اخبار داغ

فاصله بین تزریق واکسن‌های کرونا و آنفلوآنزا چقدر باشد؟

فاصله بین تزریق واکسن‌های کرونا و آنفلوآنزا چقدر باشد؟
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی گفت: واکسن آنفلوآنزا از فرانسه و هلند به کشور وارد شده و بهتر است فاصله تزریق آن با واکسن کرونا یک هفته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رایج بودن آنفلوآنزا در فصول سرد سال افزود: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد اما امسال، افراد واجد شرایط باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی و دیابت حتما واکسن آنفلوآنزا را در مدت زمان تعیین شده تزریق کنند.
,
 
,
مردانی با تاکید بر تزریق واکسن کرونا برای کودکان اظهار داشت: ضرورت تزریق این واکسن برای کودکان، خیال ما را از بابت عدم ابتلا به آنفلوآنزا راحت می‌کند در غیر اینصورت همه‌گیری آنفلوآنزا و کرونا بسیار خطرناک‌تر می‌شود.
,
 
,
این متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: افراد واجد شرایط باید با تجویز پزشک، واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه‌ها دریافت کنند.
,
 
,
به گفته مردانی، گرچه واکسن آنفلوآنزا در پیشگیری از ابتلا به این بیماری صد درصد مؤثر نیست اما همچنان بهترین دفاع در برابر آنفلوآنزا به شمار می‌آید.
,
 
,
‌وی خاطرنشان کرد: آنفلوانزا یک بیماری عفونی است که سیستم تنفسی را مورد حمله قرار می‌دهد و این بیماری در ابتدا ممکن است با داشتن علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه و گلودرد مشابه سرماخوردگی به نظر برسد اما سرماخوردگی معمولاً به آرامی بروز می‌کند، در حالی که آنفلوآنزا به طور ناگهانی روی می‌دهد و با اینکه سرماخوردگی می‌تواند آزاردهنده باشد، آنفلوآنزا معمولاً حس بسیار بدتری ایجاد می‌کند.
,
 
,
این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: تب بالا، درد عضلانی، سردرد، سرفه، خستگی و ضعف از علائم آنفلوآنزا محسوب می‌شود.
,
 
,
مردانی یادآور شد: در سال گذشته با وجود شیوع کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، موارد ابتلا به آنفلوآنزا کم بود و امسال نیز امیدواریم با توجه مردم به اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، کمتر شاهد ابتلا به این بیماری در جامعه باشیم.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه