اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

پرداخت وام مسکن جوانان تورم زا است/ بانک‌ها همکاری کنند تسهیلات رونق تولید مسکن با بهره کمتر پرداخت شود

پرداخت وام مسکن جوانان تورم زا است/ بانک‌ها همکاری کنند تسهیلات رونق تولید مسکن با بهره کمتر پرداخت شود
اسماعیل حسین زهی گفت: بازپرداخت وام های مسکن جوانان برای جوان و قشر ضعیف سخت است و هم تورم را به دنبال دارد پس بهتر است واحدهای مسکونی ساخته شود و در اختیار این عزیزان قرار گیرد تا ضمن رونق مسکن در اشتغال هم اثرگذار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: طی طرح مذکور برای تولید مسکن پیش بینی های لازم انجام شده و زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی افزود: اجرای قانون جهش تولید مسکن هم رونقی در صنعت ساختمان ایجاد می کند و هم در ایجاد اشتغال حرکتی خوب انجام می شود.

حسین زهی با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود، تصریح کرد: دولت اجرای قانون جهش تولید مسکن را  پذیرفته است.

وی عنوان کرد: به زودی سامانه ای از سوی راه و شهرسازی  تعریف می شود تا افرد واجد شرایط در آن ثبت‌نام کنند که پس از اتمام این مراحل، زمین هم پیش بینی شده و در صورتی که تغییر کاربری نیاز باشد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: راه و شهرسازی یک شرکت تعاونی برای زمین های مازاد مربوط به ارگانهای ذی ربط تعریف کرده و اداره کار هم برابر قانون ظرف مدت سه ماه موظف است با درخواست راه و شهرسازی زیرساخت‌های اجرای طرح جهش تولید مسکن را پیش بینی کند.

حسین زهی خاطرنشان کرد: همچنین ضروری است که بانک‌های عامل همکاری لازم را به عمل آورند و تسهیلاتی که در اختیار این عزیزان قرار گیرد با بهره کمتر باشد.

وی افزود: امیدواریم اجرای قانون جهش تولید مسکن از افزایش قیمتی که اکنون با آن مواجه هستیم بکاهد و به دنبال آن رونقی در بازار مسکن ایجاد شود و مسکن از رکود فعلی خارج شود.

حسین زهی همچنین درباره وام های مسکن جوانان گفت: هم بازپرداخت وام های مسکن جوانان برای جوان و قشر ضعیف سخت است و هم تورم را به دنبال دارد پس بهتر است واحدهای مسکونی ساخته شود و در اختیار این عزیزان قرار گیرد تا ضمن رونق مسکن در اشتغال هم اثرگذار باشد.

وی افزود: پرداخت وام مسکن جوانان تورم زا بوده و قابل برگشت هم نیست در نتیجه مورد قبول نخواهد بود.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه