اخبار داغ

در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا مطرح شد؛

حفظ سلامت مردم باید به صورت جدی مورد توجه مدیران باشد/ واکسیناسیون ۷۵درصدی دُز اول در استان سمنان

حفظ سلامت مردم باید به صورت جدی مورد توجه مدیران باشد/ واکسیناسیون ۷۵درصدی دُز اول در استان سمنان
روسای دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان از واکسیناسیون 75 درصدی دُز اول و واکسیناسیون نیمی از دانش‌آموزان شاهرود و میامی در مجموعه تحت‌پوشش دانشگاه سمنان و شاهرود خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پیش از ظهر امروز جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و مسئولان علوم پزشکی سمنان و شاهرود برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حفظ سلامت مردم باید به صورت جدی مورد توجه مدیران باشد

, حفظ سلامت مردم باید به صورت جدی مورد توجه مدیران باشد,

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران ستادی و اعضای ستاد استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا، از ساده انگاری در امور مرتبط با بیماری کرونا به شدت اجتناب کنند، گفت: پرهیز از ساده انگاری در بحث مقابله با کرونا در بین مردم امری است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

,

وی در ادامه افزود: امروز بیش از ساده انگاری مردم، احساس می کنیم در بحث کرونا، ساده انگاری از سوی برخی مدیران اتفاق افتاده است که اعضای ستاد باید حساسیت های لازم در خصوص امور مرتبط با بیماری کرونا را در دستور کار قرار دهند.

,

هاشمی با بیان اینکه امروز مهم تر از مساله بیماری کرونا در سطح کشور و استان نداریم، اظهار کرد: بحث سلامت مردم و حفظ آن، باید به صورت جدی مورد توجه مدیران استان قرار داشته باشد.

,

استاندار سمنان تصریح کرد: اطلاع رسانی و اقناع سازی مردم در جهت عدم ساده انگاری در بحث کرونا و همچنین تشویق برای استفاده از واکسن از مواردی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت و در این مسیر، شهرداری ها باید از ظرفیت تلویزیون های شهری و نصب بنر استفاده کرده و هشدار های لازم را به مردم انتقال دهند.

,

وی با اشاره به اینکه در حوزه استان سمنان، نسبت به میانگین کشوری، واکسیناسیون به خوبی در حال انجام است، گفت: در کنار آن لازم است تا رسانه ها، صدا و سیما، مطبوعات، ذی نفوذان و صاحب نظران علمی و دانشگاهی، مردم را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق کنند.

,

هاشمی با بیان اینکه بازگشایی و فعالیت اصناف گروه های شغلی چهارگانه باید همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال نظارت های دقیق باشد، تصریح کرد: نظارت بر رعایت پروتکل ها بهداشتی در حوزه حمل و نقل و ناوگان شهری که در حوزه شهرداری و اداره کل حمل و نقل جاده ای است، در دستو کار قرار گیرد.

,

استاندار سمنان با اشاره به دغدغه مردم دامغان در خصوص بیمارستان گفت: به صورت جدی پیگیری و تماس با معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رفع این مشکل برقرار شد که نیاز است تا ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان، پیگیری های لازم در خصوص این ‌مهم را تا حصول نتیجه مطلوب در دستور کار قرار دهند.

,

وی با اشاره به رنگ بندی شهرستان ها اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان میامی در وضعیت آبی، شهرستان های سرخه، آرادان و مهدیشه در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی می باشند.‌

,

هاشمی افزود: مسئولان دقت لازم را داشته باشند تا وضعیت رنگ بندی آبی در شهرستان میامی که در این وضعیت قرار دارد حفظ و مابقی شهرستان ها نیز از وضعیت رنگ بندی زرد و نارنجی به آبی تبدیل شوند.

,

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در بحث بازگشایی مدارس، ‌تابع دستورات و مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم، بیان کرد: واکسیناسیون ۵۰ درصد از دانش آموزان استان در دُز اول به انجام‌ رسیده است.‌

,

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است که نحوه و شیوه برخورد ما با بحث واکسیناسیون دانش آموزان عزیز، اجباری نباشد و لذا از خانواده ها و والدین تقاضا داریم تا همکاری های لازم در این خصوص را داشته باشند.

,

 واکسیناسیون ۷۵درصدی دُز اول در استان سمنان

,  واکسیناسیون ۷۵درصدی دُز اول در استان سمنان,

 نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس آمار، به تدریج تعداد بیماران در بیمارستان ها در حال کاهش است، گفت: هشدار افزایش تعداد بیمار در روزهای آتی وجود دارد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: از نظر میزان تخت و امکانات و تجهیزات بیمارستانی مشکلی وجود ندارد.

,

دانایی درخصوص شرایط کرونا در سطح استان اظهار کرد:۱۲۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه شرایط به نسبت خوبی در بحث واکسیناسیون وجود دارد، گفت: امروز از مرز ۷۵ درصد دریافت واکسن در دُز اول عبور کرده ایم.

,

وی با تاکید براینکه   ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی امری است که باید از آن اجتناب کرد، افزود: نیاز است تا رسانه ها و صدا و سیما، اقناع سازی کافی برای مردم به منظور واکسیناسیون حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

,

واکسیناسیون نیمی از دانش‌آموزان در شاهرود و میامی

, واکسیناسیون نیمی از دانش‌آموزان در شاهرود و میامی,

همچنین رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به افزایش مبتلایان در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه گفت: هفته گذشته، افزایش نسبی در تعداد بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که جای نگرانی ندارد. البته خوشبختانه در دو ، سه روز اخیر به روند کاهشی تعداد بیماران در مناطق تحت پوشش دانشگاه بازگشتیم.

,

وی ادامه داد: چرخه انتقال ویروس همچنان فعال است و به همین دلیل کاهش موارد ابتلا و بستری به تدریج در حال انجام است.

,

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری هستند خاطرنشان کرد: شهرستان شاهرود در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت رنگ‌بندی کرونایی آبی قرار دارد.

,

چمن با اشاره به اینکه تا روز گذشته، ۶۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال مناطق تحت پوشش دانشگاه، حداقل یک دُز واکسن را دریافت کردند، گفت:۵۰ درصد دانش آموزان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه