اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

دولت سیزدهم پیشرفت کشور را به برجام گره نزده است/ آمریکا تلاش می‌کند از داعش برای پیشبرد اهداف خود در افغانستان استفاده کند

دولت سیزدهم پیشرفت کشور را به برجام گره نزده است/ آمریکا تلاش می‌کند از داعش برای پیشبرد اهداف خود در افغانستان استفاده کند
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر رفع مشکلات معیشتی مردم و دسیسه‌های آمریکا در افغانستان تاکید و اشاره شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، نماز عبادی سیاسی جمعه در سراسر خراسان رضوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در خطبه های نماز جمعه این هفته بر رفع مشکلات معیشتی مردم و دسیسه های آمریکا در افغانستان تاکید و اشاره شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه خلیل آباد:

, امام جمعه خلیل آباد:,

دولت سیزدهم پیشرفت کشور را به برجام گره نزده است / عدم عجله ایران برای بازگشت به مذاکرات، تنبیه طرف های غربی است

, دولت سیزدهم پیشرفت کشور را به برجام گره نزده است / عدم عجله ایران برای بازگشت به مذاکرات، تنبیه طرف های غربی است,

 حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه افسری نیروهای مسلح بر امنیت پایدار جمهوری اسلامی تاکید دارند و از نیروهای مسلح اعلام رضایت داشتند.

,

وی اخراج آمریکا از منطقه از مهمترین دستآوردهای جهاد نیروهای مسلح است که باید این گفتمان سازی و برجسته سازی شود، خاطرنشان کرد: چند روز گذشته اعلام شد که سه تیپ از ارتش آمریکا از عراق خارج شدند و اخراج آمریکا از منطقه باید مطالبه عمومی شود.

,

امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه افرادی که در این خصوص سکوت کرده اند باید منفورترین ها در اذهان عمومی باشند و مردم این افراد را بشناسند، تصریح کرد: امنیت ایران، یک امنیت اجاره ای و نیابتی نیست و ایران در طول انقلاب اسلامی هیچ گاه به گدایی امنیت نپرداخته و این امنیت قابل الگوسازی برای کشورهای دیگر است.

,

وی با تاکید بر اینکه امنیت زیرساخت همه پیشرفت ها است، اذعان کرد: وسایل و تجهیزات به روز و معنویت نیروهای انسانی در نیروهای مسلح باعث پیشرفت روز افزون امنیت جمهوری اسلامی ایران شده است و در شرایطی که امنیت کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای آسیایی اجاره ای و وابسته به برخی کشورها است ولی امنیت ایران یک امنیت پایدار است.

,

ناهیدی با بیان اینکه ایران برای مذاکرات برجامی عجله ای ندارد، عنوان کرد: عرصه سیاست خارجی در دولت سیزدهم به گونه ای عمل کردند که پیشرفت کشور را به موضوع برجام گره نزده اند و تیم سیاست خارجی دولت به دنبال توسعه روابط با کشورهای همسایه هستند و مهمترین این تلاش در عضویت دائمی در سازمان شانگهای مشهود است.

,

وی با اشاره به اینکه این نگاه برجام را از اولویت دولت سیزدهم خارج کرده است، تشریح کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی غیرقابل اعتماد هستند و مذاکره را وسیله ای برای فشار بر ملت های دیگر می دانند و بارها ایران را تهدید به جنگ در صورت عدم مذاکره کرده اند.

,

امام جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه بیان کرد: اسرائیل و آمریکا از یک سمت دست به اقدامات خرابکارانه در ایران می زنند و از سمت دیگر دعوت به مذاکره می کنند و این کشورها باید بدانند که پنجره مذاکره برای همیشه باز نخواهد ماند و اقدام نکردن فوری ایران برای مذاکره به نوعی تنبیه طرف های غربی در مقابل اقدام خرابکارانه آنها است.

,

وی ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، ابراز کرد: امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به تقوا و پرهیزگاری، تلاش و کوشش انسان برای خدا، راستگویی، ادای امانت، سجده های طولانی و حُسن همجواری با همسایه ها توصیه کرده اند.

,

 

,

 

,

امام جمعه سرخس:

, امام جمعه سرخس:,

حضور بازیگران خارجی زمینه‌ساز ناامنی در منطقه است/ حفظ و تقویت وحدت، نیاز مبرم امت اسلامی

, حضور بازیگران خارجی زمینه‌ساز ناامنی در منطقه است/ حفظ و تقویت وحدت، نیاز مبرم امت اسلامی,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تاکید بر اینکه ایران برای مذاکرات برجامی عجله‌ای ندارد، اظهار کرد: اقدام دولت کنونی ایران در عدم آغاز کردن فوری مذاکرات با غرب در مسأله برجام، نوعی تنبیه طرف‌های غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه‌های مخرب و بدعهدی‌های آن‌ها است که به درستی از سوی ایران در پیش گرفته شده است.

,

امام جمعه سرخس افزود: عدم کرنش ایران در برابر خواسته آن‌ها و رد کردن هرگونه تهدید و مذاکراتی که عاری از دستاورد برای ملت ایران باشد، عملاً به طرف‌های غربی این پیام را می‌رساند که برعکس آنچه آن‌ها تصور می‌کنند، پنجره تعامل و مذاکرات دیپلماتیک، نه از سوی آن‌ها بلکه از سوی ایران، برای همیشه باز نیست و بسته شدن این پنجره و سخت شدن روند احیای مذاکرات، جدای از این‌که بازتابی از اقدامات منفی خود آن‌هاست، بیش از همه برای آن‌ها حامل ضرر خواهد بود.

,

وی با اشاره به نماز جمعه خونین خان‌آباد و تلاش آمریکا برای احیای داعش در افغانستان‌ بیان کرد: آمریکایی‌ها به این تحلیل رسیده‌اند که تنها گروهی که هم برای طالبان و هم برای سایر بازیگران همچون ایران به‌صورت تهدید می‌تواند وجود داشته باشد و درعین‌حال می‌تواند سیاست‌های این کشور شکست‌خورده در افغانستان را پیش ببرد، داعش است.

,

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: به‌همین‌منظور آمریکا تمام توان خود را بر احیا و حمایت از داعش قرار داده است تا از یک‌سو ناامنی گسترده در افغانستان در جهت راهبرد مشغول‌سازی پیاده شود و از سوی دیگر با توجه به ناامنی به‌وجود آمده و خطر داعش، زمینه اقدامات نظامی محدود و مداخله در امور افغانستان را فراهم و توجیه کند؛ تهدیدی که اگر در نطفه خفه نشود، زمینه‌ساز ناامنی گسترده در داخل افغانستان شده و خطرات امنیتی گسترده همچون افزایش تهدیدهای داعش در منطقه را موجب خواهد شد.

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران عدم حضور بازیگران فرامنطقه‌ای در افغانستان و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی است، گفت: هم حضور بازیگران خارجی و هم رشد و نمو نیروهای نیابتی آن‌ها، هر دو زمینه‌ساز ناامنی و بروز مشکلات تروریستی در منطقه است.

,

امام جمعه سرخس با محکومیت این جنایات بزرگ، بر مجازات عاملان آن تاکید کرد و افزود: باید با استقرار امنیت کامل در سراسر افغانستان دیگر اجازه چنین جنایاتی داده نشود.

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه امت اسلامی نیازمند حفظ و تقویت وحدت اسلامی است، گفت: دشمنان اسلام در راس استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و نوکران آنان در اثر شکست‌های متعدد از جبهه مقاومت و در واقع از اتحاد مسلمانان به شدت عصبانی هستند و چون مارهای زخمی برای اختلاف‌ افکنی به شدت فعال شدند و راهی برای ماندن و حیات خود جز اختلاف افکنی به‌ویژه در بین شیعه و سنی نمی‌بینند، پس بیش‌ از هر زمانی ما احتیاج به حفظ وحدت و تقویت آن داریم و در زمان ما گناهی بالاتر از اختلاف‌ افکنی که خواست دشمنان است، نیست.

,

وی در ادامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را یکی از ستون‌های مهم امنیت کشور دانست و بیان کرد: به برکت نیروهای مسلح مقتدر و هوشیار به خصوص نیروی انتظامی مردم عزیز و بصیر ایران در امنیت به سر می‌برند.

,

حجت‌الاسلام بختیاری ضمن تقدیر و تشکر از جان برکفان نیروی انتظامی و مرزبانان شهرستان از برنامه‌های خوب و تاثیرگذار هفته نیروی انتظامی که از جانب فرماندهی انتطامی و مرزبانی برنامه‌ریزی شده بود، به خصوص برنامه قرآنی انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی، سید جواد حسینی تقدیر کرد.

,

 

,

 

,

امام جمعه رشتخوار:

, امام جمعه رشتخوار:,

دشمن در برجام ثابت کرد به دنبال کلک زدن است/ ایران اسلامی هر جایی که عزت کشور باشد، ورود می‌کند

, دشمن در برجام ثابت کرد به دنبال کلک زدن است/ ایران اسلامی هر جایی که عزت کشور باشد، ورود می‌کند,

حجت السلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب (ع) شهر رشتخوار با تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از تلاش سبزپوشان نیروی انتظامی، گفت: به برکت زحمات نیروی های نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امنیت ایران اسلامی امروز مثال زدنی است، که با تلاش شبانه روزی خود این امنیت را برقرار و وجود این امنیت بر قدرت ایران اسلامی همواره و همیشه می افزاید.

,

وی با اشاره به اینکه در بحث برجام طرف مقابل ثابت کرده به دنبال کلک بوده است و ایران اسلامی نیز در هر جایی که عزت ایران باشد ورود می کند، افزود: یکی ازمسائل مذاکرات برجامی  این است که ایران اسلامی هیچ عجله ای در این موضوع ندارد، و این غربی ها هستند که به دنبال احیای برجامند، با توجه به رویکرد رییس جمهور جدید بر خلاف دولت قبل که هر چیزی را مرتبط کرده بودند به برجام ،اما امروز خوشبختانه رییس جمهور انقلابی و مردمی تنها برجام را جزئی از رویکرد خارجی کشور می داند، و تنها منتظر برجام نیست، نتیجه ارتباط امروز ما با کشورهای شرقی و عضویت ایران در پیمان شانگهای دستاورد بزرگی است که آثار و تنایج خوبی برای ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت،

,


امام جمعه رشتخوار در تکمیل این مطلب یادآور شد: نیت غرب تخریب ایران با مذاکرات است، با تهدی هایی که انجام می دهد، امروز ما به برکت رهبری و عنایت امام زمان عج اینجا اعلام میکنیم هر اقدامی انجام شود این اقدام به بهترین نحو پاسخ داده خواهد شد و هر اقدامی دشمن انجام دهد ما پاسخ انها را خواهیم داد و امریکا و هم پیمانان انها هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

,
,

وی همچنین با توجه به حادثه نماز جمعه هفته گذشته در افغانستان، یادآور شد: هفته گذشته نماز جمعه خونین قندوز در افغانستان رخ داد، امریکا با ابن حرکات به دنبال زنده کردن داعش در افغانستان است، ما تبریک و تسلیت عرض میکنیم به خانواده این عزیزان، امروز باید امنیت مسلمانان در افغانستان فراهم شود، این اقدام توسط داعش باعث شهادت بیش از ۱۰۰ نفر شد، آمریکا با این بی نظمی و ناامنی به دنبال بهانه برگشت مجدد و پیشبرد اهداف خود در افغانستان است،هم حاکمیت فعلی اسلامی هم مردم افغانستان و کشورهای اسلامی نباید اجازه قدرت مجدد داعش را در منطقه بدهند.

,

خطیب نماز جمعه رشتخوار با اشاره به موضوع عدالت خواهی که مد نظر مقام معظم رهبری نیز است، اظهار داشت: ما در بحث عدالت نمره خوبی را امروز کسب نکرده ایم، باید عدالت اجتماعی به گونه باشد که هر کسی به اندازه سهم خود لز عدالت بهرمند شود، در بحث اتحاد و تعاملات ادارات و روسای ادارات در حل مشکلات مردم دست به دست هم بدهند تا مشکلات برطرف شود. 

,


وی همچنین با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت زعفران در رابطه با حمایت از کشاورزان، تصریح کرد: در بحث خرید تضمیتی محصول زعفران انتظار ما از نسیولان اجرای طرح خرید حمایتی است.

,
,

حجت الاسلام جهانشیری همچنین با تقدیر از تلاش انجام شده توسط مسئولان در رابطه با آسفالت کنار گذر شهر رشتخوار، بیان داشت: یکی از مواردی که نیاز به رسیدگی دارد اسفالت برخی از جاده های روستاهای اطراف در شهرستان است و دولت باید توجه به این مسیرها داشته باشند. تا با توجه به فصل سرما مردم عزیز ما در روستاها با مشکل مواجه نشوند.

,

 

,

 

,

خطیب جمعه قوچان:

, خطیب جمعه قوچان:,

لزوم ایجاد دفتر صادراتی در قوچان/آمریکا به دنبال احیای پایگاه های خود در افغانستان است

, لزوم ایجاد دفتر صادراتی در قوچان/آمریکا به دنبال احیای پایگاه های خود در افغانستان است,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به حادثه تروریستی مسجد خان‌آباد استان قندوز کشور افغانستان، اظهار کرد: این حادثه برای شیعیان امیرالمؤمنین علیهم‌السلام رخ داد که بدون ارتکاب جرم و جنایتی به خاک و خون کشیده شدند.

,

وی تأکید کرد: در این حوادث ردپای آمریکا بسیار مشخص است زیرا آمریکا برای رسیدن به اهداف خود در حال تقویت داعش است و داعش را به سمت افغانستان و سایر ممالک اسلامی هدایت کرده و این افراد مزدور هم هر کاری از دستشان برآید انجام می‌دهند.

,

خطیب جمعه قوچان بابیان اینکه آمریکا به دنبال آن است تا جاپای خود را در افغانستان برگرداند، افزود: یکی از راهکارها ایجاد چنددستگی در افغانستان بوده تا بتوانند پایگاه‌های خود را دوباره احیا و مستقر نمایند اما باید بدانند امروز شعار تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان که با استکبار و قدرت‌های توخالی مبارزه می‌کنند «مرگ بر آمریکا» است.

,

هراتی مطلق با یادآوری اینکه امروز آمریکای جنایتکار به همراه اسرائیل خون‌آشام و تمام افراد اجیرشده این‌ها به دنبال فتنه‌انگیزی هستند، بیان کرد: در ماجرای تیراندازی بیروت و آشوب‌های خیابانی نیز نقش موساد و سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل مشهود است.

,

وی تصریح کرد: امروز قدرت آمریکا رو به افول بوده و اسرائیل نیز باید از روی کره زمین محو شود تا همانند وعده قرآن این زمین به انسان‌های مؤمن به ارث رسیده و اسلام و مسلمین بر کره خاکی حکومت کنند.

,

امام‌جمعه قوچان با اشاره به مرزی بودن این شهرستان و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آن در حوزه کالاهای صادراتی، گفت: قوچان نیازمند ایجاد یک دفتر صادراتی است که مسئولین شهرستان باید نسبت به ایجاد آن توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا شهرهای اطراف قوچان این دفتر را دارا بوده اما این شهرستان از آن محروم است.

,

 

,

 

,

امام جمعه موقت کوهسرخ:

, امام جمعه موقت کوهسرخ:,

آمریکا تلاش می کند از داعش برای پیشبرد اهداف خود در استفاده کنند

, آمریکا تلاش می کند از داعش برای پیشبرد اهداف خود در استفاده کنند,

حجت الاسلام موسوی، امام جمعه موقت کوهسرخ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، اظهار داشت: امروزه مهمترین دستاویز برای دشمنان و مقابله با بیداری اسلامی، ایجاد اختلاف و مسلمانان و کشورهای اسلامی را در مقابل یکدیگران قرار دادن است.

,

وی با بیان اینکه وحدت مسئله ای است که اگر به صورت واقعی ایجاد شود بیشتر مشکلات مسلمانان حل می شود، خاطرنشان کرد: مشترکاتی که بین مذاهب اسلامی وجود دارد تقویت و نگاه به این مشترکات برای کشورهای مسلمان مفید است، اکثر کشورهای اسلامی، آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می شناسند و این باعث اتحاد مسلمانان است.

,

امام جمعه موقت کوهسرخ با تاکید بر اینکه احیای روند مذاکرات هسته ای و غرب نیز یکی از موضوعاتی است که بعد از روی کار آمدن دولت جدید مورد بحث قرار گرفته است، تصریح کرد: دولت جدید عجله ای برای شروع مذاکرات نداشته و در عرصه سیاست های خارجی مشکلات کشور را به موضوع برجام گره نزده است.

,

وی با اشاره به اینکه تیم سیاست خارجه ایران توسعه روابط با کشورهای همسایه را در اولویت خود قرار داده و سعی دارد از این ظرفیت در راستای منافع ملی ایران بهره برداری کند، اذعان کرد: تجربه چندساله اخیر دولت های غربی ثابت کرده که قابل اعتماد نیستند و به همین منظور ایران عجله ای برای بازگشت به مذاکرات ندارد.

,

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه جمعه خونین نمازگذاران بیگناه مسجد افغانستان ملت ایران را عزادار کرد، افزود: اقدام انتحاری که توسط یکی از تروریست های مرتبط با یکی از فرقه های داعش انجام شد بیش از 100 نفر از شیعیان شهید و زخمی کرد و ما این اقدام را محکوم می کنیم.

,

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال بهانه ای برای بازگشت به منطقه است و نقطه امید آن تداوم خلأ امنیتی در افغانستان و منطقه است، عنوان کرد: داعش از نظر آمریکا بهترین گزینه برای ایجاد ناامنی در منطقه است و آمریکایی ها تلاش می کنند از داعش به عنوان یک اهرم فشار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه