اخبار داغ

با افزایش ۲۶۰۱ واحدی اتفاق افتاد؛

بورس در تقابل عرضه و تقاضا مثبت ماند/بازار سرمایه سبز پوش به کار خود خاتمه داد

بورس در تقابل عرضه و تقاضا مثبت ماند/بازار سرمایه سبز پوش به کار خود خاتمه داد
امروز در تقابل بین عرضه و نقاضا، در نهایت با وجود اینکه در ابتدای روز، بازار با روند خوبی کار خود را آغاز کرد، ولی در نهایت با مقاومت توانست امروز را نیز سبز به پایان رساند و در انتهای روز کاری با افزایش ۲۶۰۱ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد ایستاد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه رشد شاخص بازار سرمایه امروز هم مثل دیروز بازار سبز به کار خود خاتمه داد و با وجود اینکه در ابتدای معاملات با رشد خوبی همراه بود، اما در روند نوسانی قرار گرفت و درنهایت با افزایش ۲۶۰۱ واحدی در سکوی یک‌میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن امروز را با کاهش ۱۹۸۸ واحدی گذراند و به رقم ۴۲۰ هزار و ۹۵۴ واحد رسید.

ارزش بازار امروز در بورس به بیش از ۵ میلیون و ۷۲۵ هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران امروز بیش از ۵.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون فقره و به ارزش ۴ هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

در پایان معاملات امروز، شاخص بازار اول بورس ۴۲ صدم درصد رشد و شاخص بازار دوم بورس ۹ صدم درصد کاهش داشت.

امروز نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی‌مس، سرمایه‌گذاری غدیر، مپنا، پتروشیمی خلیج‌فارس و پالایش نفت بندرعباس بیشتری اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و نماد شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در معاملات امروز در فرابورس بیش از ۲.۹ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۷۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۲ هزار و ۹۹۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند که با احتساب ارزش معاملات بورس، ارزش معاملات در دو بازار به حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.

در فرابورس هم امروز شاخص کل ۵۱ واحد کاهش داشت و به رقم ۲۰ هزار و ۸۰۶ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابروس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۶۱ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از ۳۷۲ هزار میلیارد تومان بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و آریا ساسول بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای صنعتی مینو، بیمه پاسارگاد، فولاد جهان سبزوار و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

وحید دانشمند

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه