اخبار داغ

رمز گشایی از تحولات اخیر منطقه؛

اسرائیل؛ پشت پرده تحولات آذربایجان است/ دیپلماسی قدرت در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت

اسرائیل؛ پشت پرده تحولات آذربایجان است/ دیپلماسی قدرت در دولت سیزدهم جان تازه‌ای گرفت
کارشناسان سیاسی می گویند تحولات روزهای گذشته در مرزهای شمال غربی توطئه صهیونیست ها و دشمنان است اما آنها از اقتدار جمهوری اسلامی غافل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، اتفاقات یک سال گذشته نشان می‌دهد که یک عزم و اراده جدی از سوی بازیگران فرامنطقه‌ای مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد که قصد دارند تا اتحاد و هماهنگی بین اقوام و مذاهب را در منطقه را به هم زده و به نفع خودشان همه چیز را تغییر دهند. از سوی دیگر با برخی از کشورگشایی‌ها در سطح منطقه مواجه هستیم که به لحاظ اقتصادی و تجاری مخالف قرار گرفتن ایران در کریدور شرق به غرب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دیپلماسی قدرت در دولت سیزدهم

, دیپلماسی قدرت در دولت سیزدهم, دیپلماسی قدرت در دولت سیزدهم,

علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص آخرین تحولات سیاسی ایران، گفت: بعد از تشکیل دولت جدید اصول سیاست خارجه به کلی تغییر و بر پایه عزت و حکمت در جهان شروع به کار کرده که تا به امروز با قدرت پیش رفته است.

,

علیزاده با بیان اینکه این اقتدار سیاسی در بحث های مختلف قابل مشاهده است، بیان کرد: اولین مبحث مذاکرات هسته است که جمهوری اسلامی با قدرت اعلام کرد مذاکره را برای رفع مشکلات موضع می خواهد نه چیز دیگری و برخلاف سابق که ایران در موضع ضعف قرار داشت دیپلماسی ما در موضع قدرت قرار دارد.

,

نماینده مردم شهرستان دامغان با اشاره به تغییرات گسترده ارتباطات منطقه ای، خاطر نشان کرد: ما سال ها بود که تلاش می کردیم در شانگهای عضو باشیم ولی به دلیل نوع نگاه دولت قبل به غرب و توجه کمتری که نسبت به شرق داشت متاسفانه این اتفاق نمی افتاد تا که در این دولت این اتفاق بسیار خوب افتاده است.

,

وی با بیان اینکه پیمان شنگهای یک پیمان سیاسی، اقتصادی، نظامی است، عنوان کرد: 30 درصد از اقتصاد دنیا وابسته به این منطقه هستند و به لحاظ سیاسی، اقتصادی، نظامی نیز در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است که این نشانه موفقیت دولت جدید است.

,

علیزاده با اشاره به سوخت رسانی به کشور لبنانی که در محاصره قرار گرفته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی توانست با قدرت انواع سوخت ها را از جلوی چشمان دشمنان عبور داده و به لبنان برساند و کسی نتواند اقدامی انجام دهد این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.

,

نماینده مردم شهرستان دامغان در خصوص شیطنت های آمریکا و اسرائیل در منطقه آذربایجان، تشریح کرد: آمریکا جنایت کار و رژیم صهیونیستی با همکاری آذربایجان و ترکیه در تلاش بودند که مرز ایران وارمنستان را قطع کرده و دسترسی ایران را به قفقاز واروپا قطع کنند که با قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران روبرو شده و تمام معادلات آن ها برهم ریخته شد.

,

وی با بیان اینکه اسرائیلی ها با توجه به مواضع انفعالی دولت سابق فکر می کردند می تواند جریانی را مبنی بر سازش در منطقه شروع کنند، افزود: آن ها می خواستند با این روش جبهه مقاومت و ایران را منزوی کنند و کشورهایی هم در این راه به آن ها کمک کردند اما به نتیجه ای نرسیدند.

,

علیزاده با اشاره به اینکه 85 درصد از مردم آذربایجان را شیعیان تشکیل می دهند، افزود: متاسفانه مسئولین آذربایجان به مردم اتکا نکرده و با برهم زدن عزاداری امام حسین (ع) با همان روش های رضا شاه و پسرش انجام می دادند و فکر می کردند با این اقدام به ثبات می رسند و وقتی که به نتیجه نرسیدند به کشور های دیگر اتکا کردند.

,

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه مسئولین آذربایجان با متحد شدن با اسرائیل تلاش بر آسیب رساندن به ایران را دارند، تصریح کرد: بعد از متحد شدن و تشکیل پایگاه های نظامی اسرائیل در آذربایجان تلاش آنان بر آسیب رساندن به ایران شروع شده است که البته آن ها به زودی سیلی سنگینی را از جمهوری اسلامی ایران خواهند خورد.

,

وی با اشاره به سرخوردگی ترکیه در روابط بین المل، تشریح کرد: ترکیه تلاش کرد با هم پیمان شدن با آمریکا و اسرائیل خود را در اتحادیه اروپا قرار دهد اما نتوانست و الان هم از طرفی با پیشرفت چشم گیر جبهه مقاومت روبرو شده است و از طرفی هم مردم کشور ترکیه دنبال انقلابی در کشور خود هستند و با توجه به این احساس خطرها دست به اقدامات بی اساس می زنند تا بقای خود را تضمین کنند.

,

علیزاده با بیان اینکه آمریکا در خلیج فارس هیچ جایگاهی ندارد، عنوان کرد: با توجه به اقتدار جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی هیچ کشوری به خود اجازه هیچ تعرضی را به ایران نداده است و تا به الان نتوانسته هیچ گلوله ای را سمت ایران روانه کند.

,

نماینده مردم شهرستان دامغان با اشاره به اینکه در دولت قبل هم قدرت های فراوانی را داشتیم اما دولت مردان مناسب را نداشته ایم، خاطر نشان کرد: بعد از تغییر دولت قدرت ما در عرصه بین الملل تثبیت شد این قدرت به تازگی به دست نیامده اما به دلیل اتکا دولت قبل به غرب تثبیت نمی شد.

,

اسرائیل؛ پشت پرده تحولات آذربایجان

, اسرائیل؛ پشت پرده تحولات آذربایجان, اسرائیل؛ پشت پرده تحولات آذربایجان,

 ابوالفضل صدقی استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی نیز در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و تثبیت روابط بین الملل، گفت: در حوزه روابط بین الملل یکسری منافع مشترک است که در بعضی از مواقع بعضی کشور ها فقط به دنبال منفعت طلبی خود هستند وهیچ منافع مشترکی در کار نیست.

,

صدقی با اشاره به اینکه در دولت قبل تمام تلاش برای ارتباط گیری با آمریکایی بود که فقط به دنبال منفعت طلبی خود بوده است، تصریح کرد: نتیجه سیاست خارجه دولت قبل برجامی شکل گرفت که به نتیجه ای نرسید و اما در دولت جدید رویکردها تغییر کرده و نگاه واقع بینانه تری وجود دارد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کشورهایی در دنیا وجود دارند که سلطه طلب هستند، خاطر نشان کرد: این کشورها همچون آمریکا کشورهایی را زیر نظر خود دارند که منافع هم دیگر را تکمیل می کنند و جمهوری اسلامی ایران به همراه جبهه مقاومت سلطه ستیز بوده و با نظام سلطه مبارزه می کند.

,

وی با اشاره به اینکه اگر کشورهایی که در مدار این نظام سلطه قرار دارند در مدار آن ها قرار نگیرند آسیب جدی می بینند، افزود: کشورهایی که همراه آمریکا هستند اگر بخواهند با ما همکاری کنند و به ما از طریق تحریم ها فشار نیاورند دچار مشکل شده و آمریکا اجازه چنین اقداماتی را به آن ها نمی دهد و باید کاری را انجام دهند که آمریکا به آن ها می گوید.

,

صدقی اتفاقات اخیر آذربایجان را شیطنت های اسرائیل دانست و تشریح کرد: با توجه به اینکه مردم آذربایجان و ایران از لحاظ فرهنگی و مذهبی همانند هم بوده و در زمانی یکی بوده اند، درگیر شدن آن ها کاملا با ایران غیر عقلانی است چراکه مردم آن ها دشمنی با ما ندارند و این نشانه نفوذ اسرائیلی ها در منطقه است که قطعا شکست سنگینی خواهند خورد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فقط نیروهای مسلح استان تبریز برای مقابله با کشور آذربایجان کافی هستند، اظهار کرد: دولت آذربایجان در حدی نیست که بخواهد برعلیه ایران اقدامی انجام دهد و نیازی به حضور نظامی ما در آن منطقه نیست و فقط نیروهای مسلح تبریز برای مقابله با آن ها کافی است.

,

وی با اشاره به اینکه اسرائیل به دنبال تنش در منطقه است، بیان کرد: اسرائیلی ها با این اقدامات می خواهند بگویند که اگر ایران به مناطق مرزی ما رسیده است ما هم در مناطق مرزی ایران حضور پر رنگ داریم که این اقدامات راه به جای نمی برد.

,

صدقی درگیری درمرزهای ایران را از اقدامات خصمانه اسرائیل دانست و عنوان کرد: اسرائیلی ها به دنبال این هستند با تنش در مناطق مختلف مرزی ایران را درگیر رفع این تنش ها کرده و از پیشرفت های مختلف ایران جلوگیری کنند که به این نتیجه نخواهند رسید.

,

کارشناس مسائل سیاسی رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی در مرز را نشانه قدرت ایران در منطقه عنوان کرد و افزود: ایران با برگزاری این رزمایش به آن ها نشان داد که اگر اشتباه کوچکی از آن ها سر بزند با قدرت نظامی ایران روبرو خواهند شد.

,

وی با اشاره به اینکه ایران با روابط دیپلماسی باید جلو هرگونه اقدام اسرائیل در منطقه را بگیرد، تصریح کرد: در کنار اقتدارهای نظامی ایران باید با حضور پررنگ دیپلماسی در منطقه راه را برای جولان دادن اسرائیل سد کند و اجازه توطئه چینی در منطقه را به آن ها ندهد.

,

صدقی با بیان اینکه مردم آذربایجان و ایران هیچگونه مشکلی با یکدیگر ندارند، خاطر نشان کرد: اگر اقداماتی هم صورت گرفته از سوی افراد غرب زده این کشور است اما اکثریت مردم این کشور با درگیری ایران و آذربایجان مخالف هستند.

,

روند صعودی ایران در عرصه بین الملل

, روند صعودی ایران در عرصه بین الملل, روند صعودی ایران در عرصه بین الملل,

سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی نیز در خصوص آخرین تحولات سیاسی منطقه و جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه، گفت: اگر به تحولات دو دهه اخیر نگاهی انداخته شود متوجه خواهیم شد که جمهوری اسلامی ایران در روابط بین الملل روند صعودی را داشته است.

,

زارعی با بیان اینکه ایران توانسته است در کشورهای مختلف تاثیرات زیادی را بر جای بگذارد، افزود: برای مثال در دو دهه اخیر روابط ایران و بغداد از روابط خشونت آمیز و روابط غیر قابل اعتماد به روابط دوستانه و اعتماد برانگیز تبدیل شده است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان نیز در تلاش هستند در روند رو به رشد روابط ایران با کشورهای دیگر تاثیرات منفی بگذارند، تصریح کرد: خوشبختانه دشمنان تنواسته اند رویکردهای مثبت ما را تغییر دهند و مانع از ارتباطات دوستانه ما با کشورهای همسایه شوند.

,

وی با بیان اینکه ایران توانسته با اقدامات دیپلماسی خوب در منطقه بخصوص در افغانستان کاری کند که پایگاه های نظامی آمریکا جمع شود، تشریح کرد: آمریکا در منطقه قدرت سیاسی خود را از دست داده و به همین نسبت جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدرت گرفته است.

,

زارعی با اشاره به اینکه تحولات منطقه ای به شکلی است که به نفع جمهوری اسلامی ایران پیش می رود، اظهار کرد: در دولت جدید به طور کلی احساس منطقه ای این است که ارتباط منسجم تر و منطقی تر و فعال تری را خواهیم داشت که به نفع ملت ها و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دو دشمن اصلی دارد یکی آمریکا و دیگری رژیم صهیونیسیتی است، تصریح کرد: در خصوص هر دو کشور آمریکا و اسرائیل شاهد کاهش شدید قدرت آن ها در منطقه هستیم و بجز این دو کشور می توان از عربستان و ترکیه نیز به عنوان رقیب منطقه ای نیز نام برد

,

وی شیطنت های امروز آذربایجان را دستخوش نوعی بی تدبیری از سوی مسئولین آن کشور دانست و عنوان کرد: شواهد موجود نشان می دهد که کشورهای مختلفی در تلاش هستند که بین ایران و آذربایجان اختلاف افکنی کرده و روابط بین این دو کشور را خراب کنند چرا که همه می دانند نکته کلیدی ایران در منطقه قفقاز است.

,

زارعی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تحولات منطقه ای به سویی نرود که این دو ملت روبروی هم قرار بگیرند، تصریح کرد: باید تدبیری اندیشده شود و مراقب شیطنت های دولت آذربایجان بود که افکار عمومی دستخوش شیطنت های دشمنان جمهوری اسلامی ایران قرار نگیرد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه تضعیف ایران در منطقه باعث پیشروی صهیونیست ها خواهد شد، تشریح کرد: طبیعتا دشمنان در تلاش هستند که به این آرزوی خود در منطقه برسند اما این آروزها نیاز به توانایی دارد که آن ها قصد دارند با ایجاد اختلاف به دست بیاورند.

,

وی رزمایش اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران را یکی از ابزارهای دیپلماتیک منطقه ای دانست و خاطر نشان کرد: این رزمایش به دشمنان نشان می دهد که اگر اختلافاتی ایجاد شود و بخواهند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامی انجام دهند با برخورد قاطعی روبرو خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه