اخبار داغ

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

پرداخت ۹۵ میلیارد ریال غرامت خشکسالی محصولات زراعی و باغی کردستان

پرداخت ۹۵ میلیارد ریال غرامت خشکسالی محصولات زراعی و باغی کردستان
فعله‌گری گفت: تاکنون ۹۵ میلیارد ریال معادل حدود هشت درصد از کل غرامت وارد شده به محصولات باغی و زراعی استان به دلیل خشکسالی پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، سال زراعی گذشته اگرچه سال خوبی برای کشاورزان کردستان و دیگر کشاورزان کشور نبود و تقریبا تمامی کشاورزان دچار خسارت و ضرر و زیان شدند، اما بیمه محصولات کشاورزی اجازه نداد کشاورزان خیلی طعم تلخ خشکسالی را بچشند و با پرداخت غرامت تا حدودی کام کشاورزان را شیرین کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

خلیل فعله‌گری در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، اظهار داشت: در مجموع میزان غرامت تایید شده قابل پرداخت در بخش‌های زراعت و باغبانی در اثر خشکسالی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۸۷۶ پرونده غرامت زراعی و باغی در استان تشکیل شده است، افزود: از کل برآورد غرامت مذکور تاکنون ۹۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده و مابقی هم در چند روز آینده به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

,

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال زراعی گذشته ۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۵۰۰ قطعه از آبزیان، ۳۰ هکتار تنه درختان،۲۹۲ هزار و ۸۷۴ راس دام و ۴۳ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۰۱ قطعه طیور در استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.

,

وی اضافه کرد: علاوه بر موارد مذکور ۲ هزار و ۶۸۸ هکتار باغ و ۲۶۱ هزار و ۷۰ هکتار محصول زراعی هم زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی هستند.

,

فعله‌گری یادآور شد: از ۲۶۱ هزار هکتار  اراضی زراعی زیر پوشش بیمه حدود ۱۵۵ هکتار آن در قالب طرح جهش تولید و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام انجام شده است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه