اخبار داغ

سخنگوی ستاد کرونای البرز:

سرمای زودهنگام مردم را در معرض کرونا و آنفلوآنزا قرار می دهد/ تحصیل حضوری دانش آموزان متوسطه اول و دوم از ۱۵ آبان

سرمای زودهنگام مردم را در معرض کرونا و آنفلوآنزا قرار می دهد/ تحصیل حضوری دانش آموزان متوسطه اول و دوم از ۱۵ آبان
مهرداد بابایی گفت: مردم علاوه بر واکسیناسیون فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مد نظر داشته باشند تا از ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا پیشگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی ستاد کرونا در استان البرز با اشاره به اینکه خوشبختانه رنگ بندی ها نشان می دهد آمار بیماران بستری رو به نزول است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: وارد فصل سرد شده ایم و زمینه بیماری های ویروسی وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مهرداد بابایی افزود: مردم علاوه بر واکسیناسیون فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مد نظر داشته باشند تا از ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا پیشگیری کنند و با پیک جدید مواجه نشویم، همچنین تزریق واکسن برای دانش آموزان بالای ۱۲ سال در حال انجام است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه واکسن تک دوز در کشور نداریم، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان یک دوز واکسن را دریافت کرده اند، بر اساس تصمیم ستاد ملی مدارس در متوسطه اول و دوم از ۱۵ آبان به بعد حضوری پیش بینی شده است. 
,
 
,
بابایی تصریح کرد: واکسن  در پیشگیری از ویروس کرونا موثر است اما ۱۰۰ درصد پیشگیری نمی کند و درصدی خطا دارد اما مکمل واکسن استفاده از ماسک است. سال گذشته به ندرت ابتلا به آنفلوآنزا را داشتیم اما سهل انگاری امسال در استفاده از ماسک ما را معرض بیماری قرار می دهد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه افراد مسن، دارای بیماری زمینه ای، بارادار و بچه ها می توانند واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه ها تهیه و تزریق کنند، خاطر نشان داشت: البته بهتر است بین واکسن کرونا و آنفلوآنزا بهتر است ۲ هفته فاصله وجود داشته باشد. 
,
 
,
سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه عدم تزریق واکسن کرونا به دلیل آلرژی صحت ندارد، گفت: در برخی از موارد اشخاص علائم بیماری کرونا دارند اما ابتدای آن ممکن است علائمی شبیه آلرژی داشته باشد که در این صورت باید با پزشک مشورت شود. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه