اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

انتخابات عراق یکی از مهمترین اتفاقات در عرصه سیاسی منطقه خاورمیانه است/ آینده عراق وابسته به تعهدات مقتدی صدر است

انتخابات عراق یکی از مهمترین اتفاقات در عرصه سیاسی منطقه خاورمیانه است/ آینده عراق وابسته به تعهدات مقتدی صدر است
فتحی گفت: انتخابات عراق یکی از مهمترین اتفاقات در عرصه سیاسی منطقه خاورمیانه و تعیین کننده سیاست جهانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی فتحی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: انتخابات عراق یکی از مهمترین اتفاقات در عرصه سیاسی منطقه خاورمیانه و تعیین کننده سیاست جهانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: مردم عراق با حضور حداقلی در انتخابات فرصت را برای روی کار آمدن یکی از مهمترین جریانات سیاسی یعنی جریان صدر دادند. این جریان به رهبری مقتدی صدر و با استفاده از فعالیت رسانه ای، همیت، شجاعت توانستند رای اکثریت کوفیان پارلمان عراق را به دست آورند.
,
 
,
حجت الاسلام فتحی افزود: به نظر می رسد رویه ای که از مقتدی صدر در خصوص تساحل با برخی دولت های منطقه که موافق و هماهنگ با سیاست های استکبار جهانی هستند از جمله عربستان تحولات شگرفی را در منطقه ایجاد می کند.
,
 
,
کارشناس مسایل سیاسی تصریح کرد: نکته مهمی که نباید از آن غافل بود مسئله رابطه عراق صدری با ایران اسلامی است. اگر چه عرق مذهبی، تشیع مقتدی و جریان صدر اجازه نمی دهد که تعرضی در موضوعات کلان با ایران داشته باشند ولی نوع برخورد با جریانات صدر می تواند حساسیت برانگیز و احتیاط آفرین باشد.
,
 
,
وی افزود: به هر حال، جمهوری اسلامی ایران رویکرد حمایتی از جریانات استکبارستیز در منطقه را پشتیبانی می کند و اگر صدر همراهی نکند مهمترین حامی خود یعنی ایران اسلامی را از دست داده است.
,
 
,
حجت الاسلام فتحی بیان کرد: اگر جریان صدر رابطه خود را با علمای عراق خصوصا با مرجعیت دینی آنجا یعنی حضرت آیت الله العظمی سیستانی بهبود ببخشد می توانیم امیدوار شویم که رویکرد خودشان را رویکردی منطقی و دور از احساسات و جنجال قرار دهند، اگر این رابطه تضعیف شود مطمئنا اختلاف داخلی به جریان می افتد  و چون جریان صدر مسلح است  اگر با زورگویی و اقتدار بخواهد کارهای خود را پیش ببرد، نارضایتی عمومی ایجاد می کند.
,
 
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: البته تعهدات مقتدی صدر در خصوص آینده عراق از مسائل مهم در آینده سیاسی این کشور محسوب می شود؛ از جمله اینکه وی دستور داده است که عراق آینده باید سلاحش در دست نظامیانش باشد و دست شبه نظامی ها، گروه ها و جریانات نباشد، اگر این اتفاقات عملیاتی شوند، تأثیر مثبتی را در ساماندهی گروه ها و شبه گروه های نظامی در عراق خواهند داشت و امنیت داخلی عراق را بهبود خواهند بخشید که اقدامی بسیار خوب و عالی است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه