اخبار داغ

مسکن های دولتی در دل شهرک ها یا ایجاد شهرک های جدید؟

مسکن های دولتی در دل شهرک ها یا ایجاد شهرک های جدید؟
ساخت مسکن های جدید در دل شهرها و در قسمت هایی از شهر که چسبیده و در دسترس امکانات شهری است مورد توجه قرار گیرد و به نظر می رسد در بسیاری از شهرهای کوچک استان همین تفکر مورد توجه است پس با این رویکرد باید انتظار داشته باشیم مسکن ها در این شهرها در قسمت های مختلف شهر ساخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بعد از اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم برنامه جامع و عملی برای مسکن وجود نداشت و تعلل در این زمینه منجر به انباشت تقاضا در بازار و همچنین تورم های قابل توجه شد؛ یکی از برنامه های محوری در دولت سیزدهم ساخت مسکن اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این سوال وجود دارد که ساخت مسکن در استان اصفهان چگونه و در چه محل هایی خواهد بود و جانمایی این منازل در کجاها واقع خواهد شد؛ به طور کلی و با رویکرد عقلانی و کارشناسی هیچ تفکری در قدم اول روی به ایجاد شهرک، محیط و یا محله جدیدی را در برنامه قرار نخواهد داد چرا که ایجاد بافت جدید مسکونی نیاز به زیر ساخت هایی دارد که ایجاد آن زمان بر، هزینه بر و مشکلات دیگری دارد.

,

از این رو باید گفت ساخت مسکن های جدید در دل شهرها و در قسمت هایی از شهر که چسبیده و در دسترس امکانات شهری است مورد توجه قرار گیرد و به نظر می رسد در بسیاری از شهرهای کوچک استان همین تفکر مورد توجه است پس با این رویکرد باید انتظار داشته باشیم مسکن ها در این شهرها در قسمت های مختلف شهر ساخته شود.

,

شاید کلاف پیچیده این اتفاق و رویکرد در شهرهای بزرگ و خصوصاً در کلان شهر اصفهان باشد، کلان شهر اصفهان که شاهد ایجاد شهرک های مختلفی در کنار خود بوده است شهرک هایی که امروزه با افت ها و عدم بهرمندی در پیک های مصرف از آب شبکه روبرو هستند و برخی نیز هنوز در امکانات چون حمل و نقل عمومی و … لنگ می زند، خانه های خالی، مهاجرت پذیری قابل توجه و مشکلات فرهنگی نیز بخش دیگری از مشکلات است که هم در سخت افزار و هم در نرم افزار به چشم می خورد.

,

حال اگر دولت سیزدهم نیز برای ترسیم وعده خود بخواهد بخواهد شهرک جدیدی ایجاد کند باید از مشکلات این شهرک ها درس گرفته و تجربه کاربردی را بهره ببرد البته ایجاد شهرک جدید بدون شک باید ظرفیت هایی برای آن ایجاد شود که نیاز به کار کارشناسی زیادی دارد اما اگر دولت بخواهد در کلان شهر اصفهان این مسکن ها را در دل شهرک های جدید پخش کند وضعیت چگونه خواهد بود.

,

در این صورت دولت می تواند از ظرفیت های که در این شهرک هاست استفاده کند اما با مشکلاتی در این شهرک ها رو به رو خواهد بود که از کار عدم کارشناسی در ساخت این شهرک ها ایجاد شده است و حل برخی این مشکلات بسیار سخت و هزینه بر خواهد بود و نیاز است کارهای بنیادی و اساسی انجام شود.

,

بنابراین دولت در یک تصمیم قرار گرفته که اگر بخواهد از ظرفیت های موجود استفاده کند، باید بهایی را بپردازد که بخشی از آن شاید کمتر ایجاد ظرفیت جدید نباشد از این رو در کلان شهر اصفهان دولت با یک علامت سوال رو بروست.

,

اما به نظر می رسد میل دولت به ایجاد شهرک جدید کم باشد چرا که حل مشکلات این شهرک ها نیز لاجرم باید مد نظر باشد و اگر مسکن های جدید مد نظر دولت در حاشیه این شهرک ها ایجاد شود شاید به نوعی دو هدف محقق شود.

,

البته عوامل ترافیکی، آلودگی هوا، طرح تفصیلی شهر و تقسیمات جدیدی که در سطح شهرستان اصفهان ایجاد شد نیز عواملی هستند که می توانند این جانمایی را تحت تاثیر قرار دهند، همچنین تصفیه خانه اصفهان نیز در این جانمایی نقش آفرین خواهد بود.

,

آنچه به نظر محرکه ای برای ایجاد شهرک جدید به نظر می رسد این خواهد بود که تعداد مسکن پیش بینی شده برای شهر اصفهان تعداد قابل توجه ای باشد که از این رو شهرک جدید مورد توجه تر خواهد بود؛ همچنین اینکه چه میزان زمین در حومه شهری اصفهان به این منظور اختصاص پیدا کند نیز اهمیت خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه