اخبار داغ

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد؛

قاچاق خوراک ماهی به خارج از کشور/ عدم استقبال پرورش دهندگان از تسهیلات طرح مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی

قاچاق خوراک ماهی به خارج از کشور/ عدم استقبال پرورش دهندگان از تسهیلات طرح مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی
حقی راد از عدم استقبال پرورش دهندگان از تسهیلات طرح مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی گفت: بالا بودن درصد تسهیلات و سختگیری بانک‌ها عامل اصلی عدم استقبال پرورش دهندگان از این تسهیلات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به موضوع مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی در استان زنجان اظهار کرد: هر ساله برای مکانیزاسیون کشاورزی اعتباراتی داده می‌شود اما متاسفانه به دلیل بالا بودن درصد آن پرورش دهندگان از آن استقبال نمی‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه دومین دلیل این است که در ارائه تسهیلات پرورش دهندگان را اجبار کردند که دستگاه‌های مورد نیاز برای مکانیزاسیون استخرها را از شرکت‌های خاصی خریداری کنند افزود: این دلایل به همراه سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات عامل عدم استقبال پرورش دهندگان شده است.

,

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استفاده از سیستم مکانیزاسیون علاوه بر اینکه در مصرف آب صرفه جویی می‌شود میزان تولید را هم افزایش می‌دهد بیان داشت: سیستم مکانیزاسیون در شرایط اقلیمی که با کمبود منابع آبی مواجه هستیم بسیار کارا است.

,

وی با تاکید براینکه خیلی از تولیدکنندگان بچه ماهی از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند افزود: این سیستم همچنین در کنترل بیماری‌ها بسیار تاثیر گذار است.

,

حقی‌راد با بیان اینکه توسعه سیستم مکانیزاسیون در مزارع پرورش ماهی جزو برنامه‌های مهم شیلات استان زنجان است گفت: اگر این سیستم‌ها در مزارع پرورش ماهی استان راه اندازی شود تولید ماهی در استان به وضعیت پایدار می‌رسد.

,

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با کاهش درصد تسهیلات ارائه شده ما را در اجرای این طرح در استان زنجان یاری کنند بیان کرد: درخواست کاهش درصد تسهیلات داده شده و امیدواریم با این درخواست موافقت کنند.

,

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: امسال به دلیل خشکسالی میزان تولید ماهی در استان زنجان کاهش یافت اما اگر این سیستم‌ها در مزارع پرورش ماهی راه اندازی می‌شد شاهد کاهش تولید نبودیم.

,

وی اظهار داشت: متاسفانه بانک‌ها نیز شرایط سخت‌تری را برای دریافت این تسهیلات سر راه تولیدکنندگان قرار دادند که این موضوع نیز موجب دلسردی پرورش دهندگان از دریافت این تسهیلات شده است.

,

حقی‌راد در مورد تامین خوراک ماهی در استان زنجان گفت: در حال حاضر مشکلی جدی در این راستا وجود ندارد اما متاسفانه بخش زیادی از خوراک ماهی به خارج از کشور قاچاق می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه