اخبار داغ

با کسب ۸رأی موافق و ۳ مخالف؛

«علیرضا کریمی» شهردار اراک شد

«علیرضا کریمی» شهردار اراک شد
پس از برگزاری سه نشست صحن علنی شورای شهر اراک به منظور انتخاب شهردار در نهایت تنها گزینه مطرح شده یعنی علیرضا کریمی با کسب ۸رای از سوی اعضای شورای اسلامی شهر، به عنوان شهردار کلانشهر اراک انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ سومین جلسه متوالی صحن علنی شورای شهر اراک به منظور انتخاب شهردار این کلانشهر شامگاه امروز چهارشنبه ۷مهرماه با حضور کلیه اعضا در حالی برگزار شد که در نهایت علیرضا کریمی تنها گزینه تصدی پست شهرداری اراک با ۸ رأی موافق و ۳ رای مخالف از مجموع ۱۱ رأی مأخوذه به عنوان شهردار اراک انتخاب شد و حالا شهردار منتخب باید جهت تأیید صلاحیت نهایی و صدور حکم به وزرات کشور معرفی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,
 
,
کریمی دارای مدرک دکترای حقوق است علاوه بر ریاست مرکز تربیت معلم شهید باهنر اراک، سه سال فرمانداری خمین در اواخر دولت دهم و نخستین سال دولت یازدهم و اخیرا فعالیت به عنوان مشاور حقوقی شرکت ایرالکو ازجمله سوابق قابل توجه وی است.
,
 
,
گفتنی است پس از آغار به کار دور جدید شورای شهر اراک موضوع انتخاب شهردار یکی از مباحثی بود که در دستور کار قرار گرفت و به گفته رئیس شورا طی فرآیندی در مجموع ۴۳ نفر شناسایی شدند و پس دو مرحله ارزیابی شرایط هر یک از افراد با شاخص های تدوین شده توسط شورا در نهایت ۱۰ نفر از آنها که حائز بیشترین امتیاز شدند به مرحله بعدی گزینش راه یافتند.
,
 
,
در این مرحله از ۱۰ گزینه منتخب درخواست شد تا برنامه های اجرائی خود را ارائه کنند که در همین خصوص طی چند روز گذشته اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک با برگزاری جلسات غیرعلنی و دعوت از گزینه های مورد نظر برنامه نامزد‌های تصدی پست شهرداری کلان‌شهر اراک را شنیدند و به بررسی جزئیات آن پرداختند.
,
 
,
از مجموع ۱۰ گزینه نهایی شورا جهت حضور در صحن و ارائه برنامه ها یک نفر با عدم حضور انصراف خود را اعلام کرد و در پایان ۲ نفر بعنوان گزینه های نهایی مطرح شدند اما در حالی که قرار بود در جلسه ۲۹ شهریورماه شورای شهر اراک از بین دو گزینه نهایی یعنی محمد عسگری و علیرضا کریمی یک نفر را به عنوان شهردار اراک انتخاب کند ولی با انصراف ناگهانی محمد عسگری و خارج شدن ۴ نفر از اعضا از صحن به نشانه اعتراض به روند انتخاب شهردار و بالا گرفتن تنش ها در این جلسه خروجی مثبتی حاصل نشد، همچنین جلسه فوق العاده شورا در روز بعد با عدم حضور ۴ عضو یعنی عباس خسروانی، پیمان عین القضاتی، محمد عسگری و داود قربانی به نصاب لازم برای رأی گیری نرسیده بود.
,
 
,
به گزارش دیارآفتاب پیش از این محمد جعفرپور چهاردهم مردادماه سال جاری و همزمان با آغاز به کار شورای ششم به عنوان سرپرست شهرداری اراک انتخاب و جایگزین سعید بیاتیان شده بود؛ بیاتیان از ۹ بهمن ماه سال ۹۹ و پس از استیضاح شهردار به عنوان سرپرست عهده دار امورات شهرداری اراک بود.
,
 
,
علیرضا کریمی نخستین شهردار منتخب شورای ششم شهر اراک است، طی دوره پنجم شورای شهر اراک نیز ۵ شهردار انتخاب شد که درنهایت داوود تاجران به دلیل بازنشستگی، سعید نادری به علت عدم‌تأیید صلاحیت از سوی وزارت کشور، مهدی فاتحی به دلیل استعفا و محمد کریم شفیعی به علت برکناری از ادامه کار بازماندند، هرچند در این بین سه دوره سرپرستی نیز وجود دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه