اخبار داغ

کارشناس رسانه مطرح کرد:

اینستاگرام با جنگ نرم رسانه ای، رذیلت های اخلاقی را به ارزش تبدیل کرده است/ همگانی شدن دوره سواد رسانه؛ واجب تر از نان شب

اینستاگرام با جنگ نرم رسانه ای، رذیلت های اخلاقی را به ارزش تبدیل کرده است/ همگانی شدن دوره سواد رسانه؛ واجب تر از نان شب
محمدعلی افتخاری گفت: همگانی شدن دوره سواد رسانه امروز از نان شب واجب تر است زیرا فضای مجازی روز بروز از فضای واقعی، واقعی تر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: یکی از راه‌های جذب مخاطب در اینستاگرام کلیپ‌های طنز است.. بعضی از این‌ها کلیپ‌هایی است که یا خودشان و یا دیگران را مسخره می‌کنند.

محمدعلی افتخاری ادامه داد: اگر خودتان را مسخره می‌کنید بدانید که خدا راضی نیست؛ زیرا خالق هستی همه انسان ها را یکسان خلق کرده است و مسخره کردن خود نوعی کفر است.

وی افزود:  اگر دیگران را  مسخره می‌کنید؛ حق‌الناس‌ به گردن دارید و باید در آن دنیا پاسخگو باشید. حق‌الناس عرق آدم را در می‌آورد  مخصوصاً  اگر حق‌الناس رسانه‌ای باشد.

این کارشناس تصریح کرد: از این گونه رذیلت های اخلاق کم نداریم و آهسته آهسته این رذیلت ها به وسیله جنگ نرم دشمن دارد در اذعان عمومی به یک ارزش و تفریح تبدیل می شود.

افتخاری ادامه داد: وقتی با مخاطبی که پیج طنز دارد صحبت می کنیم و مسئله را برایش باز می کنیم متوجه می شود که اصلا هیچ کدام از این کارها به اراده خودش نبوده است.

وی افزود: امروز در جبهه فرهنگی دشمن میلیاردها دلار هزینه کرده است تا در ضمیر ناخودآگاه مردم نفوذ کرده و به صورت نرم، افکار و انتقادات مخاطب را هدف قرار دهد.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: همگانی شدن دوره سواد رسانه امروز از نان شب واجب تر است زیرا فضای مجازی روز بروز از فضای واقعی، واقعی تر شده است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه