اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از احتکار نقدینگی است

هدف از طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از احتکار نقدینگی است
جعفر قادری گفت: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه هدف کسب در آمد نیست بلکه جلوگیری از احتکار نقدینگی ها در میان مردم است که افراد بیش از نیاز مسکن، خودرو، طلا و نقره و دارایی های سرمایه ای نخرند و منابع مالی و نقدینگی هایشان به سمت تولید سوق داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: در طرح مذکور هدف کسب در آمد نیست بلکه جلوگیری از احتکار نقدینگی ها در میان مردم است که افراد بیش از نیاز مسکن، خودرو، طلا و نقره و دارایی های سرمایه ای نخرند و منابع مالی و نقدینگی هایشان به سمت تولید سوق داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  افزود: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه هدف این است نقدینگی ها به سمت تولید کانالیزه شود و تلاش خواهد شد این گونه مقابل سفته بازی ها گرفته شود.

قادری تصریح کرد: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، دارایی های معقول و منابع مالی در حد نیاز کاملا توجیه دارد و مستثنی شده و البته تلاش بر این است از این طریق جلوی فعالیت‌های غیر مولد گرفته شود و افراد منافع خود را در راستای منافع جامعه ببینند و نقدینگی ها را به سمت تولید ببرند.

وی عنوان کرد: اینکه نقدینگی ها به سمت ارز، سکه، طلا و مسکن اضافی سوق داده شود گره ای از مشکلات مردم باز نمی کند بلکه در عین حال باید فعالیت های مولد را تشویق کنیم و در این راستا معافیت ها و حمایت‌های لازم را از بخش تولید داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش غیر تولیدی باید تلاش شود نقدینگی ها احتکار نشده و زمینه برای کسب منافع فردی در مغایرت یا منافع جامعه فراهم نشود.

قادری خاطرنشان کرد: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه تلاش می شود افراد از احتکار دارایی در اقلام سرمایه ای کسب سود و ثروت نکنند بلکه از طریق تولید سود کسب کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه