اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مسائل مذهبی مطرح شد؛

ایستادگی و مقاومت در برابر ظالم از صفات حضرت محمد(ص)/ فروتنی و تواضع تنها راه سعادت انسان

ایستادگی و مقاومت در برابر ظالم از صفات حضرت محمد(ص)/ فروتنی و تواضع تنها راه سعادت انسان
کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه اگر جوانان می خواهند راه آن حضرت را ادامه دهند باید در برابر کفار و ظالمان ایستادگی کنند، گفت: در کنار مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان جوانان ما باید از مظلوم دفاع کرده و با آن ها مهربان باشند و به ضعیفان کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام یوسف جوانمردی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به فضائل حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع)، گفت: وجود حضرت رسول اکرم افضل تمام انبیاء یعنی تمامی کرامات و صفات انبیاء در حضرت رسول جمع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

جوانمردی با بیان اینکه فضائل و کرامات حضرت رسول برتر از انبیاء است، عنوان کرد: همه انبیاء بشارت حضرت رسول را به مردم می دادند و این خصلت ها و فضائل و جایگاه حضرت محمد (ص) نزد پروردگار موجب شد برترین کتاب که نزد بشر که همه انسان ها را از جهالت نجات می دهد بر حضرت رسول نازل شود.

,

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز از صفات بارز آن حضرت گفته شده است، خاطر نشان کرد: مدارا کردن، مهربانی، صبر و استقامت از صفات بارز حضرت رسول است.

,

وی با بیان اینکه حضرت رسول در مقابل ستم گران و کفار بسیار سخت گیر بوده اند، تصریح کرد: حضرت محمد (ص) در این مهربانی و صبوری در مقابله با دشمنان و کفار بسیار سخت گیرانه برخورد کرده و به آن ها اجازه تعرض نمی داده اند.

,

جوانمردی با اشاره به اینکه اگر جوانان می خواهند راه آن حضرت را ادامه دهند باید در برابر کفار و ظالمان ایستادگی کنند، تشریح کرد: در کنار مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان جوانان ما باید از مظلوم دفاع کرده و با آن ها مهربان باشند و به ضعیفان کمک کنند.

,

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) از لحاظ شباهت نزدیک ترین فرد به حضرت رسول اکرم بوده است، بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) از حسن خلق و یتیم نوازی و مهربانی بسیاری برخوردار بوده است که می توان به عنوان صفات نیک آن حضرت یاد کرد.

,

وی با اشاره به صفات شاخص امام حسن مجتبی (ع) که جوانان باید آن را الگو برداری کنند، افزود: امام حسن مجتبی (ع) داری فروتنی و تواضع بوده اند آن حضرت همیشه در کنار ضعیفان حضور داشته و در امور زندگی به آن ها کمک می رساندند.

,

جوانمردی فروتنی و تواضع را از راه های رسیدن به سعات دانست، و گفت: اگر همه ما مخصوصا جوانان این اقدام امام حسن مجتبی (ع) را سر لوحه کار خود قرار دهیم و در مسیر زندگی تواضع و فروتنی داشته باشیم به سعات نهایی خواهیم رسید.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه