اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی بروجرد:

هزار نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی بروجرد بهره‌مند شدند

هزار نابینا و کم‌بینا از خدمات بهزیستی بروجرد بهره‌مند شدند
پیردایه با بیان اینکه هزار نابینا و کم بینا از خدمات بهزیستی بروجرد بهره مند شدند، گفت: این افراد از خدماتی مانند مستمری، خدمات توانبخشی، تسهیلات خوداشتغالی، مسکن و کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرم رضا پیردایه در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در بروجرد هزار نابینا و کم بینا تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که این افراد از خدماتی مانند مستمری، خدمات توانبخشی، تسهیلات خوداشتغالی، مسکن و کمک هزینه تحصیلی بهره مند می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: اشتغال، مهمترین مشکل قشر معلولان به خصوص نابینایان و افراد کم بیناست و ضروری است برای رفع این مشکل از سوی متولیان اقداماتی صورت گیرد چرا که برخی از این افراد تحصیلات دانشگاهی و تخصصی دارند.

,

رئیس اداره بهزیستی بروجرد تصریح کرد: افراد نابینا از هوش بسیار فوق العاده ای برخوردار هستند و توانایی آنها نشان داده که می توانند در هر بخشی که مشغول به کار شوند به خوبی مسئولیتی که بر عهده داشته باشند را به خوبی انجام دهند.

,

پیردایه عنوان کرد: یکی از خدماتی که در بروجرد برای این قشر مهیا شد، کتابخانه ویژه نابیناییان است که شرایط محیطی و تجهیزات مورد نیاز برای این قشر فراهم شده و این یکی از خدماتی است که به این قشر ارائه می شود.

,

وی با اشاره به ضرورت مناسب سازی معابر گفت: یکی از مطالبات اصلی قشر معلول، مناسب سازی معابر است تا بتوانند مانند همه افراد در سطح جامعه حاضر شوند البته در بروجرد تلاش شده تا در این راستا خط ویژه ای برای نابینایان در پیاده روها ایجاد شود اما نیاز است که کار مناسب سازی بیشتر و در مسیرهای دیگری ایجاد گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه