اخبار داغ

بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با دانا:

ظریف در زمان مذاکرات حقایق برجام را برای مردم برملا نکرد/ مستنداتی از دروغ های برجام باید گردآوری شود

ظریف در زمان مذاکرات حقایق برجام را برای مردم برملا نکرد/ مستنداتی از دروغ های برجام باید گردآوری شود
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که در آینده حامیان برجام به دنبال تحریف آن باشند گفت: باید مستند سازان مستنداتی از برجام و دروغ های این سند تهیه کنند تا بعدها حامیان برجام خلاف واقع را به خورد افکار عمومی ندهند.
[

«هادی بیگی نژاد» عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دولت قبل به دلیل اعتماد بیش از اندازه به طرف های غربی واقعیت های برجام را ندید و نپذیرفت و تمام تلاشش این بودکه فقط یک نتیجه ای از مذاکرات دریافت کند که به عنوان دستاورد خود به مردم معرفی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه طرف های برجامی ایران را به دروغ وعده دادند که با این توافق تحریم ها برداشته خواهد شد و مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی حل می شود عنوان کرد: ماهیت برجام از همان ابتدا برداشتن تحریم ها نبود یعنی اساسا قرار نبود با برجام تحریم ها برداشته شود فقط وعده ای خلاف واقع بود که تیم مذاکره کننده به مردم داد.

,

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه متاسفانه برجام در طول 8 سال گذشته تمام کشور را معطل خود کرد ادامه داد: تمام وزارتخانه ها و حتی بخش های میانی دولت به برجام گره خورد؛ از وزیر نیرو درباره نیروگاه سازی سوال می کردیم می گفت باید تحریم ها برداشته شود، وزیر صنعت، وزیر فرهنگ و همه وزرا و مدیران اجرایی کشور وظایف محولشان را به نتیجه برجام و لغو تحریم ها گره می زدند.

,

بیگی نژاد با اشاره به اینکه متاسفانه لغو تحریم ها و برجام برای مسئولان دولت قبل به یک گفتمان تبدیل شد تصریح کرد: یک هواپیما وارد کشور شد اعضای هیئت دولت با آن عکس یادگاری انداختند.

,

وی با اشاره به اینکه 8 سال تصمیم گیری کشور معطل برجامی شد که از اول هم برای اهل فهم و کسانی که متن برجام را خوانده بودند برنامه ای برای لغو تحریم ها نبود عنوان کرد: وقتی منتقدان برجام تیم مذاکره کننده را به متن برجام ارجاع می دادند هیچ کدام این را نمی پذیرفتند و می گفتند متن را رها کنید آمریکا و اروپا قول دادند تحریم ها لغو شود پس می شود!

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به لزوم طراحی چارچوب مشخص قانونی برای برخورد با مسئولان و مدیرانی که در دوران مسئولیت خود جرمی را مرتکب شده و یا ترک فعل کردند ادامه داد: قوه قضائیه باید ابتدا جارچوب کار را مشخص کرده و بعد به طور جدی برای برخورد با مسئولان خاطی اقدام کند.

,

بیگی نژاد با اشاره به اینکه باید مستندات برجام جمع آوری شود ادامه داد: آقای روحانی اخیرا اعلام کردند در سال 94 از ذیل فصل 7 شورای امنیت خارج شدیم در حالی که این ادعا دروغ است، زیرا در قطعنامه هایی که بعد از برجام امضا شده است چندین بار اشاره شده که ذیل بند 7 شورای امنیت تحریم ها علیه ایران اعمال می شود.

,

نماینده مردم ملایر با اشاره به اینکه پیش بینی می شود که در آینده حامیان برجام به دنبال تحریف آن باشند تاکید کرد: باید مستند سازان مستنداتی از برجام و دروغ های این سند تهیه کنند تا بعدها حامیان برجام خلاف واقع را به خورد افکار عمومی ندهند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه