اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح تقویت امنیت غذایی می تواند جهش و تحول را در بخش کشاورزی به همراه داشته باشد

طرح تقویت امنیت غذایی می تواند جهش و تحول را در بخش کشاورزی به همراه داشته باشد
پرویز اوسطی گفت: طرح تقویت امنیت غذایی یکی از قوانین بسیار خوب بخش کشاورزی است که می تواند رونق، جهش و تحول را در بخش کشاورزی به همراه داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار داشت: در طرح امنیت غذایی به غیر از بحث آب که قرار شد لایحه کاملی به مجلس تحویل شود و قانون آب که مصوبه دهه ۶۰ است تغییر یابد، باقی موانع و مشکلات بخش کشاورزی در قالب ۱۴ ماده طی طرح مذکور بررسی شد.

وی افزود: اصلاحات فرآیندی و ساختاری خوبی در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی پیش‌بینی شد که به قانون تبدیل شد و ظاهرا شورای نگهبان هم آن را تایید کرده و انشاالله مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

اوسطی تصریح کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی تنظیم بازار محصولات کشاورزی یه وزارت صمت و جهاد کشاورزی باز می گردد.

وی عنوان کرد: بحث تسهیل گری در صدور مجوزهای کشاورزی، بیمه، تضمین ساختارهای سرمایه گذاری نیز در طرح مذکور دیده شده که بتوانیم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را به عنوان یکی از مشکلات بخش کشاورزی از طریق اصلاح ساختار تقویت کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: هوشمندسازی داده ها و اطلاعات بخش کشاورزی، علمی کردن بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و سایر اقدامات در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

اوسطی خاطرنشان کرد: در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی، تسریع در اجرای قانون کاداس یا صدور اسناد کشاورزی که مشمول زمان شده بود همه مسائل پیش بینی شد.

وی افزود: طرح مذکور یکی از قوانین بسیار خوب بخش کشاورزی است که می تواند رونق، جهش و تحول را در بخش کشاورزی به همراه داشته باشد.

 انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه