اخبار داغ

جانشین پلیس راهور هرمزگان :

شرایط ترخیص خودروهای توقیفی آسان شده/افتتاح آموزشگاه گواهینامه پایه یکم در بندرعباس

شرایط ترخیص خودروهای توقیفی آسان شده/افتتاح آموزشگاه گواهینامه پایه یکم در بندرعباس
سرهنگ دلیلی گفت: امسال قیمت ترخیص خودروها برمبنای سال ۹۴ گذاشته شد و کسانیکه وسایل نقلیه توقیفی دارند و مدت زمانی از آن گذشته است با توجه شرایط ویژه و خاصی که مهیا شده، ترخیص راحتر و آسانتری خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ سرهنگ کیوان دلیلی جانشین راهور استان هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: برای محقق شدن شعار سال با عنوان “امنیت پایدار” نیاز به مشارکت عمومی مردم و استفاده از ظرفیت بالقوه سازمان ها و ارگان های دولتی داریم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

جانشین راهور استان هرمزگان با بیان اینکه اصحاب رسانه حلقه ارتباط بین پلیس و مردم هستند افزود: برای جلوگیری از حوادث احتمالی و رعایت قوانین و مقرارت از سوی مردم، نیاز به ارتقا فرهنگ ترافیک داریم که از طریق آموزش محقق می شود و اطلاع رسانی آن برعهده، خبرنگاران و اصحاب رسانه است و بدون همکاری رسانه ها و خبرنگاران نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

,

دلیلی ادامه داد: انتشار یک خبر و محتوای آموزشی در رسانه ها و تبلیغ آن در فضای مجازی جامعه تاثیرش بیشتر از مطالبی است که ما بصورت حضوری گوشزد می کنیم و باید پیام های و هشدارهای ترافیکی با قوت بیشتری در فضای مجازی و رسانه ها تبلغ شود.

,

وی اضافه کرد: ۳۸ درصد تصادفات فوتی و ۲درصد حوادث جرحی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

,

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان با بیان اینکه  در سال گذشته بالغ بر ۴۰ هزار نوع خدمات به متقاضیان گواهینامه دادیم بیان کرد: تعداد۳۵۳ فقره گواهینامه پایه یکم، ۳۳۸ فقره پایه دوم و ۶۷۲۲ فقره گواهینامه پایه سوم در سال گذشته برای متقاضیان استان هرمزگان صادر شده است.

,

سرهنگ دلیلی گفت: بدلیل آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک در سطح استان، و کاهش ترددهای وسایل نقلیه در اثر محدودیت های کرونایی، ۱۰۲ درصد توقیفات خودوریی کاهش پیدا کرد و همچنین ۹۹درصد کاهش توقیف موتورسیکلت داشتیم.

,

وی با اشاره به اینکه خودروهای توقیفی براساس شرایط آسانتری ترخیص می شود اظهار کرد: امسال قیمت ترخیص خودروها برمبنای سال ۹۴ گذاشته شد و این امتیازاتی لحاظ شد تا مردم برای ترخیص خودروی توقیفی خوشان ترغیب شوند.

,

جانشین راهور استان هرمزگان با بیان اینکه در یکسال گذشته اعمال قانون وسایل نقلیه با ۲۰ درصد افزایش روبرو بوده است تصریح کرد: کسانیکه وسایل نقلیه توقیفی دارند و مدت زمانی از آن گذشته است با توجه شرایط ویژه و خاصی که مهیا شده است ترخیص راحتر و آسانتری خواهند داشت.

,

سرهنگ دلیلی افزود: در طول یکسال ۲۷هزارو ۲۹۹ خودروی سبک شماره گذاری و تعویض پلاک انجام شده و ارائه خدمات شماره گذاری به کلیه وسایل نقلیه به ۵۹ هزار و ۵۰۰ مورد می رسد.

,

وی با اشاره به اینکه بلوار شهید رجایی و امام حسین(ع) جز معابر حادثه خیز در شهر بندرعباس است ادامه داد: برای رفع آن، راهکارهای لازم را به شهرداری اعلام کردیم وتعیین نقاط حادثه خیز براساس تحلیل داده ها و تصادفات، بصورت ماهانه مشخص می شود.

,

جانشین راهور استان هرمزگان بیان کرد: برای اینکه بتوانیم رانندگی ایمن داشته باشیم و حوادث و سوانح ترافیکی را به حداقل برسانیم باید اساس کار را آموزش قرار بدهیم و هر نوع ماشین و با هر نوع ایمنی که در اختیار شما قرار بدهند اگر که قوانین و مقررات را رعایت نکنیم قطعا باعث و بانی یک سانحه ای خواهیم شد.

,

سرهنگ دلیلی با بیان اینکه مهمترین چالش ترافیکی شهر بندرعباس، موتورسیکلت سواران هستند گفت: انتظار ما از مردم اصیل و با فرهنگ هرمزگان و بخصوص قشر جوان این است که بخاطر شرایط هوایی و گرما، استفاده از کلاه کاسکت سخت است ولی با حداقل سرعت مطمئنه و رعایت قوانین و مقررات، می توانیم سوانح و تصادفات را به حداقل برسانیم.

,

وی ادامه داد: رویکرد برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات، بیشتر آموزشی و هدایت کننده است که بر اساس آمار ۳۰ درصد از تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است.

,

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان تصریح کرد: محدودیت های کرونایی برای وسایل نقلیه همچنان برقرار است و در موارد خاص که خودرویی، نامه از فرمانداری ارائه کند در کمیسیون موارد قضایی رسیدگی می شود و در صورت ادله قابل پذیرش، نسبت به حذف جریمه اقدام می شود.

,

سرهنگ دلیلی افزود: پیگیری مطالبات مردم از دغدغه های اصلی فرماندهی محترم نیروی انتظامی هرمزگان است که در اسرع وقت و با کیفیت بالا ارائه شود و با این دیدگاه خیلی از مبانی که بر سر راه ارائه خدمات وجود داشته برداشته شد.

,

وی اضافه کرد: یکسری محدودیت های در ارائه گواهینامه پایه یکم در استان هرمزگان داشتیم که با پیگیری ها فرمانده انتظامی استان، در چند روز آینده با افتتاح آموزشگاه گواهینامه پایه یکم در بندرعباس برطرف خواهد شد و متقاضیان پایه یکم دیگر نیازی نیست به استان های دیگر مسافرت کنند و همچنین متقاضیان گواهینامه ویژه در استان هرمزگان می توانند با گذراندن مراحل ثبت نام و قبولی در امتحان، این نوع گواهینامه را دریافت کنند.

,

جانشین راهور استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات پلیس راهور افزایش هوشمندسازی معابر است که از ۵۶ دستگاه نصب شده، امسال به ۱۷۶ دستگاه رسیده و با یک برنامه جامع و شناسایی مناطق به حد ایده آل نزدیک می شویم که با گسترش معابر و رشد شهرنشینی روز به روز به تعدادشان افزوده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه