اخبار داغ

آخرین جزئیاتِ طوفان حاره‌ای در سیستان و بلوچستان:

نیروهای امدادی و خدماتی برای مقابله با "شاهین" آماده باش کامل هستند/ از استقرار امکانات لجستیکی و درمانی سپاه تا تداوم آموزش از درگاه مجازی

نیروهای امدادی و خدماتی برای مقابله با "شاهین" آماده باش کامل هستند/ از استقرار امکانات لجستیکی و درمانی سپاه تا تداوم آموزش از درگاه مجازی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کلیه نیروهای امدادی و خدماتی استان به حالت آماده باش در آمده‌ و برای برخورد با بدبینانه ترین شرایط جوی آماده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا شهرکی در گفت وگو با عصرهامون در خصوص آخرین جزئیات طوفان حاره ای "شاهین"، بیان کرد: شرایطی که هم اکنون در منطقه حاکم است بارش اندک باران و شروع وزش باد بوده که طبق پیش بینی های سامانه هواشناسی، ورود این پدیده از دیشب رخ داده و امروز به ویژه در ساعات ظهر به اوج خود خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کلیه نیروهای امدادی و خدماتی استان به حالت آماده باش در آمده‌اند، افزود: آمادگی لازم برای مواجهه با هرگونه رخدادی پیش بینی شده، تمامی دستگاه ها در منطقه مستقر داده شده و تمامی دستگاه های اجرایی و ستاد بحران استان برای برخورد با بدبینانه ترین شرایط جوی آماده هستند؛ جلسه ستاد مدیریت بحران استان نیز تا دقایقی دیگر پیرامون این موضوع برگزار می شود.

این مقام مسئول خطاب به شهروندان مبنی بر عدم تردد در نوارساحلی و توجه به توصیه های ستاد بحران و سازمان هواشناسی، ادامه داد: ساکنان مناطق جنوبی از خروج از منازل، حضور در مناطق پر خطر و اتراق در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند چرا که با همکاری لازم با تیم مدیریت بحران استان مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 وی در خصوص روند فعالیت آموزشی مدارس نیز گفت: موضوع تعطیلی مدارس صحت ندارد بلکه اعلام شده که، تداوم آموزش از درگاه مجازی و سامانه شاد می باشد، ادارات نیز امروز خدمات حضوری به مردم ارائه نخواهند داد اما پرسنل دستگاه ها در محل خدمت به صورت کشیک حضور دارند و در راستای کمک به مردم آماده باش هستند.

شهرکی تصریح کرد: شهرستان های ساحلی استان مانند کنارک، چابهار، زرآباد، دشتیاری و حتی مناطقی مانند سرباز و راسک جلسات مدیریت بحران در آنها شب گذشته نیز برگزار و جمع بندی آمادگی ها صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به اعلام آمادگی کامل ارگان های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، دریابانی و نیروی دریایی در ساحل و دریا، بیان کرد: این نهاد ها که اعضای ستاد مدیریت بحران هستند اعلام آمادگی در صورت نیاز کرده اند، سپاه به غیر از امکانات لجستیکی امکانات درمانی را آماده به کار کرده تا در صورت نیاز به پشتیبانی بهداشتی در مناطق اقدام کند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه