اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

۸۰ مورد فعالیت درمانی و معیشتی ویژه دهه وقف صورت می‌پذیرد

۸۰ مورد فعالیت درمانی و معیشتی ویژه دهه وقف صورت می‌پذیرد
موسوی در نشست خبری دهه وقف گفت: فعالیت های شاخص حوزه بهداشت و درمان شامل ویزیت و درمان بیماران نیازمند، بیناسنجی و ارائه خدمات بهداشتی می‌باشدکه در محلات کم برخوردار شیراز و به صورت رایگان از محل موقوفات نمازی و پوستچی صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، صبح امروز 17 مهرماه در نشست خبری به اعلام خدمات اوقاف فارس در دهه وقف پرداخت و بیان کرد: در این دهه پر برکت بیش از 80 عنوان فعالیت در حوزه های درمان، تحصیل و معیشت صورت خواهد پذیرفت.

وی در تشریح برنامه های اوقاف فارس در این دهه عنوان کرد: فعالیت های شاخص حوزه بهداشت و درمان شامل ویزیت و درمان بیماران نیازمند، بیناسنجی و  ارائه خدمات بهداشتی می‌باشدکه در محلات کم برخوردار شیراز و به صورت رایگان از محل موقوفات نمازی و پوستچی صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در ادامه افزود: دیدار با علما و ائمه جمعه شهرستان ها با حضور اعضای ستادی اداره کل اوقاف فارس، راه اندازی میز خدمت و ارائه مشاوره های تخصصی نیز از دیگر برنامه های اوقاف فارس می‌باشد.

موسوی ضمن اعلام برگزاری نشست‌های تخصصی و صنفی وقف در راستای ترویج سنت حسنه وقف عنوان کرد: تهیه و توزیع چهار هزار بسته معیشتی از محل نذورات و موقوفات و اجرای طرح مهر تحصیلی با توزیع سه هزار بسته لوازم‌ التحریر ایرانی، برگزاری همایش یاوران وقف نیز در این دهه انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت های موقوفات در امر اقتصاد و معیشت مطرح کرد: به دنبال تغییر رویکرد سازمان اوقاف مبنی بر فعالیت در زمینه های اقتصادی و معیشتی، در حوزه های کشاورزی، دامداری، احداث گلخانه و مشارکت در ساخت و ساز بنا‌های تجاری و مسکونی فعال شده و در حال حاضر می‌توان به فعالیت شرکت دانش سلامت کوثر که در تولید قطعات پزشکی و با اعتبار هفتاد میلیارد تومان در شهرک صنعتی شیراز اشاره کرد.

در این نشست رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف فارس نیز با بیان فعالیت های صورت گرفته در ایام محرم و صفر افزود: در این ایام کمک های نقدی بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به هفتصد هیئت مذهبی انجام شد و همچنین از هفتاد موکب شیرازی به مبلغ 3 میلیارد تومان از محل موقوفات و به مدت 10 روز پذیرای  زائران حاضر در نجف اشرف نیز بودیم.

وی ضمن اشاره به کمک های نقدی به ارزش 600 میلیون تومان در بازدید های میدانی تصریح کرد: طی یکسال گذشته  اقداماتی از قبیل تهیه و توزیع یک میلیون و پانصد هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان، تنظیم و صدور سیصد و پنجاه حکم ویژه شورای هیات مذهبی و هیئت امنای مساجد در سطح فارس، برپایی 10 کارگاه شمیم خدمت ویژه اشتغال افراد کم برخوردار انجام گرفت.

صفری گرایی در پایان خاطر نشان کرد: در دهه وقف امسال شاهد ثبت 6 مورد وقف جدید بوده‌ایم که  3 مورد آن مربوط به دالمومنین شهرستان جهرم بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه