را برای امسال خواهیم داشت که برای تمامی مدال آوران مرحله کشوری یک برنامه آموزش المپیاد یک ساله در مقطع ششم و هفتم اتفاق خواهد افتاد برای دانش آموزان یازدهم شاید نتوانیم این کار را انجام دهیم ولی برای سایرین، یک برنامه یک ساله فاخر با بهترین اساتید المپیاد کشور که مدال آوران طلای کشوری و جهانی هستند اتفاق خواهد افتاد.

,

مدیرعامل خانه ریاضیات بیان کرد: امیدوار هستیم آرزوی دیرینه لیگ علمی پایا که افتتاح باشگاه دانش آموزان مدال آور لیگ علمی پایا از امسال تحقق پیدا کند و گام های گسترده ای را  داشته باشیم ما نیز بعنوان سربازان این حوزه بتوانیم انجام وظیفه کنیم.

,

نوری با اشاره به ازمون های جدی و خوبی که انجام شده و نتایج ویژه ای که به دست امده بود،  گفت: همچنین دو هزارو ۶٠٠ سوال مقاله ای حل شده بود که امیدواریم در قالب یک کتابچه مجازی بتوانیم منتشرش کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه