اخبار داغ

رییس اداره امور تعاونی اداره کل امور عشایری خراسان شمالی خبر داد:

آغاز خرید امانی و تضمینی دام عشایر خراسان شمالی از هفته آینده

آغاز خرید امانی و تضمینی دام عشایر خراسان شمالی از هفته آینده
علی اکبر اصغرزاده گفت: خرید امانی همچنین خرید تضمینی مرحله دوم دام عشایر استان خراسان شمالی از هفته آینده در استان آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبراصغرزاده، رییس اداره امور تعاونی اداره کل امور عشایری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصراترک با گرامی داشت روز روستا و عشایر در این باره اظهار کرد: خرید امانی دام از عشایر استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان در راستای حمایت از دامداران عشایر، حذف سودجویی دلالان از وضعیت کمبود و گرانی خوراک دام و وزن گیری دام ها تا سن کشتار از هفته آینده اجرایی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

اصغرزاده گفت: در دستورالعمل خرید امانی دام از عشایر، شرکت پشتیبانی امور دام استان دام هایی که توسط عشایر برای فروش عرضه می شوند را خریداری و عشایر می بایست آنها را تا زمان مقرر کشتار در نزد خود نگهداری کنند.

,

وی عنوان کرد: کارگروه فنی استان قیمت خرید امانی دام عشایر استان را مصوب و به شرکت پشتیبانی امور دام استان اعلام کرده است.

,

این مسئول افزود: در این دستورالعمل بز، بزغاله، گوسفند نر، میش حذفی و قوچ میان عشایر و شرکت پشتیبانی امور دام معامله خواهند شد.

,

وی خاطرنشان کرد: دولت اعتبار مالی برای اجرای این دستورالعمل را به شرکت پشتیبانی امور دام اختصاص می دهد و این شرکت هیچ محدودیتی در خرید دام های اشاره شده، ندارد.

,

با این وجود، اصغرزاده تصریح کرد: در این دستورالعمل مقرر شده است که عشایر باید ضمانت نامه بانکی تهیه کنند و در معامله ارائه دهند که تهیه آن برای تمامی عشایر استان امکانپذیر نیست.

,

وی افزود: حل این مسئله در دست پیگیری است.

,

رییس اداره امور تعاونی اداره کل امور عشایری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره آغاز مرحله دوم خرید تضمینی دام از عشایر استان نیز اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال مرحله اول از خرید تضمینی دام عشایر استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان در راستای حمایت از دامداران عشایر استان که با وضعیت کمبود و گرانی خوراک دام مواجه شده بودند، اجرایی شد و حال در نیمه دوم امسال نیز مرحله دوم از این دستورالعمل اجرایی خواهد شد.

,

وی گفت: در نیمه نخست امسال 10 هزار راس دام از عشایر استان خریداری شد و در نیمه دوم امسال نیز 10 هزار راس دام خریداری می شود.

,

وی عنوان کرد: در نیمه نخست امسال بز، بزغاله، قوچ، میش حذفی و گوسفندهای نر و ماده مورد معامله طرفین قرار گرفتند که در حال حاضر در تلاش هستیم تا بره ماده از دستورالعمل خرید تضمینی نیمه دوم امسال به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی دام سبک حذف شود.

,

اصغرزاده خاطرنشان کرد: طی نیمه نخست امسال با اجرای دستورالعمل خرید تضمینی دام عشایر فرصت سودجویی از دلالان گرفته شد و دام های زنده عشایری کیلویی 50 هزار تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری شدند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه