اخبار داغ

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی محمودآباد:

مطالبات سال گذشته ناجیان غریق هنوز پرداخت نشد/ضرورت بررسی امواج محرومیت‌ها از ناجیان

مطالبات سال گذشته ناجیان غریق هنوز پرداخت نشد/ضرورت بررسی امواج محرومیت‌ها از ناجیان
سعید خادمی گفت: با وجود وعده‌های داده شده به ناجیان برخی از این افراد هنوز مطالبات سال گذشته را دریافت نکردند و همچنین حقوق دو ماه امسال نیز با وجود تمام شدن فصل کار ناجیان واریز نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سعید خادمی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مطالبات ناجیان همچنان پرداخت نشده است، اظهار کرد: با وجود وعده‌های داده شده به ناجیان برخی از این افراد هنوز مطالبات سال گذشته را دریافت نکردند و همچنین حقوق 2 ماه امسال نیز با وجود تمام شدن فصل کار ناجیان  واریز نشده است.

وی افزود: عدم پرداخت به موقع حقوق ناجیان سبب از بین رفتن انگیزه آن‌ها شده است و بسیاری از ناجیان ما امسال حاضر به ادامه کار نشدند و به سمت شغل‌های دیگر رفتند.

رییس هیئت نجات غریق محمودآباد گفت: تنها ارگانی که پای کار بود فرمانداری است که به‌همت فرماندار و معاون سیاسی ایشان برای ایجاد انگیزه و جبران اندکی از زحمات این افراد از طریق بخش خصوصی پاداش به ناجیان اختصاص دادند.

خادمی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت معاون فرماندار و همچنین دبیر ستاد ساماندهی سواحل طی 2 مرحله در تابستان امسال به تمامی ناجیان بخش محمودآباد و سرخ‌رود پاداش 500 هزار تومانی و یک میلیون تومانی تعلق گرفت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علت اصلی تعداد غریق بالا در محمودآباد پای کار نبودن سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است اما امسال بر خلاف سال‌های گذشته هلال احمر نیز ناجیان را تنها گذاشت.

رییس هیئت نجات غریق محمودآباد افزود: هزینه‌های نیروی انتظامی که سال‌های قبل توسط شهرداری تامین می‌شد؛ امسال وجود نداشت و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا با وجود زحمات شبانه‌روزی ناجیان تعداد غریق بالا رود.

خادمی نبود امکانات کافی برای ناجیان را یکی دیگر ازمشکلات ساحل محمودآباد عنوان کرد و گفت: ناجیان غریق ما از کمترین امکانات نیز محروم هستند و با وجود اینکه شهرداری سرخ‌رود قول تامین یک دستگاه جت اسکی را داده بود اما متاسفانه این وعده عملی نشد.

وی عدم استقرار پایگاه دریابانی را یکی دیگر از علت‌های افزایش آمار غریق برشمرد و بیان کرد: امسال دریابانی برخلاف سال‌های گذشته هیچ کمپی را در 33 کیلومتر ساحل شهرستان مستقر نکرد و شاید اگر این پایگاه مستقر بود حوادث دریایی که منجر به فوت 3 تن از افراد شد و هیچ ارتباطی نیز به ناجیان غریق نداشت؛ اتفاق نمی‌افتاد.

رییس هیئت نجات غریق محمودآباد در خصوص علت بالای فوتی دریا در محمودآباد توضیح داد: در بازه زمانی اجرای طرح ساماندهی سواحل تا اتمام آن 18 نفر غرقی داشتیم که 9 نفر از این افراد در شب هنگام و بعد از ساعت کار ناجیان غرق شدند و 4 نفر نیز در منطقه سنگچین طعمه دریا شدند در حالی‌که ناجی حق ورود به منطقه سنگچین و شنا ممنوع را ندارد.

خادمی ادامه داد: 2 نفر نیز بر اثر واژگونی قایق و تصادف دریایی فوت کردند و یک مورد خودکشی نیز در ساحل دیده شد که همه این فوتی‌ها متاسفانه به پای هیئت نجات غریق نوشته و سیل هجمه‌ها را به سمت این افراد روانه کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته 180 ناجی غریق و 70 نیروی انتظام در ساحل محمودآباد مستقر بودند که امسال به بهانه بیماری کرونا به 80 ناجی کاهش یافت حال آنکه با وجود شرایط قرمز مازندران همچنان ما شاهد سیل عظیمی از مسافران به شهرستان بودیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه