اخبار داغ

مدیر گلزار شهدای کرمان مطرح کرد؛

دلدادگی به سردار دلها از ایران تا هشت هزار مایل آن سوی مزرها برگزاری/ برگزاری ۲۳۰ مراسم عقد ازدواج در جوار مزار حاج قاسم

دلدادگی به سردار دلها از ایران تا هشت هزار مایل آن سوی مزرها برگزاری/ برگزاری ۲۳۰ مراسم عقد ازدواج در جوار مزار حاج قاسم
محمدرضا حسنی سعدی با اشاره به حضور حداقل ۵۰۰ شخصیت جبهه مقاومت برای سالگرد حاج قاسم در سال گذشته گفت: دانشجویی از آمریکا نامه ای را نوشته است و در نامه عنوان کرده بود که این نامه از فردی دوستدار حاج قاسم از هشت هزار مایل آن سوی آب ها برای سردار دلها است و او در نامه خود خیلی زیبا، حاج قاسم را تعریف و توصیف کرده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدرضا حسنی سعدی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات انجام شده برای گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه در طول بیست ماه گذشته برای زیر ساخت های گلزار، راه های مواصلاتی، ساخت مکان اسکان موقت و هزینه های جاری، کار بسیاری انجام نشده است، گفت: در طول این مدت با وجود آنکه دستمان خالی بود اما توانستیم اقدامات مختلفی را انجام دهیم و مسئله انشعبات را حل کرده ایم.

مدیر گلزار شهدای کرمان ادامه داد: در این بازه زمانی توانسته ایم ۱۱۰ متر گازکشی انجام دهیم و مکان اسکان موقتی را در انتهای گلزار ساخته ایم تا مهمانانی که جای اسکان ندارند بتوانند از این فضا استفاده کنند و همچنین حسینیه شاهد که دارای فضای ۵۰۰ متر مربع است را برای اسکان موقت پارتیشن بندی کرده و به چند واحد کوچک تقسیم کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه دو هزار متر مربع زمین خالی را برای اسکان موقت زائران گرفته ایم و یک خیر برای ساخت زمین پیدا شده است، اظهار کرد: جزخوانی قرآن را در ماه مبارک رمضان در گلزار شهدا داشته ایم.

حسنی سعدی تصریح کرد: برای مسائل امنیتی توصیه شده است که حصار و درب زده شود که در ایام خاص که جمعیت گلزار زیاد است بتوانیم درب ها را ببندیم تا بتوانیم جمعیت را کنترل کنیم.

مدیر گلزار شهدای کرمان با تأکید بر اینکه در شأن سردار حاج قاسم سلیمانی و کرمان کار انجام نشده است، عنوان کرد: از تمامی مسئولان کمک می طلبیم تا حمایت بیشتری را از ما داشته باشند و همچنین از سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان تشکر می کنم که قرارگاه خاتم را پای کار آورده اند.

وی با اشاره به دومین سالگر شهادت شهید سلیمانی ابراز کرد: در سال گذشته حداقل ۵۰۰ شخصیت جبهه مقاومت برای سالگرد حاج قاسم به کرمان آمدند بنابراین مسائل امنیتی باید در این مکان مورد عنایت قرار گیرد.

حسنی سعدی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۰ زوج جوان خطبه عقد خود بر سر مزار شهید سلیمانی خوانده و زندگی خود را آغاز کرده اند، اظهار کرد: پنجشنبه ها رادیو گلزار را با پخش خاطره فعالیت می کند و در فضای مجازی نیز به اندازه توان برخی فعالیت ها انجام شده است و برخی از نویسندگان برای تدوین تاریخچه گلزار شهدای کرمان اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به حضور زائران از کشورهای مختلف در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: شاهد حضور دختر بچه ای از کشور ترکیه بر سر مزار حاج قاسم بودیم که به چهار زبان زنده دنیا تسلط داشت و او پرچم ترکیه را بر سر مزار شهید سلیمانی گذاشت به او گفتم که حاج قاسم را از کجا می شناسی؟ او گفت حاج قاسم قهرمان زندگی من است و نام حاج قاسم از زبان پدر و مادر من نمی افتد.

وی افزود: گروهی اهل سنت از کشور تانزانیا به گلزار شهدا کرمان آمده بودند، از ما خواستند چند خاطره از شهید سلیمانی برایشان بازگو کنم و من نیز از مهربانی های حاج قاسم خاطره هایی را بیان کردم؛ آنها به گونه ای گریه می کردند که گویی از مژه های آنها باران می چکید و مدام می گفتند رحمت الله علیه.

حسنی سعدی گفت: از آرژانتین فردی با تیم مستند ساز بر سر مزار حاج قاسم حضور پیدا کرد و گفت که ما می خواهیم مستندی را بر سر مزار شهید سلیمانی بسازیم و آن را به کشورهای آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی بفرستیم چرا که در آن نقاط حاج قاسم را به خوبی نمی شناسند؛ این فرد به من گفت شما صحبت کنید و من ترجمه می کنم؛ من چند خاطره از مهربانی های حاج قاسم تعریف کردم و او کار را لحظه ای رها کرد و  برای حاج قاسم گریه می کرد.

مدیر گلزار شهدای کرمان بیان کرد: دانشجویی از آمریکا نامه ای را نوشته است و در نامه عنوان کرده بود که این نامه از فردی دوستدار حاج قاسم از هشت هزار مایل آن سوی آب ها برای سردار دلها است و او در نامه خود خیلی زیبا،حاج قاسم را تعریف و توصیف کرده بود.

وی با اشاره حضور افرادی از حشد الشعبی بر سر مزار شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: فرد زرتشتی از تهران آمده بود و می گفت به ایشان نگویید سپهبد شهید قاسم سلیمانی به ایشان بگویید سردار دلها؛ همچنین پیرمرد ۸۵ ساله ای از اردبیل آمده بود و می گفت شما نمی دانید که حاج قاسم با دل ما چه کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه