اخبار داغ

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

مشترکان اینترنت در آذربایجان‌غربی ۱۰ درصد افزایش یافت

مشترکان اینترنت در آذربایجان‌غربی ۱۰ درصد افزایش یافت
جلیلی نژاد گفت: تعداد مشترکان اینترنت ثابت و سیار در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم جلیلی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز اظهار کرد: با این آمار تعداد مشترکین اینترنت ثابت در آذربایجان‌غربی به ۲۸۵ هزارمشترک و اینترنت سیار به سه میلیون و ۱۳۷ هزار مشترک رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ اینترنت ثابت در آذربایجان‌غربی ۷.۲۸ درصد و اینترنت سیار ۹۲.۲۲ درصد رسیده است.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی اظهار کرد: وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه موظف به برقراری شبکه ملی اطلاعات تا ۸۰ درصد روستاهای استان بوده که تا به امروز بیش از تعهدات انجام شده است.

,

جلیلی‌نژاد بیان کرد: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به چند سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

,

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان آذربایجان غربی از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

,

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

,

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

,

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه