اخبار داغ

درگفتگو با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

ایمان و پیروی از ولایت نیروی محرکه رزمندگان در جنگ تحمیلی/دفاع مقدس؛ آغازگر تلاش جبهه مقاومت برای نابودی استکبار جهانی بود

ایمان و پیروی از ولایت نیروی محرکه رزمندگان در جنگ تحمیلی/دفاع مقدس؛ آغازگر تلاش جبهه مقاومت برای نابودی استکبار جهانی بود
کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ایمان و پیروی از ولایت نیروی محرکه رزمندگان در جنگ تحمیلی بود، دفاع مقدس را آغازگر تلاش جبهه مقاومت برای نابودی استکبار جهانی دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد سجای، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، بیان کرد: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین دوره های نظام مقدس است و ما امروز بعد از گذشت چندین سال اثرات و ثمرات آن رشادت ها و جان فشانی ها را مشاهده می کنیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ملت ایران از شوق و ذوق و شورحسینی و عاشورایی برخوردار بودند و حتی با شروع هفته دفاع مقدس ترس و هراس در دل دشمنان نظامی اسلامی افکنده می شود.

وی عنوان کرد: ایران کشوری مقتدر و با عزت بوده و پیشرفت و تکنولوژی هر روزه نیروهای مسلح و نخبگان را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سربازان دفاع مقدس با نثار خون خود و ایثار، حیات تازه ای به ارزش های اسلامی بخشیدند و این ارزش ها همواره باید حفظ شود.

سجادی عنوان کرد: جهان غرب با سلاح های پیشرفته و شیمیایی علیه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ایران اسلامی، ننگ ابدی را بر پیشانی لیبرال دموکراسی غرب برای همیشه حک کرده است.

وی گفت: اکنون با گذشت چندین سال از دفاع مقدس، وظیفه نسل جوان در مقابل خون شهدا و حفظ ارزش های اسلامی و معنوی این سال ها، سنگین تر شده است.

وی بیان کرد: فرهنگ شهادت و ایثار، رمز اصلی پیروزی رزمندگان اسلام بود که برای انتقال این فرهنگ ، مسئولین ذیربط باید کارهای جدی تری انجام دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ایران قوی درس بزرگ دفاع مقدس بوده و آشکارا ثابت کرد احساس ضعف، دشمن را به دست اندازی و زیاده خواهی تشویق می کند و قدرت عامل بازدارنده است و درسی که در هر زمان و در هر موضوع دیگری نیز اگر تکرار شود نتیجه همان خواهد بود.

 دفاع مقدس؛ معجزه انقلاب برای شرکت ابرقدرت های زمان  

جواد سرگلزائی؛ کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما؛  با اشاره به تفاوت های منازعات و جنگ های کشور ما در تاریخ معاصر بعد از روی کار آمدن قاجار با جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران و دفاع مقدس بیان کرد: پررنگ تر شدن نقش اعتقادات در دفاع از کیان ایران اسلامی است.

وی افزود: این وجه تمایز توانست جایگاه ویژه‌ای برای دوران دفاع مقدس در تاریخ سرزمین ایران رقم بزند برای اولین بار در این دوران دفاع عقیدتی با ورود علمای دین و رهبری توسط آنان به صورت کامل شکل گرفت جنگی که به آن حالت جهاد دفاعی داده شد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: جنگ تحمیلی عراق بعد از انقلاب اسلامی با اذن ولی فقیه همراه بود و بدین ترتیب ماهیتی مقدس پیدا کرد.

وی ادامه داد: این قداست، زمینه بروز و ظهور حماسه ها، پایمردی ها و رشادت های زیادی از سوی رزمندگان اسلام شد که آن را در تاریخ کشور عزیزمان در جایگاه رفیع قرار داد که امروزه نیز می توان اثرات آن را بعد از دهه ها نیز احساس کرد و به آن بالید.

سرگلزائی اذعان کرد: علیرغم همه پشتیبانی ها از رژیم بعث عراق توسط دولت‌های خارجی، رزمندگان ما توانستند با توجه به ماهیت مقدس دفاع و جهاد دفاعی و توکل بر خدای متعال با ایمانی قوی و رهنمودهای ولی‌فقیه اتفاقات حیرت انگیزی را در عرصه دفاع از سرزمین اسلامی رقم بزند که مطمئناً بدون داشتن باور قلبی به عنصر شهادت، ایثار و از خود گذشتگی امکان ناپذیر بود.

وی گفت: این ۲ عنصری که در مقابل آن همه تجهیزات و حمایت های مختلف دولت‌های خارجی‌ از عراق برای جبهه دشمن چیزی جز حیرت و استیصال به ارمغان نیاورد.

وی افزود: این ایثارها و از جان گذشتگی های رزمندگان، برای حفظ آرمان های جامعه اسلامی مطمئناً وظیفه سنگینی را بر عهده تک‌تک ما به ویژه مسئولین قرار می دهد چرا که آنها از خود گذشتن تا ما با آرامش و در امنیت باشیم.

استاد دانشگاه چابهار یادآورشد: کمترین توجه به آن همه ایثار می تواند فراهم کردن زمینه ها و بسترهای لازم برای گام نهادن در راه آن عزیزان از طرف ما و مسئولینی باشد که عزت و سربلندی امروزمان را مدیون شهدا و جانبازان هستیم.

وی ادامه داد: حفظ این عزت و اقتدار در جامعه ما که با انواع و اقسام حملات فرهنگی و شگردهای تبلیغاتی جهت تخریب سر منشأهای اقتدار ما از سوی جهان غرب مواجه است بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی گفت: اگر ما بتوانیم ارزش های حاکم در دوران دفاع مقدس و جو و فضای آن دوران را در جامعه خود ترویج و معرفی کنیم مطمئناً نسل امروز جامعه ما پذیرای واقعیت های دفاع مقدس خواهد بود و دست پری برای آنها در مقابل استحاله غرب و فرهنگ غربی به ارمغان خواهد آورد.

سرگلزائی با بیان اینکه دفاع مقدس با ترویج روحیه ایثار و شهادت و مبارزه با استکبار جهانی توانست به الگوی بی مثالی برای شکل گیری جبهه های مقاومت در مقابل استکبار شود اظهار کرد: اتکا به نیروی ایمان و خودباوری که نمود آن در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی به دفعات قابل مشاهده بوده و هست تاثیر بسزایی را در نهضت های مقاومت اسلامی منطقه خاورمیانه بر جا گذاشت.

وی افزود: در سالهای پایانی جنگ که با توجه به اتفاقاتی که در صحنه نبرد و اوضاع داخلی و بین المللی از جمله شرایط نابسامان اقتصادی کشور و ورود آمریکا به جنگ علیه ایران مواجه شدیم حمایت از گروهک های منافق و ضد انقلاب نیز در دستور کار جبهه استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل نادرست جبهه استکبار از واقعیات اوضاع داخلی ایران در کنار ماهیت دفاع عقیدتی که دفاع کردن را به امری مقدس تبدیل می کرد توانست برنامه‌ریزی‌هایشان را بر هم زند و آنها را گرفتار منجلاب هایی چون عملیات فروغ جاویدان نماید.

در دفاع مقدس انقلاب اسلامی به جهان صادر شد

رضاخادمی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: با توجه به شرایط کشورمان که تازه انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و برخی از فرمانده هان نظامی فرار کرده بودند ، صدام با خیال خام خود به کشورمان حمله کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در این حمله ناجوانمردانه کشورها و دولت های غربی و عربی و حتی شوروی و کشورهای بلوک شرق از رژیم بعث عراق و صدام حمایت می کردند.

وی تصریح کرد: کشورهای عربی، غربی، آمریکا و حتی شوروی به صدام هواپیما و امکانات راداری و پدافندی می‌دادند و مدرنترین وسایل و تجهیزات را در اختیارش می‌گذاشتند اما کشورمان در محاصره و تحریم بود.

خادمی عنوان کرد: با حمله همه جانبه رژیم بعث عراق به کشورمان، از این سو بسیج مردمی و سپاه پاسداران که نهادی تازه تأسیس بود، نیروهای ارتش و حتی ژاندارمری مقابل آنان ایستادگی کردند.

وی اضافه کرد: رزمندگان ما در دوران افتخارآمیز دفاع مقدس در بسیاری از عملیات‌ها با وجود کمبودها و کاستی‌ها از نظر تجهیزات نظامی اما با روحیه ایثار و شهادتی که داشتند بر دشمن پیروز شدند که باعث تعجب جهانیان شد.

 این کارشناس مسائل سیاسی گفت: روحیه ایثار و شهادتی که در رزمندگان اسلام در آن هشت سال وجود داشت، یکی از دلایل اصلی غلبه بر دشمن در دوران افتخارآمیز دفاع مقدس بود.

خادمی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران با جاری ساختن خونشان این نهال نوپای انقلاب اسلامی را اکنون به درختی تناور مبدل ساخته اند که هیچ قدرتی توانایی نابودی آن را ندارد.

روح ایثار و فرهنگ شهادت عامل بقاء استقلال کشور

مجتبی قزاق؛ کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به جایگاه رزمندگان در کشور بیان کرد: رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهیدان دفاع مقدس، صفحاتی زرین را در تاریخ ایران بر جای نهاد و به همین دلیل الگو قرار دادن آنها در میان جوانان می تواند کشور را در برابر توطئه بدخواهان و دشمنان ایمن کند.

وی افزود: ایران با موقعیت ویژه سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی همواره کانون توجه قدرت های بزرگ جهان بوده است و افزایش قدرت دفاعی در کنار دیپلماسی فعال، تنها راه بازدارندگی در برابر دشمنان به شمار می رود.

وی ادامه داد: رزمندگان سلحشور ایران در هشت سال دفاع مقدس با وجود برخی نارسایی های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن رفتند و حماسه هایی جاودان آفریدند، شهدا، برای امنیت کشور و دفاع ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی جان خود را فدا کردند و در همه عرصه‌ها گوناگون به ویژه دفاع از کیان اسلامی پیشتاز بودند.

کارشناس سیاسی با اشاره به عظمت و شکوه قدرت ما در مقابل عراق تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره در حال ارتقای شاخص‌های متعارف قدرت خود است و با افزایش جمعیت و در کنار آن، توجه به آموزش‌وپرورش برای توانمندسازی جمعیت و همچنین تنظیم اسناد بالادستی برای نیل به اهداف انقلاب اسلامی و بهبود ساختار حکومت و توانمندسازی قدرت نظامی، همه‌وهمه در جهت افزایش قدرت ملت ایران بوده تا بتواند در امنیت پایدار، راه پیشرفتی که خود تنظیم کرده است، بپیماید.

وی گفت: نکته‌ای که جمهوری اسلامی را نسبت به دیگر دولت‌ها و ساختار‌های سیاسی متمایز می‌کند، این است که قدرت در جمهوری اسلامی، «مردم‌بنیان» است و مهم‌ترین داشته‌ جمهوری اسلامی برای قدرتمند بودن، در میان همه‌ مؤلفه‌ها «مردم» به حساب می آید.

قزاق با اشاره به درس های دوران دفاع مقدس برای مقابله با غرب اذعان کرد: نقشه استکبار جهانی و همدستان مستکبر او در دنیا این بود که ملت ایران را ذلیل و تحقیر کنند که جوانان، شهدا، جانبازان و خانواده‌های شهدا نگذاشتند و این یک افتخار تمام نشدنی است.

وی ادامه داد: کسانی که آن روزها در مقابل ملت ایران و رزمندگان ملت قرار داشتند، عیناً همان کسانی اند که امروز در مقابل ملت ایران قرار دارند و باید آنان بشناسیم؛ آن روز هم آمریکا، انگلیس و فرانسه و آلمان بودند که به صدام سلاح نظامی، هواپیما و نقشه جنگ میدادند و پشت سر او ایستاده بودند، امروز هم همین‌هایند که در مقابل ملت ایران قرار دارند، آن روز شکست خوردند، مطمئن باشید امروز هم شکست میخورند.

کارشناس امور سیاسی با تاکید به مسئولین برای ادامه دادن راه شهدا و عزت ایران گفت: اگر این حقیقت در تمامی آحاد جامعه و مسئولین که در قبال شهدا مسوولیت دارند، زنده بماند، حفظ و تقدیس شود و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کردند بهره خواهد برد.

وی افزود: تاریخ بشریت هنوز از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان تاریخ، حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام بهره می‌برد، چون کسانی که وارث آن خون بودند مدبرانه‌ترین و شیواترین روش‌ها را برای زنده نگه داشتن این خون به کار بردند.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که در آن روح ایثار و فرهنگ شهادت وجود نداشته باشد، جامعه‌ای بی روح و رو به زوالی است که هیچ حرکت و جوهره‌ای در آن بروز و ظهور ندارد و این روح ایثار و فرهنگ جهاد و شهادت است که عامل بقا، استقلال، آزادی، پیشرفت، رشد و تعالی جامعه و هراس دشمنان از حمله و تسلط بر کشور می‎شود که به فرموده حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) «شهدا شمع محفل بشریتند» و در کلام گوهربار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

دفاع مقدس؛ آغازگر جبهه مقاومت برای نابودی استکبار از جهان است

وی گفت: وظیفه اصلی ما این است که کاری کنیم تا در مقابل اهداف و آرمانهایی که شهیدان جان خود را فدا کردند یعنی حفظ عزت، عظمت و استقلال کشور و مردم شرمنده شهیدان نباشیم.

قزاق با اشاره به تاثیر دفاع مقدس ما بروی تشکیل جبهه مقاومت در منطقه اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه شروع جبهه مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی در منطقه بود که با تدبیر سردار قاسم سلیمانی این جبهه قدرت بیشتری گرفت، قدرت و عزت امروز جبهه مقاومت در منطقه ناشی از تجربیات ما در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: در طول سالیان مبارزه با گروه‌های تکفیری درکشورهای اسلامی که دست ‌ساخته آمریکا و اسرائیل هستند، به جبهه مقاومت عزت و قدرت بیشتری داد امروز می‌بینیم که کشورهای اسلامی ما در منطقه غرب آسیا یک قدرت بازدارندگی ‌را از سوی انقلاب اسلامی به‌دست آوردند.

وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با عشق و علاقه‌ای که به ولایت فقیه داشتند با شور، عشق و توجه به فرمایشات امام خمینی(ره) با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی کردند و امروز هم جوانان ما به فرمایش امام خامنه‌ای اگر از آن رزمندگان بالاتر نباشند، کمتر نیستند و مصداق این جمله را دفاع از حرم و نهضت مقاومت نشان دادند.

این کارشناس امور سیاسی حضور فرماندهان در خط مقدم جبهه مقاومت را یکی از درس‌های شهدای دفاع مقدس برای این جبهه دانست و گفت: فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس جزو نفرات اول درگیری با دشمن در زمان رزم بودند و با تمام وجود در کنار رزمندگان حاضر می‌شدند و این یکی از نکات بارز جان‌فشانی فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس و امروز در جبهه مقاومت است.

وی یادآور شد: گروهک منافقین با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران موضع فریبکارانه‌ای را اتخاذ کرد، بدین ترتیب که در اعلامیه‌های آغازین خود، ضمن محکوم کردن تجاوز عراق، حضور نیروهای خود را در جبهه‌های جنگ به خواست مقامات کشور منوط دانست، این گروهک در حالی مدعی حضور در جبهه‌ها بود که اساساً در تحلیل‌هایش این جنگ را جنگی ارتجاعی و ناعادلانه می‌دانست و اعضای این گروهک با نادیده گرفتن این که عراق آغازگر تهاجم به ایران بوده است و انگار که یک گروه غیرایرانی است؛ انگیزه ایران از این جنگ را نه دفاع از کشور که مورد حمله واقع شده بود بلکه صدور انقلاب و همچنین انگیزه عراق را شکل گیری جریانی قطبی در منطقه دانست.

قزاق گفت: آمریکا و مزدورانش بعد از آنی که در طول نوزده ماه از ابتدای پیروزی انقلاب هر چه کردند نتوانستند جمهوری اسلامی را به زانو دربیاورند با خود فکر کردند ما ایران را به جنگی تحمیلی و ناخواسته میکشانیم ولی در این اقدام هم ناکام ماندند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه حفظ عزت ملی و جلوگیری از استیلای اجانب «مقاومت» است بیان کرد: چنانچه بخواهیم گام دوم انقلاب را نیز مثل گام نخست محکم، با اقتدار و سربلندی برداریم و طی کنیم باید از بعد فردی و اجتماعی انسان‌های مقاومی باشیم.

کارشناس سیاسی ادامه داد: بیش از۴۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران پنجه در پنجه استکبار انداخته است و امروز شاهد عمق استراتژی به وجود آمده در سایه مقاومت هستیم و قاطبه مردم ایران یکپارچه پشت انقلاب و ارزش‌ها ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در میان مسئولین این یکپارچگی کمتر وجود دارد و دو تفکر در برابر استکبار وجود دارد؛ نخست تسلیم شدن و سازش است و دوم محکم ایستادن مقابل آمریکاست و هر انسان با شرفی می‌داند طبق وعده‌های قرآن کریم و عقل سلیم تنها راه حفظ کرامت و شرافت مقاومت است بنابراین راهبرد ما در گام دوم انقلاب مقاومت است.

ایمان و پیروی از ولایت نیروی محرکه رزمندگان در جنگ تحمیلی

یعقوب کریمی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: آنچه باید به آن توجه کنیم این است که نیروی محرکه جوانان در دوران دفاع مقدس چه بود که باعث شد تا آنان از مدارس و دانشگاه ها به دانشگاه بزرگ انسان سازی دفاع مقدس وارد شوند و در آنجا دلها و نیت ها صاف و خدایی گشت و شخصیت های بزرگی تحویل جامعه گردید که آثار فعالیت های نیک آنها، قرن ها برای آبادانی و عزت کشور به یادگار ماند.

وی افزود: این نیروی محرکه ایمان و پیروی از ولایت بود، یکدلی که در جنگ تحمیلی در کشور ایجاد شده بود سبب شد تا دوران دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی نظام جمهوری اسلامی رقم بخورد، دشمنان  انقلاب اسلامی، رژیم بعث را از هر لحاظ مجهز کردند اما نتوانستند پیروز میدان باشند و جوانان ما را عقب برانند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون دشمنان قسم خورده انقلاب سعی دارند تا دفاع مقدس را به چالش کشیده و شبهه افکنی کنند در حالیکه اگر رزمندگان آن زمان در برابر گستاخی رژیم بعث ایستادگی نمی کردند دشمن به خود جرات تجاوز مجدد می داد.

کریمی تاکید کرد: دشمنان از گسترش فرهنگ دفاع مقدس که سبب پویایی و شجاعت جوانان ما در جنگ هشت‌ساله شده بود در بین نسل جدید می هراسند چراکه اگر این معنویت، شجاعت، صبر و ایثار بین نسل جوان ما نهادینه شود آنها نمی توانند به برنامه ها و اهداف شوم خود دست یابند بنابراین سعی دارند تا به هر نحوی این فرهنگ را به چالش کشیده و جوانان ما را از آن دور کند.

وی ادامه داد: جوانان آن زمان سختی ها در گرما و سرما را تحمل کرده و حاضر نمی شدند از امکانات استفاده کنند تا طعم سختی رزمندگان را تجربه کنند تا مبادا خوی راحت طلبی در وجود آنها رخنه کند و از رزمندگان خط مقدم غافل بمانند و دشمن از نفوذ این تفکر بین نسل جدید می هراسد.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: شهادت سردار سلیمانی باری دیگر یاد و خاطره دفاع مقدس و شهدا و رزمندگان را در قلوب مردم زنده کرد و ملت باری دیگر با ارزش های دانشگاه دفاع مقدس آشنا شدند، اگر رزمندگان و یادگاران آن دوران نتوانند آن ارزش ها را به نسل جدید و فرزندان خود منتقل کنند این زمینه آسیب فرهنگی را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: امروز باید این ارزش های دفاع مقدس را نسل به نسل منتقل کنیم و در برنامه های مناسبتی این ایام همراه با فرزندان خود حضور یابیم و آنان را با رشادت های شهدا آشنا کنیم تا بدانند چه جان های پاکی نثار آزادی و استقلال این مرز و بوم شده و اکنون حراست از این خاک وظیفه آنهاست.

کریمی عنوان کرد: اتکا به نیرو و توان داخلی سبب موفقیت ما در ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی خواهد بود و رمز موفقیت ما تکیه بر ظرفیت های درونی کشور است، چالش های ایجاد شده تنها به سبب تحریم ها نیست اگرچه تحریم تاثیراتی داشته اما سوء تدبیرهای اتفاق افتاده در دوران دولت گذشته نیز در این زمینه تاثیرگذار بود.

وی افزود:سوء مدیریت، نفاق و استفاده از مدیران نالایق با حقوق های نجومی در هشت ساله قبل باعث شد تا حق ملت پایمال شود اگر بودجه لازم به بنگاه های اقتصادی و کارآفرینی اختصاص داده شود موفق می شویم بسیاری از مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و همان طوری که در ابعاد نظامی خودکفا شدیم در سایر ابعاد مانند اقتصاد نیز به موفقیت دست پیدا می کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  دفاع مقدس؛ معجزه انقلاب برای شرکت ابرقدرت های زمان  ,  دفاع مقدس؛ معجزه انقلاب برای شرکت ابرقدرت های زمان  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در دفاع مقدس انقلاب اسلامی به جهان صادر شد, در دفاع مقدس انقلاب اسلامی به جهان صادر شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, روح ایثار و فرهنگ شهادت عامل بقاء استقلال کشور, روح ایثار و فرهنگ شهادت عامل بقاء استقلال کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دفاع مقدس؛ آغازگر جبهه مقاومت برای نابودی استکبار از جهان است, دفاع مقدس؛ آغازگر جبهه مقاومت برای نابودی استکبار از جهان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ایمان و پیروی از ولایت نیروی محرکه رزمندگان در جنگ تحمیلی, ایمان و پیروی از ولایت نیروی محرکه رزمندگان در جنگ تحمیلی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه