اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه انجمن ارگانیک ایران:

شایعه خوراندن تریاک به مرغ‌ها باعث التهاب بازار شد/ سودهای میلیاردی سلاطین گوشت قرمز در سایه نبود نظارت بر واردات

شایعه خوراندن تریاک به مرغ‌ها باعث التهاب بازار شد/ سودهای میلیاردی سلاطین گوشت قرمز در سایه نبود نظارت بر واردات
حجت الاسلام علی ارجمند گفت: خبر استفاده از تریاک در برخی از مرغداری ها بیش از دو سال قبل در زمان تصدی دکتر رفیع پور بر سازمان دامپزشکی کشور و به نقل از ایشان رسانه ای شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی ارجمند عضو هئیت رئیسه انجمن ارگانیک ایران در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: خبر استفاده از تریاک در برخی از مرغداری ها بیش از دو سال قبل در زمان تصدی دکتر رفیع پور بر سازمان دامپزشکی کشور و به نقل از ایشان رسانه ای شد، با این مضمون که "استفاده مرغداران از تریاک برای افزایش وزن مرغ‌ها را تایید کرده و گفته بود اکثر مرغداران قبل از سر بریدن مرغ‌ها در آب آن‌ها تریاک می‌ریزند تا یبوست بگیرند و وزنشان زیاد شود" که البته پس از پوشش خبری گسترده و حاشیه سازی های فراوان، ایشان این خبر را قویاً تکذیب و عاملین انتشار آن را به پیگیری قضایی تهدید کرد.

حجت الاسلام ارجمند ادامه داد: بنابراین خبر فوق یک عقبه دارد و خبر جدیدی نیست، واقعیت این است که جوجه های صنعتی بر اساس نژاد خاص جیره غذایی خاصی دارند و عموم مرغداران از یک جیره بندی علمی و اقتصادی ثابتی پیروی می کنند.

وی افزود: البته در آن زمان ما نیز گزارشات پراکنده ای داشتیم که کم و بیش شایعه بودن خبر را با تردید مواجه می کرد، اما به هر حال امروز به دلیل افزایش قیمت شیره و تریاک اگر هم مرغداری چنین باور و دیدگاهی داشته باشد به دلیل هزینه های آن از بکارگیری این روش صرف نظر می کند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز تصریح کرد: من معتقدم بازپخش این شایعه یا واقعی و محدود، یک جنجال آفرینی رسانه ای برای ملتهب تر کردن بازار مرغ است، اگر من صاحب یک رسانه رسمی یا خبرنگار بودم بجای پرداختن به این سوژه، دو سوژه اساسی و مستند را دنبال می کردم.

۱. دلیل صدور دستور حذف اعزام ناظر بهداشتی ایرانی به کشتارگاه های برزیلی و مجوز واردات گوشت گاوهای شش دندان و ماده چه بوده است؟! این مجوز با یک متن یک پاراگرافی، زمینه ای شد تا سلاطین گوشت کشور صدها میلیون دلار سود ببرند، توضیح این که تاجران گوشت برای واردات گوشت گاو نر و جوان، ارز دولتی دریافت می کردند و قیمت گوشت نر جوان با گوشت های ماده و پیر تفاوت چشم گیری دارد، در نتیجه شاید میزان حجم گوشت وارداتی مورد تعهدی که بابت آن ارز دولتی گرفته بودند با حجم وارد شده همخوانی داشت ولی حاشیه سود مخفی آن صدها میلیون دلار بوده است.

۲. از وزارت محترم بهداشت سوال می کردم: مگر در ترکیب ساخت داروهای ذیل چه عناصری استفاده می شود که در صورت حمل به کشورهایی مثل عربستان فرد حامل این داروها را به عنوان قاچاقچی مواد مخدر بازداشت می کنند و حتی امکان صدور حکم اعدام در مورد مسافر دور از ذهن نیست!؟

وی ادامه داد: دارو‌های غیر مجاز و ممنوعه عبارتند از؛  آمپول پتیدین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مورفین ۱۰ میلی گرم، قرص متادون ۵ و ۲۰ میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومورفین ۲ میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام ۱۰ میلی گرم، قرص دیازپام ۲، ۵ و ۱۰ میلی گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین است.

حجت الاسلام ارجمند در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر واقعا این داروها بر مبنای علم داروسازی و با رعایت استاندارد جهانی ساخته می شود، چرا در برخی کشورها حامل آنها به عنوان قاچاقچی بازداشت می شود؟! اگر نه پس چرا در کشور ما اجازه ساخت به آنها داده شده و مثل ریگ بیابان در داروخانه ها به فروش انبوه می رسد؟!

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه