اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در آشخانه و فاروج پایین‌تر از میانگین کشوری است

ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در آشخانه و فاروج پایین‌تر از میانگین کشوری است
پاکمهر با بیان به اینکه براساس شاخص میانگین کشوری به ازای هر یک هزار نفر جمعیت باید یک تخت بیمارستانی موجود باشد، گفت: ظرفیت تخت های بیمارستانی در آشخانه و فاروج پایین تر از میانگین کشوری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد پاکمهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: رازو جرگلان یکی از شهرستان های مرزی خراسان شمالی با داشتن ۶۵ هزار نفر جمعیت، یک بیمارستان و مرکز مجهز درمانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه براساس میانگین کشوری به ازای هر یک هزار نفر جمعیت باید یک تخت بیمارستانی موجود باشد، ادامه داد: همچنین شهرستانی همچون مانه و سملقان با داشتن ۱۰۵هزار نفر جمعیت حداقل باید بیمارستانی شامل ۱۰۵ تخت داشته باشد در حالی که این بیمارستان ۳۲ تخت خواب دارد و شهرستان فاروج نیز  با جمعیت ۶۰ هزار نفری دارای یک بیمارستان ۳۲ تختی است.

پاکمهر با بیان اینکه در زمان ایجاد بنای یک بیمارستان باید بیشترین ظرفیت برای سال های پیش رو در نظر گرفته شود، گفت: به دلیل تصمیم های آنی، مقطعی و نزدیک بینانه، بیمارستانی که عمر ساخت آن کمتر از ۱۰ سال است به دلیل کمبود تخت بیمارستانی دچار بحران شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی و پایه ای زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت مسکن های غیرمقاوم در مناطق روستایی خراسان شمالی تلاش های زیادی انجام شده، اما تاکنون به میانگین کشوری نرسیده و فاصله زیادی وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به زمین لرزه سال ۹۶ و تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی که در این سال به مردم ارائه شد، گفت: با افزایش تورم، مسکن های زیادی به صورت نیمه تمام رها شدند که خانواده ها توانایی تکمیل آنان را ندارند چراکه ساخت مسکن از متری ۳۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان رسید.

پاکمهر یادآور شد: همچنین در  مسکن روستایی، که به ازای هر مترمربع سه میلیون تومان هزینه نیاز است، قطعا یک منزل ۸۰ متری ۲۴۰ میلیون تومان، سرمایه برای ساخت نیاز دارد و علاوه بر این یک فرد روستایی باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه زمین را به بنیاد مسکن دهد، در حالی که کل تسهیلات روستایی که به فرد تعلق می گیرد، ۱۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه