اخبار داغ

وقتی تغییر بستر فروش، کارگاه نگارگری را از تعطیلی نجات می دهد

وقتی تغییر بستر فروش، کارگاه نگارگری را از تعطیلی نجات می دهد
سرپرست کارگاه نگارگری گفت: به پیشنهاد یکی از شاگردانم فروش اینترنتی و آنلاین صنایع دستی مغازه و کارگاهم را در دنیای مجازی آغاز کردم و همچنین در اپلیکیشن فروش اجناس نیز در شهرهای مختلف آگهی درج کردم؛ در ابتدا استقبالی از فروش آنلاین صورت نگرفت ولی رفته رفته سفارش های تکی در اصفهان و سپس در استان های دیگر شروع شد و پس از آن سفارش های بزرگتر گرفتم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز اصفهان مهد صنایع دستی ایران است هنرمندان اصفهانی ذوق، هنر و پشتکار خود را به کار می گیرند تا فرآورده های دست ساز اصفهان نه تنها در کشور خریداران فراوان داشته باشد بلکه مسافران و گردشگران و علاقمندان خارجی نیز طالب دست ساخته های اصفهان با ویژگی های خاص آن باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

به سبب اینکه صنایع دستی اصفهان ماندگاری بالایی دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان یادگاری از سفر به اصفهان می توان به دیگران هدیه داد و به واسطه آن دوستان و نزدیکان را خرسند کرد؛ همچنین می توان آن را به عنوان یک بخشی از تزئینات خانه برای خود نگاه داشت؛ تنوع بالایی از صنایع دستی در اصفهان وجود دارد و همین موضوع اصفهان را از سایر شهرها متمایز کرده است.

,

بهتر است برای خرید صنایع دستی از یک شخص باتجربه که اطلاعات کاملی از صنایع دستی دارد کمک بخواهید تا بتوانید راحت تر خرید کنید چرا که انتخاب یک هنر از بین چندین هنر موجود در بازار صنایع دستی اصفهان کار چندان راحتی نیست؛ در بازار بزرگ و چشم نواز میدان امام، روبروی حوض آب و گنبد مسجد شیخ لطف الله، در میان مغازه های رنگین صنایع دستی با محمد کریمی یکی از هنرمندان نگارگر و سرپرست کارگاه نگارگری به گفت و گو نشستیم.

,

*وضعیت فروش و اقتصادی کار شما چگونه است؟

, *وضعیت فروش و اقتصادی کار شما چگونه است؟, *وضعیت فروش و اقتصادی کار شما چگونه است؟,

در واپسین روزهای سخت کرونایی و شرایط اقتصادی نامساعد با همراهی شاگردانم توانستیم کارگاه و مغازه ی نگارگری را سرپا نگهداریم و از این هنر زیبا با جان و دل مراقبت کنیم؛ خوشبختانه شاگردان خوبی داشتم و در روزهایی که نتوانستیم فروش داشته باشیم و دستمزدشان را حساب کنیم در کنار من ماندند و تنها تعداد کمی از شاگردانم را از دست دادم.

,

هنگامی که با شیوع کرونا فروش بازار افت کرد و فروشگاه ها تعطیل شد ما نیز مانند دیگر همکاران متحمل ضرر شدیم و تسهیلاتی از سوی سازمان صنایع دستی به ما تعلق نگرفت.

,

*به چه شکل توانستید در روزهایی که بسیاری کارگاه هایشان تعطیل شد، شما همچنان کارتان را ادامه دهید؟

, *به چه شکل توانستید در روزهایی که بسیاری کارگاه هایشان تعطیل شد، شما همچنان کارتان را ادامه دهید؟, *به چه شکل توانستید در روزهایی که بسیاری کارگاه هایشان تعطیل شد، شما همچنان کارتان را ادامه دهید؟,

به پیشنهاد یکی از شاگردانم فروش اینترنتی و آنلاین صنایع دستی مغازه و کارگاهم را در دنیای مجازی آغاز کردم و همچنین در اپلیکیشن فروش اجناس نیز در شهرهای مختلف آگهی درج کردم؛ در ابتدا استقبالی از فروش آنلاین صورت نگرفت ولی رفته رفته سفارش های تکی در اصفهان و سپس در استان های دیگر شروع شد و پس از آن سفارش های بزرگتر گرفتم.

,

حتی در میان مشتریان آنلاینم چند مشتری ثابت و مغازه دار نیز پیدا کردم که جنس سالیانه فروشگاهشان را از کارگاه من تأمین می کنند و حتی یک مشتری در شهری دیگر تصمیم گرفت از من خرید کرده و فروشگاه بزند و خوشبختانه فروش خوبی دارد؛  البته پیشرفت تکنولوژی و زندگی مدرن نیز باعث تغییر سلیقه عموم مردم شده و به همین دلیل امروزه بازار کار تولید کنندگان صنایع دستی در کل شهر های ایران وضعیت خوبی ندارد اما به هر حال هنوز افرادی هستند که برای اصالت این هنر ارزش قائلند و باعث جان گرفتن این عرصه می شوند ناگفته نماند که هیچ کالایی نمی تواند جای صنایع دستی را از نظر ارزش هنری و زیبایی بگیرد.

,

*حمایت ها در زمان سختی بازار چگونه بود؟

, *حمایت ها در زمان سختی بازار چگونه بود؟, *حمایت ها در زمان سختی بازار چگونه بود؟,

فضای سنتی موجود در میدان امام هر گردشگر و بازدید کننده ای را جذب می کند چرا که ادغام یک سری از رنگ ها موجب آرامش در فرد و حتی خانه می شود؛ وجود حتی یک ظرف کوچک از صنایع دستی در خانه باعث به وجد آمدن مهمانان و استقبال آنان از خرید صنایع دستی می شود چرا که صنایع دستی اغلب همه نوع سلیقه ها را دربرمی گیرد.

,

دوران سختی بود و انصاف نبود هنرمندان را در این دوره به حال خود رها کنند و پیگیر اوضاع فروش در بازارشان نباشند چندوقت یکبار بازار کمی جان می گرفت ولی بعد از آن دوباره کاهش فروش در بازار رخ می داد؛ مسئولان صنایع دستی در دولت گذشته به بازار صنایع دستی توجهی نشان نداد و نتیجه آن کم شدن تعداد هنرمندان و جایگزین شدن مغازه های صنایع دستی با فروشگاه زیورآلات بود.

,

صنایع دستی از چندین سال گذشته دست به دست و نسل به نسل تا کنون زنده مانده است و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود چرا که از اهمیت بالایی در استان برخوردار است، در ایامی که ماشین بوجود نیامده بود و حتی در دورانی که حضور آن به گستردگی امروز نبود این صنعت بود که حامی تمامی استعدادها و آفرینش های سازندگی بشر بود.

,

پس از پل های تاریخی و زاینده رود در اصفهان، صنایع دستی در این استان باعث شده است استان مهد هنر شناخته شود و به همین جهت نیز توریست به خود جذب می کند، امیدوارم به زودی با پایان یافتن کرونا بازار میدان امام به روزهای خوب گذشته برگردد و دوباره هنرمندانی که از این صنعت فاصله گرفتند را به شغل اصلی خود بازگرداند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه