اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

مهاجرت و بی خانمانی یا «عزیز مردم شدن»/ دوگانه سلبریتی و هنرمند مردمی

مهاجرت و بی خانمانی یا «عزیز مردم شدن»/ دوگانه سلبریتی و هنرمند مردمی
برخی سلبریتی‌ها در رویای یک شبه چهره جهانی شدن، مهاجرت به کشوری دیگر را به ماندن ترجیح می‌دهند و خیلی از هنرمندان و ورزشکاران به عشق مردم سال‌هاست که در این وطن مانده‌اند، خاک صحنه خورده‌اند، جنگیده‌اند و عزیز مردم شده‌اند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهاجرت سلبریتی های ایرانی به کشورهای دیگر داستان تازه ای نیست؛ در حافظه تاریخی مان هستند بازیگران، ورزشکاران و افرادی که به سودای چهره شدن و احتمالا پولدار شدن تمام پل های پشت سر خود را خراب کرده و حاضر می شوند در زمین بازی رسانه ای کشور بیگانه و گاها دشمن نظام و مردم به هر خفتی تن دهند تا خواسته های آنها را عملی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معمولا این افراد به بهانه هایی مانند فشارهای رسانه ای و فضای مجازی، نبود آزادی های فردی در جامعه، حقی که از آنها ضایع شده و ... سودای سفر و مهاجرت پیشه می کنند و به محض رسیدن به کشور مقصد، به قول خودشان شروع به افشاگری کرده و می خواهند حقیقت جامعه ایرانی را برای همگان بازگو کنند.

,

اما با نگاهی گذرا به موقعیت هنری این افراد، می شود اوضاع نابسامان آنها را به تصویر کشید؛ شرایطی که دیگر خبری از نقش های اول فیلم و سریال هایی که در ایران بازی کرده اند نیست و مجبوراند به خاطر تامین معیشت اولیه شان، هرکاری که به آنها گفته می شود، انجام دهند و گاها پس از چند سال بی خانمانی و شکست آینده ای که در رویاهایشان متصور می کردند، با اظهار ندامت و پشیمانی خواستار بازگشت به کشور و شروع فعالیت های هنری خود هستند.

,

این افراد معمولا یادشان می رود که اگر محبوبیت، احترام و عزتی نیز در جامعه داشته اند، به خاطر مردمی بوده که در فرهنگشان ارج نهادن به هنرمند نهادینه شده و از کودکی آموخته اند که به هنرمندان جامعه خویش احترام بگذارند؛ از طرفی مدیران حوزه های مختلف از جمله صدا و سیما، ورزش و ... با زمینه سازی بسترهای رشد و شکوفایی آنها، پله های ترقی را برای آنها مهیا ساخته اند تا استعدادهای آنها شکوفا شود و چقدر ساده و یک شبه برخی با نادیده گرفتن این گذشته، آینده هنری خود را تباه می کنند.

,

در هفته ای که گذشت، کشتی گیران آزاد و فرنگی کار کشور با پیروزی هایی که رد مسابقات جهانی این رشته داشتند، دل یک ملت را شاد کردند و همان مردمی که برای تک تک مسابقات آنها برای پیروزی شان دست به دعا می شدند، پس از بازگشت به کشور، با دسته های گل به استقبال آنها رفتند و این قهرمانان میهن را بر دوششان قرار دادند؛ ملتی که قدر از خودگذشتگی ها، دلاوری ها و هنرمندان خود را می داند و همیشه برای آنها سنگ تمام گذاشته است.

,

حفظ این قهرمانی ها در کنار روحیه پهلوانی است که از ورزشکار در جامعه «آقا تختی» می سازد از هنرمند مشایخی ها و شکیبایی ها؛ در کنار مردم بودن و به عشق همین مردم است که این دوگانه شکل گرفته و همان طور که هنرمندان و ورزشکاران برای مردم و به عشق مردم به صحنه می روند، درمقابل مردم نیز آنها را دوست دارند و به آنها احترام می گذارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه