اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان برای پیشرفت نیازمند توجه ویژه است/ضرورت تحول همراه با جهش

لرستان برای پیشرفت نیازمند توجه ویژه است/ضرورت تحول همراه با جهش
حجت الاسلام شاهرخی گفت: همه این مشکلات نشان می دهد که تحول به تنهایی ما را به نقطه مطلوب نمی رساند بلکه تحول همراه با جهش نیاز دارد، لرستان باید استان ویژه شود تا بتواند به نقطه مطلوب برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی صبح امروز در دیدار با وزیر کشور اظهار داشت: مردم لرستان با  تقدیم ۶۳۰۰ شهید و صدها جانباز و آزاده، وفاداری خود را به نظام نشان دادند.وی افزود: استان دارای توانمندی های بسیار زیادی از جمله آب و زمین حاصلخیز، محصولات باغی و استعدادهای بسیار زیادی در کشاروزی، صنعتی و… دارد، همچنین آمار بالای جوانان تحصیل کرده در این استان بالا است و با توجه به اینکه قطار سازندگی نظام جمهوری اسلامی در کل کشور همیشه در حال حرکت بوده ولی این استان همچنان از توسعه نیافتگی و مشکلات رنج می برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: ازدیاد آسیب های اجتماعی، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، سلاح، طلاق، سرقت و نزاع از جمله آسیب های اجتماعی بوده و نرخ بالای بیکاری به خصوص در بین جوانان بسیار زیاد است.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: متاسفانه صنایعی که به مرحله افتتاح نرسیده و رها شدند، عدم وجود صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی، عدم تخصیص آب به میزان کافی که زمین های آبی استان۲۳ درصد است، عدم وجود شبکه های آبیاری برای بیش از ۲۰ دشت وسیع استان از مهمترین مشکلات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی بیان کرد: تخصیص ردیف بودجه سالانه به میزان کافی به طوری که بتواند این رنج عدم توسعه را در استان از بین ببرد لازم و ضروری است، همچنین بهره گیری استان از بودجه ملی، رسیدگی به حل مشکلات صنایع، اختصاص بودجه از طریق وزارتخانه به صنایع تبدیلی، جبران خسارت هفت هزار میلیارد تومان سیل و تعیین تکلیف سدهای نیمه کاره با ارائه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می تواند شرایط را در استان تغییر دهد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: همه این مشکلات نشان می دهد که تحول به تنهایی ما را به نقطه مطلوب نمی رساند بلکه تحول همراه با جهش نیاز دارد، لرستان باید استان ویژه شود تا بتواند به نقطه مطلوب برسد.

,

حجت الاسلام شاهرخی گفت: مردم استان لرستان از وزارت کشور بعد از جنگ تحمیلی گلایه دارند، وزارت کشور به عنوان مادر همه وزارتخانه ها نیاز است که استاندار را تقویت و یاری کند آن هم در استانی مانند لرستان که با تقویت استان و استاندار می توان گام های بلند را برداشت و لازم است همکاری های لازم با استاندار جدید صورت گیرد که این نگاه ملی و کلان را می طلبد.

,

وی بیان کرد: عبور از وضعیت نامطلوب علاوه بر همراهی داخل استان، نیازمند همراهی در خارج از استان است.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: رویش های خوبی توسط جوانان انقلابی در استان صورت گرفته و روحانیت بصیر و آگاه و انقلابی همه در جهت هدایت، نظارت، همراهی و پیگیری درخواست های مردم از مدیران و دولت جدید که کار خود را به خوبی آغاز کرده و نشانه موفقیت در کار این دولت پیداست، انجام می دهند.

,

حجت الاسلام شاهرخی گفت: استان ویژه به عنوان یک رسم و یک واقعیت بوده و راه برون رفت استان لرستان از این وضعیت فعلی است که با آن روبرو هستیم چرا که موقعیت استان لرستان و امنیت آن بسیار مهم است.

,

وی عنوان کرد: با ۱۰۰ میلیارد تومان می شد جلوی خسارت ۱۲ هزار میلیارد تومانی سیل را گرفت ولی استان را همراهی نکردند و این خسارت وارده چندین سال باید بگذرد که به قبل از دوران سیل برگردیم.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: نیاز است با یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به استان توجه شود که خسارت دیگری واقع نشود که اگر رخ دهد زیان بیشتری به دنبال دارد.

,

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: اگر در رسیدگی به آسیب های اجتماعی، اشتغال، تولید و بیکاری توجه نشود ممکن است آسیب های بیشتری رخ دهد و این در حالیست که استانی که هم امنیت خود و استان های دیگر را حفظ کرده و فرزندان شجاع و دلیر لرستان هر جایی که نیاز بوده حضور یافته اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه