اخبار داغ

گرانی گوشت قرمز، ضرورت یا بهانه؟

سودجویی واسطه‌ها در آشفته بازار گرانی گوشت/ باز هم پای دلالان در میان است

سودجویی واسطه‌ها در آشفته بازار گرانی گوشت/ باز هم پای دلالان در میان است
داستان گرانی‌های عجیب کالا‌ها در کشور، حالا به قسمت گوشت قرمز رسیده و بهانه‌هایی همچون کمبود دام، خشکسالی و کمبود نهاده‌های دامی را وسیله درخواست برای افزایش قیمت گوشت قرمز کرده است، موضوعی که مسئولان نگاه‌های متفاوتی به آن دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، داستان گرانی‌های عجیب کالا‌ها در کشور، حالا به قسمت گوشت قرمز رسیده و بهانه‌هایی همچون کمبود دام، خشکسالی و کمبود نهاده‌های دامی را وسیله درخواست برای افزایش قیمت گوشت قرمز کرده است، موضوعی که مسئولان نگاه‌های متفاوتی به آن دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

قصاب‌های استان کردستان معتقدند قیمت مصوب فعلی برای گوشت قرمز برای آن‌ها مقرون به صرفه نیست.

,

, ,


خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان بازار گوشت مرغ را در استان مطلوب عنوان کرد و یادآور شد:شرایط کشتار گوشت قرمز در جاهای مختلف کشور متفاوت است به گونه ایی که علارغم کیفیت بالا گوشت در استان اما قیمت آن بالا است.

,
,

وی با بیان اینکه ببش از ۲۰۰ قصابی در شهر سنندج فعالیت دارند، افزود: اتحادیه دامداران جهت حمایت از دامداران استان باید جهت متضرر نشدن دامداران وارد عمل شوند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان گفت: تعداد بالای واحد های صنفی در استان یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در کردستان در مقایسه با سایر استانهای کشور است.

,

وی اظهار داشت: تعدادی از افراد به‌عنوان دلالان به صورت غیرنقد اقدام به خرید دام از دامداران می کنند که این خود نیز منجر به افزایش قیمت در بازار. می شود.

,

جعفری  با بیان اینکه در استان  قیمت دام پایین است ولی با قیمت خیلی بیشتری به دست مصرف کننده می رسد افزود: این افزایش قیمت بیشتر در شهرستانهای سنندج، قروه ،دهگلان و کامیاران می باشد که دلیل آن نیز کیفیت بالای دام سنگین در این شهرستان ها است.

,

وی به جایگاه استان در رتبه بندی مرکز آمار ایران درخصوص قیمت گوشت قرمز در استان اشاره کرد و گفت: رتبه کردستان در مردادماه سال جاری در گوشت گوسفندی ۲۳ و در گوساله ۹ است درحالیکه که جایگاه گوشت گوساله در مردادماه سال گذشته ۲۰ بود.

,

, ,


کیفیت گوشت دام سبک کردستان بالاست

,
, کیفیت گوشت دام سبک کردستان بالاست, کیفیت گوشت دام سبک کردستان بالاست,

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌توسعه منابع استانداری کردستان عنوان کرد: این آمارها نشان میدهد که افزایش قیمت ها  باعث شده که جایگاه ما در رتبه بندی تغییر کند و تاثیر بسزایی در این رتبه بندی داشته است.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز نباید در کردستان بیشتر از سایر استانها باشد افزود: دام سبک کردستان جزو مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع دام ها در کشور است.

,

جعفری با بیان اینکه چربی گوشت گوسفندی استفاده صنعتی دارد اظهار داشت: از این چربی نباید برای مصارف انسانی استفاده شود.

,

, ,


۲۰ درصد دام استان توسط اتحادیه‌دامداری تامین می شود

,
, ۲۰ درصد دام استان توسط اتحادیه‌دامداری تامین می شود, ۲۰ درصد دام استان توسط اتحادیه‌دامداری تامین می شود,

محمدفرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان از جمله استانهای علوفه خیز کشور است بیان کرد: سالانه بیش از ۲ میلیون تن علوفه در کردستان تولید می شود که از آب سبز نیز تامین می شود.

,

سپری اظهار داشت: سالانه ۳۱ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می شود که باخوداتکایی  و تولید ۱۳ هزار تنی گوشت قرمز در استان می توانیم  در کاهش میزان واردات گوشت قرمز نقش بسزایی داشته باشیم.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه میزان قیمت گوشت قرمز در کردستان بیشتر از سایر استانها است افزود: قیمت گوشت قرمز در بسیار از شهرها قیمت واقعی نیست ولی در کردستان این میزان واقعی است.

,

وی یادآورشد: روزانه ۷۰ تا ۶۵ راس دام سنگین در کشتارگاه صنعتی سنندج کشتار می شود.

,

سپری در ادامه اظهار داشت: کیفیت بهداشتی ذبح دام در کشتارگاه سنندج با هیچ جایی از کشور قابل مقایسه نیست.

,

وی در پایان به زنجیره ارزش تولید گوشت قرمز در استان اشاره کرد و افزود: قرار است ۲۰ درصد تامین دام برای کشتار با کمک اتحادیه دامداران انجام شود تا عرضه گوشت قرمز در استان به قیمت مناسب صورت گیرد.

,

, ,


دلال عامل اصلی افزایش قیمت گوشت در کردستان است

,
, دلال عامل اصلی افزایش قیمت گوشت در کردستان است, دلال عامل اصلی افزایش قیمت گوشت در کردستان است,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: تازمانی که حلقه اضافه دلالان در چرخه تولید گوشت قرمز حذف نشود قیمت این محصول با ارزش نیز در استان کردستان کاهش نمی‌یابد.

,

محمد دره وزمی اظهار کرد: استان کردستان از تولید کنندگان گوشت در کشور است و حداقل انتظار این است که قیمت گوشت در این استان بیشتر از سایر استان ها نباشد.

,

 وی با بیان اینکه علت گرانی گوشت در کردستان همیشه جای سوال دارد بیان کرد: بعد از کشتار دام در کشتارگاه فرآیندی توسط دلالان طی می شود  که منجر به افزایش قیمت گوشت در استان می شود.

,

دره‌وزمی عامل اصلی این افزایش قیمت را دلالان عنوان کرد و اضافه کرد: تنها راه کاهش قیمت گوشت اصلاح زنجیره از تولید تا مصرف است.

,

وی با بیان اینکه  مبنای قیمت گوشت در مغازه ها، گوشت دام زنده است افزود: کشتارگاه‌ها می‌توانند با خرید دام و‌تحویل به خرده فروشی‌ها نقش بسزایی در کاهش قیمت گوشت قرمز در. استان داشته باشند.

,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: تازمانی که حلقه اضافه دلالان در چرخه تولید گوشت قرمز خدف نشود قیمت این محصول با ارزش نیر در استان کاهش نمی یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه