اخبار داغ

ترمز گرانی کالاهای اساسی کشیده می‌شود؟

پرواز برنج ایرانی از سفره ایرانی/ علت گرانی قوت غالب ایرانیان

پرواز برنج ایرانی از سفره ایرانی/ علت گرانی قوت غالب ایرانیان
افزایش قیمت برنج ایرانی از سویی و کاهش واردات برنج از سوی دیگر سبب سودجویی عده ای شده به گونه ای که برنج های خریداری شده قبلی را با نرخ جدید به فروش می رسانند که این مسئله نیازمند ورود دستگاه‌های نظارتی و مسئولان مربوطه جهت تنظیم بازار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز ، گذشته از همه سختی های کشت برنج و رنج هایی که برنج کاران متحمل می شوند این روزها شاهد گرانی برنج ایرانی هستیم.

افزایش قیمت برنج ایرانی از سویی و کاهش واردات برنج از سوی دیگر سبب سودجویی عده ای شده به گونه ای که برنج های خریداری شده قبلی را با نرخ جدید به فروش می رسانند که ضروری است بر این موضوع هم نظارت ویژه اعمال شود اما صرف نظر از این موضوع در گزارش پیش رو به چرایی افزایش قیمت برنج پرداخته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

بررسی علل گرانی قیمت برنج در دستور کار  کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد

, بررسی علل گرانی قیمت برنج در دستور کار  کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد, بررسی علل گرانی قیمت برنج در دستور کار  کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد,

پرویز اوسطی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره گرانی قیمت برنج اظهار داشت: به زودی بررسی علل گرانی قیمت برنج در دستور کار  کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد.

, مرصادنیوز,

وی با بیان اینکه بحث درباره عوامل افزایش قیمت برنج منوط به کارشناسی این موضوع است، افزود: پس از برگزاری جلسات مذکور، علت‌ افزایش قیمت برنج اعلام می شود.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: انشاالله تدابیری اندیشیده خواهد شد که شرایط فعلی تامین برنج تغییر کند.

,

وی عنوان کرد: برنج تولید داخل، پاسخگوی نیاز کشور نیست و ما نیازمند واردات هستیم.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انشاالله به زودی و با چاره اندیشی های انجام شده، افزایش قیمت برنج تعدیل می شود.

,

, ,

افزایش قیمت برنج ایرانی  غیرواقعی نیست

, افزایش قیمت برنج ایرانی  غیرواقعی نیست, افزایش قیمت برنج ایرانی  غیرواقعی نیست,

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  ظهار داشت: رسیدگی به موضوع گرانی برنج در دستور کار کمیسیون کشاورزی قرار دارد و در این راستا با وزارت جهاد هم صحبت شده اجازه بخشی از واردات برنج صادر شده تا در بازار تعادل ایجاد شود.

, مرصادنیوز,

وی افزود: البته باید بحث کیفیت برنج را هم مدنظر قرار داد اینکه برنج ایرانی افزایش قیمت بیشتری داشته با توجه به تقاضای موجود در بازار، مصرف مردم  و کیفیت آن بوده و در واقع این افزایش قیمت غیرواقعی نیست.

,

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: از مرحله کاشت تا برداشت هزینه های واقعی فراوانی بر کشاورز تحمیل می شود و کشاورزان هم موقع برداشت با مشکلات متعددی مواجه هستند که سبب افزایش قیمت برنج شده است.

,

رشیدی تصریح کرد: همچنین با توجه به افزایش قیمت سایر اقلام، هزینه ها و نهاده های کشاورزی این افزایش قیمت اتفاق افتاده است.

,

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی به جد پیگیر موضوع هستند تا با واردات برنج بتوانند تعادلی در بازار برنج ایجاد کنند.

,

وی افزود: امیدواریم در روزهای پیش رو با واردات برنج تعادلی در بازار ایجاد شود که بخشی از جامعه که از برنج وارداتی استفاده می کنند هزینه های سرسام آور نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه