اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور خبر داد؛

افزایش دو برابری کشتار گوسفند در نیشابور نسبت به سال گذشته

افزایش دو برابری کشتار گوسفند در نیشابور نسبت به سال گذشته
سلیمانی گفت: ۶۳ هزار رأس گوسفند طی ۶ ماه اول امسال در نیشابور کشتار شده است که ۱۶۰ مورد غیرقابل مصرف بوده است که نسبت به ۶ ماهه اول سال قبل دو برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی سلیمانی، رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حدود ۴۰۰ هزار دام در اطراف حیاط وحش نیشابور را علیه بیماری طاعون گوسفندی واکسینه کرده‌ایم و آبشخورهای مشترک دام‌های اهلی و وحشی را ضدعفونی کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: ۱۲ هزار قلاده سگ صاحب‌دار روستایی را باید علیه بیماری هاری رایگان واکسینه کنیم که تا الآن ۶ هزار و ۵۰۰ قلاده واکسن زده شده است.

,

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ادامه داد: سه سال است که بیماری تب برفکی در نیشابور نداشته‌ایم ولی به دلیل هزینه حدود ۱۵۰ هزار تومانی این واکسن که نسبت دیگر واکسن‌ها بالا است، استقبال روستایی‌ها کم شده است و اگر ویروس بروز کند، می‌تواند تلفات بالایی ایجاد کند و این هشدار را می‌دهیم که در فصول سرد دام‌ها را علیه این بیماری واکسیناسینه کنند.

,

وی بیان داشت: در ۶ ساله اول امسال ۶ هزار تست سل از گاوهای صنعتی انجام شده است که فقط چهار مورد مثبت اعلام شده است و ۱۶ رأس دام نیز به بیماری بروسلوز مبتلا بودند که از چرخه تولید خارج شدند.

,

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ادامه داد: ۹۱۴ هزار مرغ تخم‌گذار در نیشابور وجود دارد و تاکنون از پرندگان مهاجر، آنفولانزای فوق حاد مشاهده نشده است.

,

سلیمانی ادامه داد: در موضوع عسل، در نیشابور چالش داریم، تمام عسل تولیدی باید شناسنامه‌دار باشد ولی الآن در برخی مغازه‌ها شیشه بدون برچسب داریم که طی ۶ ماه اول امسال، سه تن عسل تقلبی جمع‌آوری کرده‌ایم و چون اکثریت نظارت عسل بر عهده دامپزشکی است و شرکت تعاونی زنبورداران باید برای این موضوع همکاری لازم را داشته باشند. ۴۰۷ زنبورستان با ۴۵ هزار کندو زنبور عسل در نیشابور و زبرخان وجود دارد.

,

سلیمانی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال هزار تن محصولات لبنی شامل خامه و پودر پنیر به کشورهای روسیه، ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان و دیگر کشورهای اوراسیا از نیشابور صادر شده است.

,

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور ادامه داد: ۶۳ هزار رأس گوسفند طی ۶ ماه اول امسال در نیشابور کشتار شده است که ۱۶۰ مورد غیرقابل مصرف بوده است که نسبت به ۶ ماهه اول سال قبل دو برابر شده است.

,

وی افزود: طی ۶ ماه اول امسال چهار هزار و ۳۶ مورد بوده است که نسبت به سال گذشته تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافته است.

,

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور با اشاره به کشتار طیور طی ۶ ماه اول امسال گفت: سه میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۶۴ قطعه طیور کشتار شده است که ۱۹ هزار قطعه غیرقابل مصرف بوده است که تبدیل به پودر شده است.

,

سلیمانی خاطرنشان کرد: هزار تن پا و پنجه مرغ از شهرک صنعتی خیام به کشورهای شرق آسیا صادر شده است.

,

وی ادامه داد: هزار و ۴۷۳ مورد بازدید از واحدهای سطح شهر نیشابور داشته‌ایم که ۱۲ هزار و ۹۳۸ کیلو گوشت جهت آزمایش ضبط شد و در نهایت چهار هزار و ۸۲۴ کیلوگرم گوشت معدوم شده است. بر این اساس ۳۷ مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.

,

سلیمانی گفت: هزار و ۲۰۰ واحد فروش محصولات پروتئینی در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان فعالیت می‌کنند.

,

وی تأکید کرد: آمار تب مالت در حال افزایش است و چون برخی دام داران به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی دقت نمی‌کنند شاهد این ماجرا هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه