اخبار داغ

مدیر درمان، نظارت و ارزیابی شبکه بهداشت گچساران مطرح کرد:

تیم های سیار پای کار واکسیناسیون درگچساران

تیم های سیار پای کار واکسیناسیون درگچساران
مظفری گفت:در کنار مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهرستان، ۱۰ تیم سیار نیز کار واکسیناسیون را انجام می دهند که روزانه حدود ۵۰۰ نفر هم واکسینه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیما مظفری، مدیر درمان، نظارت و ارزیابی شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت:تاکنون ۵۵ هزار و ۲۸۷ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران صورت گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها افزون بر 16هزار و ۵۱۹ مورد نیز مثبت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 وی افزود:این در حالی است که ۱۶ هزار و ۳۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در گچساران تاکنون بهبود یافتند و متاسفانه ۲۱۸ نفر از شهروندان گچسارانی از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا براثر این بیماری جان باخته اند.

,

مظفری درادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳۲ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های شهرستان نیز بستری هستند.

,

مدیر درمان، نظارت و ارزیابی  شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطر نشان کرد: در این شهرستان مانند دیگر اقصی نقاط کشور تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار و۷۳۶ دوز واکسن کرونا به جامعه هدف تزریق شده است؛ بنابراین از این تعداد افزون بر ۷۴ هزار و ۲۵۳ مورد دوز اول و ۴۴ هزار و ۴۸۳ نفر دوز دوم بوده است.

,

وی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال در گچساران نیز ۱۱ هزار و ۳۸۷ نفر هستند، افزود: از ابتدای برنامه واکسیناسیون دانش آموزان ( ۱۲ تا ۱۷ سال ) در کشور افزون بر 7 هزار و 700 نفر در این شهرستان واکسن کرونا دریافت کردند.

,

مدیر درمان، نظارت و ارزیابی  شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: در کنار مراکز تجمیعی و خانه های بهداشت تعیین شده جهت تزریق واکسناسیون، " ۱۰"اکیپ سیار در شهرستان نیز کار واکسیناسیون را انجام می دهند که از این تعداد نیز اکیپ هایی درشرکت های اقماری ، کمپ ها و در سطح بازار فعالیت دارند که روزانه بین ۴۵۰ الی ۵۰۰ نفر توسط اکیپ های سیار در گچساران واکسینه می شوند.

,

وی تصریح کرد:هم اکنون شهرستان گچساران در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، ولی با توجه به بررسی کارشناسان در بازدید ها و نظارت ها در مواردی کاهش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی نیز دیده می شود، بنابراین واکسیناسیون فقط می تواند از کاهش بار ویروس و شدت بیماری جلوگیری کند و تا رسیدن به درصد قابل انتظار از تکمیل واکسیناسیون عمومی ،خطر ابتلا همچنان وجود دارد.

,

مظفری در پایان هم اظهارکرد:بنابراین با توجه به شرایط فصلی پیش رو خطر پیک ششم هم دور از ذهن نخواهد بود،پس از همه همشهریان خواستاریم موثرترین روش پیشگیری تا قبل از اتمام واکسیناسیون عمومی که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک است را در اولویت قرار دهند.

,

خبرنگار: یاسر مرادی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه