اخبار داغ

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر استان البرز؛

۱۲۰ گروه تئاتر استان البرز طی یک دهه به ۸ گروه کاهش یافت/ اجرای جشنواره تئاتر فجر در گرو کمک مالی مسئولین

۱۲۰ گروه تئاتر استان البرز طی یک دهه به ۸ گروه کاهش یافت/ اجرای جشنواره تئاتر فجر در گرو کمک مالی مسئولین
حسین شوندی گفت: اولین جشنواره نمایشگران فردا در سال ۱۳۸۰ با ۱۲۰ گروه نمایشی برگزار شد. در طول این ۲۰ سال این تعداد گروه نمایشی کجا رفتند که اکنون ما ۷ تا ۱۰ گروه را مشکل جمع می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شوندی دبیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر استان البرز در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: می خواهیم این جشنواره امسال متفاوت تر از سال های گذشته و در شأن و اندازه خانواده تئاتر ایران کوچک برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: پیش بینی من این است که ۴۰ گروه نمایشی در مرحله آزمایشی داشته باشیم و امیدوار هستم که این اتفاق بیفتد.
,
 
,
شوندی افزود: در حالی که بعید می دانم مسئولین شهر این حرف ما را جدی بگیرند چون اعتقاد دارند که بیش از ۷ یا ۸ گروه هیچ گاه در جشنواره حضور نداشته است.
,
 
,
دبیر اجرایی تئاتر فجر استان تصریح کرد: اولین جشنواره نمایشگران فردا در سال ۱۳۸۰ با ۱۲۰ گروه نمایشی برگزار شد در طول این ۲۰ سال این تعداد گروه نمایشی کجا رفتند که اکنون ما ۷ تا ۱۰ گروه را مشکل جمع می کنیم.
,
 
,
وی گفت: تا این لحظه ۲۳ گروه اعلام آمادگی کرده اند، مطمئن هستم که اگر مسئولین به وعده های خود عمل کنند و از ما حمایت مالی و معنوی کنند، تردید نداریم که ۴۰ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر استانی حضور پیدا می کنند.
,
 
,
شوندی ادامه داد: متولیان فرهنگی استان از ما خواسته اند که حداقل هزینه را به گروه ها اختصاص دهیم و پیشنهاد من این است که تا ۷ میلیون تومان کمک هزینه به گروه ها داده شود، در کنار این مهم برای مقام اول یک سکه و به نفر دوم نیم سکه جایزه دهیم که مقدار زیادی نیست، مجموعه این هزینه ها حدود ۳۰۰ میلیون تومان می شود.
,
 
,
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان افزود: در مرتبه اول همه مسئولین از پیشنهادات استقبال کردند و قول حمایت دادند ولی متأسفانه تا این لحظه هنوز خبری نشده است و اگر این اتفاق نیفتد و کمک مالی نباشد جشنواره تئاتر فجر البرز باشکوه برگزار نخواهد شد.
,
 
,
وی بیان کرد: این جشنواره مهم ترین رویداد فرهنگی استان است که گروه های نمایشی کنار هم جمع می شوند و ما ثابت کردیم که هر گروهی که از البرز به جشنواره های کشوری می رود همیشه دارای مقام است چرا که ظرفیت و تخصص هنرمندان نمایش در ایران کوچک بالاست.
,
 
,
شوندی در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه گروه های نمایش استان  جدی گرفته نمی شوند، امیدوار هستیم که مسئولین فرهنگی شهر از ما حمایت کنند تا ما بتوانیم این رویداد فرهنگی بزرگ را در شأن و اندازه هنرمندان تئاتر البرز برگزار کنیم.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه