اخبار داغ

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد:

واکسیناسیون 2 میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک در استان کرمانشاه

واکسیناسیون 2 میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک در استان کرمانشاه
شاهرخ یارویسی از واکسیناسیون 2 میلیون و ۷۰۰ هزار رأس دام سبک در استان کرمانشاه طی سال جاری خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک با قابلیت واگیر بالا در نشخوارکنندگان کوچک از جمله گوسفند، بز، بره و گوساله است که تلفات بالا و خسارات سنگینی دارد.

وی افزود: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک دارای علائمی از جمله تب، مشاهده ضایعات در دهان و دستگاه گوارش، درگیری سیستم گوارشی و تنفسی را در پی دارد.

یارویسی گفت: سازمان دامپزشکی با اجرای طرح ملی کنترل و ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کنندگان کوچک از سال جاری طی برنامه ای سه ساله درصدد است هرساله ۸۵ درصد دام های سبک استان را علیه این بیماری واکسینه کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا طی سال جاری حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار راس از دام های عشایر استان کرمانشاه علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: دامداران در صورت مشاهده مواردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به درمانگاه های دامپزشکی مراجعه و به ادارات دامپزشکی اطلاع دهند تا در راستای کنترل بیماری اقدام لازم انجام شود.

یارویسی تصریح کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کنندگان کوچک بومی استان و کشور است و یک بیماری جدید نیست بلکه در سال‌های گذشته هم مواردی از این بیماری مشاهده شده است.

وی افزود: همچنین واکسن بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به وفور در مراکز مایه کوبی استان یافت می شود.

یارویسی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری در گله هایی که ایمن نباشند، خصوصا در جمعیت بزغاله و بز خسارت بالایی به دنبال دارد هرچند که قابلیت انتقال به انسان را ندارد.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه