اخبار داغ

مشاور رئیس جمهور:

سالهاست که سرمایه گذاری در تولید و صادرات از مناطق آزاد نشده است

سالهاست که سرمایه گذاری در تولید و صادرات از مناطق آزاد نشده است
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: برنامه مدون و به شکل راهبردی برای تمام مناطق آزاد در دست تهیه است تا در کوتاه مدت این مناطق را به ریل اصلی خود برگردانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، سعید محمد امروز در حاشیه دیدار با استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ظرفیت‌های موجود و رفع نیازمندی‌های این هدف محقق می‌شود و باید در جهت ایجاد رونق تجاری و اقتصادی در سرزمین اصلی فعالیت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکلات مردم همکاری مشترک با منطقه آزاد اروند و خوزستان برقرار کنیم افزود: مردم خرمشهر، آبادان و روستاهای محدوده منطقه آزاد اروند با مسائل زیادی روبه رو هستند و تلاش می‌کنیم با ظرفیت سازی در منطقه آزاد و با بهره گیری از اختیارات قانونی تعریف شده در مناطق این وضعیت مرتفع شود.

,

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه به علت تداخل بین دستگاهی از بسیاری از ظرفیت‌ها در منطقه آزاد اروند استفاده نمی‌شود ادامه داد: تلاش بر این است که این تداخل برطرف و از ظرفیت‌های موجود برای بهبود معیشت مردم منطقه استفاده شود.

,

سعید محمد اظهار داشت: با پیش بینی انجام شده جذب سرمایه گذاری خوبی در منطقه آزاد اروند شاهد خواهیم بود، رونق تولید و اشغال در این منطقه ایجاد خواهد شد تا با برنامه ریزی انجام شده در یک دوره زمانی کوتاه مدت وضعیت مردم بهبود یابد.

,

وی گفت: دستگاه‌های ذی ربط، وزارتخانه‌ها و گمرک نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و عزم جدی در دولت و مجلس کمک به حل مشکلات مردم است.

,

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه مناطق آزاد بر اساس چند اصل پایه ریزی شده اند اظهار داشت: این مناطق با بیش از ۳۰ سال فعالیت با هدف رونق اقتصادی و تجاری سرزمین اصلی باید در جهت سرمایه گذاری، صادرات، تولید و وارد کردن فناوری‌های نوین فعالیت می‌کردند اما شاخص‌های لازم ضعیف ارزیابی شده و متأسفانه در سرمایه گذاری، تولید و صادرات اتفاق خاصی در مناطق آزاد نیفتاده که جای تأسف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه