اخبار داغ

عصبانیت بلندگوی بن‌سلمان از ورود حرفه‌ای جوانان بسیجی به میدان تولید بازی‌های رایانه‌ای

عصبانیت بلندگوی بن‌سلمان از ورود حرفه‌ای جوانان بسیجی به میدان تولید بازی‌های رایانه‌ای
شب گذشته شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در یک گزارش خبری در برنامه «زیر ذره‌بین» به تولید بازی رایانه‌ای «فرمانده مقاومت» واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فرمانده مقاومت» عنوان سومین بازی حرفه‌ای سه بعدی است که با همت و هنر جوانان بسیجی در موسسه «منادیان بصیرت» وابسته به «سازمان فضای مجازی بسیج» بر اساس ماجرای واقعی نجات مردم شهر آمرلی از محاصره داعش توسط شهید سلیمانی، تولید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ایران اینترنشنال در گزارش خود با اعتراف ضمنی به کیفیت فنی و گرافیک این بازی اکشن که در سطح بالاترین استانداردهای جهانی است، تلاش کرد آن را کپی‌برداری از نمونه‌های معروف آمریکایی معرفی کند؛ اما عدم اشاره به استدلال های فنی و تخصصی یا گفتگونکردن با کارشناسان فنی و هنری حوزه گیم از یکسو و تاکید بیش از اندازه گزارشگر بر حاشیه‌سازی کاذب سیاسی حول بازی از سوی دیگر، بیش از هر چیز عصبانیت این رسانه سعودی-صهیونیستی از ورود جمهوری اسلامی به باشگاه بازی‌سازهای حرفه‌ای دنیا را نشان داد.

,

نکته دیگر گزارش غیرحرفه‌ای ایران اینترنشنال این بود که متن گزارش در کوچکترین اطلاعات و داده‌های خبری در مورد بازی، پر از اشتباه و غلط فاحش بود. حتی اسم بازی که مدتهاست تغییر کرده با همان عنوان اولیه ژنرال در سایه معرفی شد و جالب تر آنکه موسسه منادیان به بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای منسوب شد و بیش از نیمی از وقت گزارش به بررسی سوابق اعضای سابق(!) هیات مدیره این بنیاد گذشت!

,

گویا عصبانیت از موفقیت بزرگ جوانان بسیجی ایران به قدری به گردانندگان این شبکه فشار آورده که حتی زحمت یک جستجوی ساده اینترنتی را هم به خودشان نداده اند و یک خبرنگار ناشی که هنوز نمیداند نام خبرگزاری حوزه، شبستان نیست(!)، توانسته یک گزارش پر از اشتباه را به آنها قالب کند!

,

بازی «فرمانده مقاومت» در ژانر اکشن اول شخص با اسلحه گرم تولید شده و قرار است در هفته بسیج رونمایی و وارد بازار شود. پیش از این موسسه «منادیان بصیرت» بازی رایانه ای «سفیر عشق» و «مختار؛ فصل قیام» را تولید و منتشر کرده بود.

,

بازی سفیر عشق، داستان شخصیت ایرانی به نام «مهران» در دوران امام حسین (ع) را روایت می‌کند که برای دیدن مسلم بن عقیل از شهر ری، راهی کوفه می‌شود؛ سازندگان بازی برای روایت هرچه دقیق تاریخی داستان، بیش از دو سال زمان خود را صرف تحقیق کرده‌اند و از این منظر، اثر سفیر عشق، یکی از طولانی‌ترین دوره‌های پیش تولید را در بین بازی‌های ایرانی داشته است.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه