اخبار داغ

در گفت‌وگو با مسئول بسیج سازندگی در خلیل‌آباد مطرح شد؛

از ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی تا توزیع ۱۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند

از ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی تا توزیع ۱۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان نیازمند
صفدری گفت: از ابتدای سال تا کنون زمینه اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر به واسطه گروه‌های جهادی، وام‌های خوداشتغالی و کمک‌های خیرین در خلیل آباد ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ طرح بسیج سازندگی به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و مشارکت دادن آنان در عرصه‌های عمران و توسعه مناطق محروم روستایی، کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و فراهم ساختن زمینه‌های پایداری و توسعه منابع ملی با فرمان مقام معظم رهبری و با همکاری وزارت جهاد سازندگی و نیروی مقاومت بسیج طراحی و تدوین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در همین خصوص حسن صفدری، مسئول بسیج سازندگی در خلیل‌آباد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: بسیج همواره در مشکلات و سختی‌ها در کنار مردم بوده و سعی داشته تا از بار سختی‌ها و دشواری‌ها در قسمت‌های مردم بکاهد.

,

وی افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی، 350 جهادگر در قالب 120 گروه جهادی به مناطق محروم خلیل‌آباد اعزام شدند و در بخش‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و آموزشی اقدام به خدمت‌رسانی به افراد نیازمند کردند.

,

صفدری تصریح کرد: با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در خلیل‌آباد با کمبود شدید غسال مواجه بودیم که به همت جهادگران این شهرستان 350 نفر در این حوزه مشغول به فعالیت شدند علاوه بر آن 4 پزشک و 18 پرستار در قالب گروه‌های جهادی سلامت‌محور به‌طور مداوم به مناطق محروم خلیل‌آباد اعزام شدند تا بتوانند از محرومیت‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان در مناطق محروم بکاهند.

,

مسئول بسیج سازندگی در خلیل‌آباد با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 10 هزار ماسک توسط نیروهای جهادی تولید شده است، گفت: یکی از راه‌های مقابله با کرونا استفاده مداوم از ماسک است ازاین‌رو پایگاه‌های بسیج در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون بیش از 61 هزار ماسک به صورت رایگان توزیع کردند.

,

وی یادآور شد: با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش مواسات و همدلی، از ابتدای سال تاکنون 8 هزار و 30 بسته معیشتی، میان افراد محروم و آسیب‌دیده از کرونا توزیع شده است علاوه بر این با توجه به شروع سال تحصیلی جدید بیش از 1400 پک لوازم‌التحریر به دانش آموزان مناطق محروم خلیل‌آباد تحویل داده شد.

,

صفدری با اشاره به اقدامات عمرانی بسیج سازندگی در خلیل‌آباد گفت: 54 واحد مسکونی به همت جهادگران خلیل‌آباد ساخته و ترمیم شدند علاوه بر این با توجه به اینکه یکی از معضلات این شهرستان بی کاری است، زمینه اشتغال بیش از 25 هزار نفر به واسطه گروه‌های جهادی، وام‌های خوداشتغالی و کمک‌های خیرین ایجاد شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی در خلیل‌آباد با بیان اینکه 265 هزار غذای گرم از ابتدای سال به مناسبت‌های مختلف میان نیازمندان خلیل‌آباد توزیع شده است، افزود: به دلیل محدودیت‌های کرونایی، به اصناف خسارات مالی فراوانی وارد شد ازاین‌رو با همت پایگاه‌های بسیج مبلغ 59 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و با این مبلغ اجاره‌بهای بسیاری از اصناف متضرر از کرونا پرداخت شد.

,

وی خاطر نشان شد: 15 نفر از معتادان متجاهر خلیل‌آباد با کمک جهادگران این شهرستان به کمپ‌های ترک اعتیاد فرستاده شدند تا این افراد بتوانند در یک فضای مناسب اعتیاد خود را ترک کنند و به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

,

صفدری بیان کرد: یکی دیگر از سیاست‌های ما ایجاد بسترهای مناسب برای ازدواج آسان میان جوانان و به‌خصوص زوج‌ها نیازمند است، ازاین‌رو از ابتدای سال تاکنون 74 سری لوازم‌خانگی و جهیزیه میان این زوج‌ها توزیع شد.

,

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: یکی از دلایل بی کاری افراد، نداشتن مهارت‌های لازم در بخش‌های مختلف است ازاین‌رو از ابتدای سال تاکنون به 160 نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همراه با اعطای مدرک داده‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه