اخبار داغ

آخرین خبرها از روند انتخاب شهردار بیرجند؛

"بهترین"؛ در یک قدمی شهرداری بیرجند/ مدرک پزشکی برای شهردار شدن قابل قبول است

"بهترین"؛ در یک قدمی شهرداری بیرجند/ مدرک پزشکی برای شهردار شدن قابل قبول است
برای سمت شهردار، قبلا مدرک پزشکی مورد قبول نبود، اما اخیرا و با ابلاغ نامه کتبی به دفتر امور شهری و شوراها، مدرک پزشکی هم قابل قبول است و مشکلی ندارد و با این شرایط دکتر بهترین شهردار بیرجند خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، در حالی که در ۳۰ شهریورماه امسال؛ شورای شهر تصمیم گرفت که پس از رد مصوبه انتخاب شهردار در کمیته تطبیق فرمانداری، آن را برای وزارت کشور ارسال کند، اما با گذشت بیش از ۲۰ روز از این موضوع، همچنان هم هیچ خبری از نتیجه نهایی این مصوبه و اعلام نظر وزارت کشور، مطرح نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

بحث انتخاب شهردار بیرجند که از همان ابتدای نحوه انتخاب، تا معرفی کاندیداها و انتخاب گزینه نهایی و در نهایت هم رد مصوبه تسط کمیته تطبیق فرمانداری، به یک موضوع داغ و پر التهاب خبری و رسانه ای تبدیل شده بود، اما طی روزهای اخیر به یک سکوت سرد خبری رفته و در حالی که همه منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستند، دیگر کمتر کسی از این موضوع سخن به میان می آورد. البته طولانی شدن زمان اعلام نظر توسط وزارت کشور، باعث خستگی مردم و مطالبه گران شده و به قولی طاقت آنها را طاق کرده است.

,

خبرگزاری خاورستان هم در استای وظیفه اطلاع رسانی خود، از همان ابتدا، پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و هنوز هم پیگیر آن است.

,

اظهار بی اطلاعی شورا و فرماندار از نظر وزارت کشور

, اظهار بی اطلاعی شورا و فرماندار از نظر وزارت کشور,

در همین خصوص حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد عضو شورای شهر بیرجند گفت که؛ پس از ارسال مصوبه شورا برای انتخاب شهردار به وزارت کشور، هنوز جوابی نیامده و تاکنون خبری از نظر وزارت کشور در این خصوص دریافت نکرده ایم.

,

علیرضا محمودی‌راد رئیس شورای شهر بیرجند هم گفت: اقدامات لازم در خصوص گزینش شهردار بیرجند با استعلامات صورت گرفته، انجام شده و در حال حاضر نامه شورای شهر روند اداری خود را در وزارت کشور طی می‌کند. اما هنوز پاسخی در خصوص انتخاب شهردار بیرجند از سوی وزارت کشور به شورا نرسیده است.

,

این موضوع را از فرماندار بیرجند هم پیگیر شدیم که وی در قالب پیامکی اعلام کرد که از این موضوع اطلاعی ندارد و تاکنون هم از وزارت کشور خبری داده نشده است.

,

پس از اینکه اعضای شورای شهر و فرماندار بیرجند از روند انتخاب شهردار و اعلام نظر وزارت کشور در این خصوص، اظهار بی اطلاعی کردند، این موضوع را از طریق دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی پیگیری کردیم که بر اساس این پیگیری، گویا خبرهایی در راه است.

,

مدرک پزشکی برای شهردار شدن قابل قبول است

, مدرک پزشکی برای شهردار شدن قابل قبول است,

علی اشرفیان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، وقتی شورای شهر گزینه ای را به عنوان شهردار انتخاب می کند، دفتر امور شهری و شوراها، این انتخاب را با دستورالعمل ابلاغی سال ۱۳۹۷ وزارت کشور در خصوص انتخاب شهرداران، تطبیق می دهد.

,

اشرفیان بیان داشت: اگر گزینه انتخاب شده شرایط شهردار شدن را داشت، روند استعلامات چندگانه شروع و مدارک بررسی می شود که این روند حدودا یک ماه به طول می انجامد. بعد از اینکه جواب استعلامات گزینش و حراست؛ آماده شد، از افراد منتخب برای مصاحبه دعوت می شود. در مرحله بعد هم تشکیل پرونده انجام می شود و معاونت عمرانی استانداری نیز در این خصوص نظر می دهد و سپس پرونده برای امضا و صدور حکم انتصاب، به دفتر استاندار فرستاده می شود.

,

وی افزود: اما برای انتصاب شهرداران مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، تمام این مراحل در وزارت کشور طی می شود. استعلامات مراجع چهارگانه را هم خود وزارت کشور می گیرد و تطبیق آن با دستورالعمل هم با خودشان است.

,

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: برای سمت شهردار، قبلا مدرک پزشکی مورد قبول نبود، اما اخیرا و با ابلاغ نامه کتبی به دفتر امور شهری و شوراها، مدرک پزشکی هم قابل قبول است و مشکلی ندارد.

,

پیش نویس حکم شهردار شدن دکتر بهترین آماده است

, پیش نویس حکم شهردار شدن دکتر بهترین آماده است,

اشرفیان در پاسخ به اینکه موضوع انتخاب شهردار بیرجند و اینکه ارسال مصوبه شورای شهر به وزارت کشور به کجا رسیده است؟ گفت: بر اساس آخرین پیگیری هایی که از دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور داشته ام، گفته شد که پیش نویس حکم شهرداری بیرجند به نام دکتر بهترین آماده و برای تایید و امضا، برای وزیر کشور ارسال شده است.

,

وی تصریح کرد: بر این اساس؛ طبق این حکم، دکتر بهترین به عنوان شهردار بیرجند منصوب خواهد شد. با توجه به اینکه پیش نویس حکم آماده شده است، احتمالا طی چند روز آینده، این حکم امضا و صادر خواهد شد.

,

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرایند صدور حکم شهردار بیرجند تسریع شده و در حال انجام است، در خصوص اینکه؛ آیا این انتصاب قطعی است؟ گفت:منتظر ابلاغ نهایی وزارت کشور هستیم

,

اشرفیان تاکید کرد: ما هم به جد پیگیر تعیین تکلیف شهردار بیرجند هستیم و چون بر اساس قانون نمی توانیم در مصوبه شورای شهر نظری دهیم، آن را به تهران و وزارت کشور ارسال کردیم.

,

وی یادآور شد: در خراسان جنوبی ۳۱ شهر و شهردار داریم که از این تعداد، تاکنون برای ۱۵ نفر توسط استاندار؛ حکم شهرداری صادر شده است. برای بقیه شهرها هم به محض اینکه جواب استعلامات آماده شود، حکم انتصاب شهردار صادر خواهد شد، چرا که  از زمان آمدن جواب استعلامات تا تشکیل پرونده در دفتر شهری و امضای آقای استاندار، نهایت یک روز به طول می انجامد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه